Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy XBR 500 poszukiwani


Rekomendowane odpowiedzi

Bardziej chodziło mi o rożnicę w predkości maksymalnej, czy przyspieszaniu do 100km/h bo takie rzeczy najłatwiej sprawdzić kupując motocykl.

 

Witam,

Hmmmm... Nie do końca zgodzę się z Kolegą, co do łatwości określenia wersji mocy XBR podczas przyspieszania od 0 - 100 km/h lub próby rozpędzania do prędkości maksymalnej. Jeżeli prędkość maksymalna wersji z silnikiem 27 KM wynosi 152 km/h, a wersji 44 KM 174 km/h, to jak Kolega wyobraża sobie obiektywnie porównać te osiągi ? Jeżeli nawet uda się znaleźć miejsce, aby "rozbujać" motocykl do prędkości, która wyniesie powiedzmy maksymalnie 150 km/h, to skąd mieć pewność, czy jest to silnik o mocy 27 KM, czy skundlony motocykl XBR z silnikiem 44 KM ? Podobnie rzecz ma się z przyspieszeniem. Motocykl z silnikiem 27 KM przyspiesza do 100 km/h w czasie 8,6 s, a w wersji 44 KM w 6,6 s. Różnica zatem trudna do wychwycenia. Dopiero powyżej prędkości 100 km/h różnica powiększa się zdecydowanie na niekorzyść wersji 27 KM. Wynika to ze znacznego spadku dynamiki na wyższych obrotach słabszej wersji. Bowiem od 0 - 140 km/h XBR 44 KM przyspiesza w 15,5 s, ale wersja o niższej mocy w czasie niemal dwukrotnie dłuższym, a mianowicie 29,6 s. Zatem dopiero po przekroczeniu prędkości 100 km/h można spróbować porównać wartości przyspieszeń, a na to trzeba mieć niestety miejsce. Stąd, więc wynikają moje wątpliwości związane z łatwym określeniem mocy XBR-ki.

Co do drugiej części posta, to niestety nie mogę pomóc :-( Mieszkam w Poznaniu, więc dość daleko od lubelskiego i nie znam, niestety nikogo z tamtych stron.

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chcę się pochwalić, że od niedzieli i ja posiadam ten motocykl rocznik 1990. Był moim marzeniem od lat. W wieku 17 lat miałem jego plakacik nad łóżeczkiem. A teraz stoi u mnie w garażu. Stety, czy niestety wersja 20 kW. Ale nie będę ingerował w silnik, bo nie jestem maniakiem mocy. Silnik zdrowy bo autostradowe 140 km/h spokojnie idzie, czyli tyle co ma iść no i troszeczkę jest zapas. Jestem z Dolnego Śląska, czy jeszcze ktoś z tych okolic posiada ten motocykl? Pozdrawiam.

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chcę się pochwalić, że od niedzieli i ja posiadam ten motocykl rocznik 1990. Był moim marzeniem od lat. W wieku 17 lat miałem jego plakacik nad łóżeczkiem. A teraz stoi u mnie w garażu.

 

Witam,

Gratuluję zakupu. To ostatni rok produkcji XBR-ki. O tyle atrakcyjny, że posiada piękne, klasyczne, szprychowane koła. Naprawdę ładny. Jeżeli chodzi o moc i jej "odzyskanie", to sytuacja w tym roczniku powinna być w miarę prosta, ponieważ ograniczana do 27 KM była prawdopodobnie poprzez kryzę zmniejszającą średnicę dolotu. Zmianie podlega w tym wypadku także dysza główna oraz zębatka zdawcza przekładni głównej. Piszę to, znając temat jedynie z teorii, bo w realu nie spotkałem się z tym rocznikiem XBR. Warto, czy nie warto, to już podlega subiektywnej ocenie, oczywiście.

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Może się mylę, ale chyba od rocznika 1988 koła powinny być szprychowane. Jak już napisałem, temat znam jedynie teoretycznie, ale tak mnie się wydaje.

 

http://chudzikj.republika.pl/XBR500.htm

 

Można to sprawdzić jeszcze dla pewności w serwisie Hondy, według numeru ramy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mój ma nieszprychowane koła :(. Czyżby było coś kombinowane? Na tabliczce znamionowej jest rok 1990 i tak jest też w karcie pojazdu.

ja w karcie pojazdu i dowodzie rejestracyjnym też mam rok 90 nie wiem jak jest na tabliczce znamionowej(sprawdze rano) ale po nr. ramy w serwisie okazało się że jest to rocznik 86 a jeżeli chodzi o rok 90 to w serwisię powiedziano mi że już nie były produkowane nie wiem ile w tym prawdy

pozdrawiam

Edytowane przez Skooti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące estetyki. Może doradzicie koledzy, czym można doczyścić silnik?

Ma on nieznaczne, jednakże widoczne wżery, które chciałbym usunąć. W instrukcji od mojej nowej CBR wyczytałem, że nie jest dozwolone mycie silnika myjką ciśnieniową i używanie inwazyjnych środków (chodzi chyba o Motosol?). Dlatego może ktoś zna jakiś bezpieczny sposób ewentualnie środek do czyszczenia silnika?

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w karcie pojazdu i dowodzie rejestracyjnym też mam rok 90 nie wiem jak jest na tabliczce znamionowej(sprawdze rano) ale po nr. ramy w serwisie okazało się że jest to rocznik 86 a jeżeli chodzi o rok 90 to w serwisię powiedziano mi że już nie były produkowane nie wiem ile w tym prawdy pozdrawiam

 

Witam,

Sprawdzałem. Faktycznie, z materiałów w Wikipedii (język niemiecki) wynika, że produkcja XBR odbywała się w latach 1985 - 1988, zatem dokładnie 4 lata.. Wcześniej nie interesowałem się tym tematem, który został jakby wywołany przez kolegę Skooti. Prawdopodobnie sprzedaż ostatnich modeli XBR-ki odbywała się jeszcze przez jakiś czas. Niemniej, ostatnie modele były produkowane w roku 1988, które mogły być rejestrowane po raz pierwszy jeszcze nawet w roku 1990. Na tejże samej stronie Wikipedii, są także rozpisane numery ramy oraz silników, które pozwalają zidentyfikować moc, wersję, a nawet kolory nadwozia. Od rocznika 1985 stosowane były koła typu Comstar, przy czym rocznik 1987 występował z kołami zarówno Comstar, jak i szprychowanymi. Dopiero rocznik 1988 w całości był na kołach szprychowych. Jest też zamieszczone ważne zdanie, które mówi, że najbardziej prawidłowo jest określać rocznik, właśnie po numerze ramy, ponieważ w przeciągu ostatnich 16 - 21 lat, silniki mogły podlegać wymianie po ich awariach.

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Honda_XBR500

 

... i wszystko jasne.

 

Pozdravy

 

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące estetyki. Może doradzicie koledzy, czym można doczyścić silnik?

Ma on nieznaczne, jednakże widoczne wżery, które chciałbym usunąć.

 

Witam,

Domyślam się, że chodzi o wżery na karterach silnika. Pokrywy silnika bowiem, zarówno prawa, jak i lewa są malowane na srebrny kolor. Jeżeli tak, to usunięcie owych wżerów najskuteczniej chyba, będzie można wykonać mechanicznie. Najlepiej w sposób mało inwazyjny. Z doświadczenia, polecałbym dostępne w sklepach narzędziowych okrągłe szczotki mocowane w uchwycie, na przykład ręcznej wiertarki elektrycznej, których "włosie" wykonane jest z tworzywa sztucznego. Podobne szczotki stalowe mogą być zbyt agresywne.

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chcę się pochwalić, że od niedzieli i ja posiadam ten motocykl rocznik 1990. Był moim marzeniem od lat. W wieku 17 lat miałem jego plakacik nad łóżeczkiem. A teraz stoi u mnie w garażu. Stety, czy niestety wersja 20 kW. Ale nie będę ingerował w silnik, bo nie jestem maniakiem mocy. Silnik zdrowy bo autostradowe 140 km/h spokojnie idzie, czyli tyle co ma iść no i troszeczkę jest zapas. Jestem z Dolnego Śląska, czy jeszcze ktoś z tych okolic posiada ten motocykl? Pozdrawiam.

Pochwal się jakimiś fotkami ! Za ile kupiłeś jeżeli to nie tajemnica? Czy nie jest to przypadkiem motocykl z Wojkowic? Przymierzam się właśnie do kupna xbr i miałem jechać ją obejrzeć :)

Edytowane przez ogin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest ta z Wojkowic :D.

Tutaj stoi już u mnie w garażu.

Jest trochę do zrobienia, chociaż motocyklem wrócił kolega, (ja jechałem samochodem)

Trzeba zmienić uszczelniacze w lagach i zająć się tylnymi hamulcami, wyczyścić odświeżyć itp.

Motocykl w dość dobrej kondycji technicznej po za tym. Spalił na trasie 3,45 l/100km.jadąc około stówki.

Dałem tyle ile go zlicytowałem, czyli 2950 PLN.

post-60689-0-98106600-1346945140.jpg

Edytowane przez tomjag

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Sprawdzałem. Faktycznie, z materiałów w Wikipedii (język niemiecki) wynika, że produkcja XBR odbywała się w latach 1985 - 1988, zatem dokładnie 4 lata.. Wcześniej nie interesowałem się tym tematem, który został jakby wywołany przez kolegę Skooti. Prawdopodobnie sprzedaż ostatnich modeli XBR-ki odbywała się jeszcze przez jakiś czas. Niemniej, ostatnie modele były produkowane w roku 1988, które mogły być rejestrowane po raz pierwszy jeszcze nawet w roku 1990. Na tejże samej stronie Wikipedii, są także rozpisane numery ramy oraz silników, które pozwalają zidentyfikować moc, wersję, a nawet kolory nadwozia. Od rocznika 1985 stosowane były koła typu Comstar, przy czym rocznik 1987 występował z kołami zarówno Comstar, jak i szprychowanymi. Dopiero rocznik 1988 w całości był na kołach szprychowych. Jest też zamieszczone ważne zdanie, które mówi, że najbardziej prawidłowo jest określać rocznik, właśnie po numerze ramy, ponieważ w przeciągu ostatnich 16 - 21 lat, silniki mogły podlegać wymianie po ich awariach.

 

 

 

witam wracając jeszcze na chwilkę do roku produkcji to nie wiem jak jest w niemieckich papierach( bo pewnie wiekszosc naszych XBR-ek jest sprowadzona a nie kupiona w salonie w polsce ) ale w polskich jest rozróżniona data produkcji i data pierwszej rejestracji więc jeżeli tak jak u mnie się nie zgadza data produkcji to można by sprzedającego o oszustwo oskarżać bo znam takie przypadki ...

co do baku i paliwa to może kolega wkładał troszeczkę za głęboko dystrybutor jak tak miałem i więcej niż 12 litrów nie chciało mi wejść a jak podniosłem to weszło jeszcze 4,5l co dało mi prawie 17 litrów plus to co zostało w baku na rezerwie wiec przyjmuję że bak ma pojemności około 20L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wracając jeszcze na chwilkę do roku produkcji to nie wiem jak jest w niemieckich papierach( bo pewnie wiekszosc naszych XBR-ek jest sprowadzona a nie kupiona w salonie w polsce ) ale w polskich jest rozróżniona data produkcji i data pierwszej rejestracji więc jeżeli tak jak u mnie się nie zgadza data produkcji to można by sprzedającego o oszustwo oskarżać bo znam takie przypadki ...

 

Witam,

Z całą pewnością można pokusić się o stwierdzenie, że żadna XBRka nie została kupiona u nas w kraju. Realia w czasie, kiedy były produkowane i sprzedawane, były, jakie były. Jeżeli chodzi o niezgodność danych w dowodzie rejestracyjnym, to myślę, że faktycznie można dochodzić praw na drodze sądowej. Nie jest to jednak droga powszechnie stosowana w Polsce. Niestety...

 

 

co do baku i paliwa to może kolega wkładał troszeczkę za głęboko dystrybutor jak tak miałem i więcej niż 12 litrów nie chciało mi wejść a jak podniosłem to weszło jeszcze 4,5l co dało mi prawie 17 litrów plus to co zostało w baku na rezerwie wiec przyjmuję że bak ma pojemności około 20L

 

Jeżeli chodzi o pojemność wspomnianego zbiornika paliwa, to wniosek oczywiście wielce słuszny, niemniej zakładam, że jeżeli ktoś posiadał wcześniej przynajmniej zadeklarowane, dwa inne motocykle, to wymieniony problem powinien być mu znany. Dlatego, nie wiem, czy słusznie, ale przyjmuję, że przyczyna mogła być inna. Choć, oczywiście nie upieram się.

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden sąd, idzie się do diagnosty przedstawia mu się dowody na to że sprzęt jest z innego roku np. dekoder vin, wydruk z netu, pismo od producenta, dealera (jak na starszy to łatwiej pójdzie). On wypisuje odpowiednie papiery i można poprawić rok produkcji w urzędzie. Tylko nie ma to za bardzo sensu w tym przypadku.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej mi zależy, żeby maszyna chodziła i w miarę estetycznie wyglądała. To pierwsze jak na razie spełnia się (odpukać), jednak z tym drugim nie jest tak różowo. Motocykl nie jest co prawda zaniedbany, ale trzeba dożo włożyć w niego pracy. Przekonałem się sam wczoraj w trakcie czyszczenia silnika. Przy pomocy szczoteczki do zębów, cilt-banga,i ściereczki poświęciłem godzinę intensywnej pielęgnacji. Co prawda schodzi, ale myślę, że tak 20 roboczogodzin, to tym sposobem będę musiał poświęcić.

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...