Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy XBR 500 poszukiwani


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dwa dni temu stałem sie posiadaczem xbr-ki.Jak narazie wszystko mi sie podoba, jedynie moc mogła by być nieco wieksza - moze to subiektywne odcucie bo presiadlem sie z GPZ900R. Mam jedno pytanie - w wiekszosci opisów do baku miesci sie 20 litrow, u mnie gora 12 -13l (nie ma 10 kg szpachli na baku ), czy były jakies odchudzone modele xbrki? Motorek jest z 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Honda XBR bez względu na rocznik miała taki sam zbiornik paliwa, którego pojemność wynosiła 20 litrów. Jeżeli jest to oryginalny zbiornik XBR, to trudno mi wytłumaczyć brak 7 - 8 litrów jego pojemności. Nikt nic nie "rzeźbił" w tym motocyklu ?

Po przesiadce z Kawy GPZ 900, która ma moc ponad 100 KM, faktycznie może brakować mocy w iXBeeRce :-)

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zbiornik paliwa jest, jak najbardziej oryginalny, z tego, co widzę. Nawet zaposiada "fabryczne" naklejki. Zbiornik od GB500 ma odmienny kształt. Tak, "z daleka" trudno ocenić, co jest z nim "nie tak" od strony objętości.

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hejkum,

Myślę, że trudno będzie jednoznacznie odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Zależy, co rozumieć pod słowem "remont", czyli zakres czynności wchodzących w jego skład. Podobnie trudno będzie znaleźć osobę, która kompleksowo wykonywała remont całego silnika tego motocykla. Choćby ze względu na niemałe koszty. Zazwyczaj wymienia/naprawia się jedynie uszkodzoną część lub podzespół/zespół silnika. Fakt ten sprawia, że kupując taki używany motocykl, część elementów jest już przez poprzedniego użytkownika wymieniona, a inne elementy czeka nieunikniona wymiana. Wielokrotnie okazuje się po kupnie używanego motocykla, że to właśnie nie silnik wymaga remontu, a na ten przykład, inne elementy (układ jezdny, zawieszenia, przeniesienie napędu, itp.). Kupując używany motocykl ponosi się pewne ryzyko, następnie użytkuje się i "patrzy się", co dalej...

Niemniej Honda XBR jest motocyklem jednocylindrowym i od strony konstrukcyjnej nieskomplikowanym, a to oznacza zdecydowanie mniejsze koszty napraw/remontów, niż w przypadku "wielocylindrowca". Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że chłodzenie odbywa się powietrzem, a łożyskowanie wału korbowego i korbowodu jest oparte na łożyskach tocznych.

Gdyby chodziło o podanie kosztu naprawy konkretnego zespołu lub jakiejś części, to pewnie zdecydowanie łatwiej byłoby odpowiedzieć na to pytanie innym użytkownikom lub mnie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Monogar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam

od kilku dni jestem posiadaczem XBR jest to mój pierwszy motocykl już się doczytałem w temacie że trzeba co 3 tys.km wymiane oleju zrobić ale pytanie powstaję jakiego oleju no i może ktoś z was się orientuję ile tego oleju trzeba zakupić ;)

kolejne pytanie to czy jest możliwość podmienić z innego modelu motocykla ślimak od prędkościomierza bo mój jest padnięty co prawda jeszcze nie wiem dokładnie co w nim w środku zdechło ale nie działa :( no chyba że ktoś z was ma jakiś urzywany i nie chcę zbyt drogo to z miła chęcią odkupie :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Gratuluję zakupu XBRki. Faktycznie, wymiana oleju powinna wg serwisówki odbywać się co 3000 km. Wraz z olejem powinno zmienić się także filtr oleju.

Jeżeli chodzi o mnie, to stosuję olej Motul 3000.

 

http://www.motul-ole...dex-id-128.html

 

Manual "powiada", że ilość oleju podczas wymiany wraz z filtrem, wynosi 1,7 litra. Sposób jego wymiany oraz filtra został opisany w serwisówce.

 

https://docs.google....NXo4YzhLYk0yUHM

https://docs.google....RURad2lGbHVURnM

https://docs.google....d3BiYUNidW9iOHM

 

Wspomniany ślimak napędu linki prędkościomierza z całą pewnością pasuje od innych modeli Hondy. Kolega Cezary XBR zastosował (o czym na stronie poprzedniej) przekładnię od Rebela. Polecam kontakt z serwisem Hondy, w którym można zorientować się, co do ceny i dostępności. Ewentualnie pozostaje jeszcze używany ślimak z Allegro lub Ebay. Zdarzały się na Allegro całe XBRy na części.

Czy można prosić o więcej szczegółów dotyczących zakupionej XBRki (wersja mocy, rocznik, przebieg) oraz o pierwsze wrażenia ?

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wspomniany ślimak napędu linki prędkościomierza z całą pewnością pasuje od innych modeli Hondy. Kolega Cezary XBR zastosował (o czym na stronie poprzedniej) przekładnię od Rebela. Polecam kontakt z serwisem Hondy, w którym można zorientować się, co do ceny i dostępności. Ewentualnie pozostaje jeszcze używany ślimak z Allegro lub Ebay. Zdarzały się na Allegro całe XBRy na części.

Czy można prosić o więcej szczegółów dotyczących zakupionej XBRki (wersja mocy, rocznik, przebieg) oraz o pierwsze wrażenia ?

 

Pozdravy

dzieki serdeczne za info co do ślimaka to serwis Hondy powiedział że kompletny ślimaczek kosztuje ponad 400zł a plastikowa zębatka (która jak to pani w serwisie powiedziała że prawie napewno to jej wina że niedziała ) 104zł co do mojej XBRki to w dokumentach ma wpisane rocznik 90 (co z tego jak już po zakupie się zorientowałem że w roku 90 już nie były produkowane) po telefonie do serisu w sprawie ślimaka doszliśmy po numerze ramy że jest to 86 rok przebieg na którym licznik się zatrzymał to jakieś 44tys km ponoć poprzednia właścicielka zrobiła jakieś 100km bez licznika ;) co do wersji silnika to w dokumentach mam wpisane 20kW nie wiem ile w tym prawdy ... co do samych wrażeń to jestem zadowolony jest to mój pierwszy motocykl jestem totalnie zielony bo wcześniej na motorze siedziałem tylko na "L" jeżeli chodzi o sam stan motocykla to ponoć jest zadbany tak mi powiedział kolega który sie troszeczke wiecej zna niż ja :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,

Dzięki. Oryginalne części, niestety zaposiadają takie ceny. Z drugiej strony są sytuacje, kiedy nie ma innego wyjścia, jak zanabyć "oridżinala".

Życzę zatem śmigalności, szerokości i pogodności :).

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej

też jestem ciekawy jak można rozpoznać czy silnik jest zdławiony bo dowodowi rejestracyjnemu nie można w ogóle ufać

na potwierdzenie powiem tyle że w dowodzi mam rok produkcji 1990 ... dzwonie do serwisu Honda pani pyta który rok ja z pewnością mówię 90 a o na na to że ten model nie był już w tym roku produkowany ... no to złapało mnie zdziwko i mówie to może numer ramy ... doszliśmy po chwili rozmowy do wniosku że numer ramy wskazuje na rok 1986

pozdrawiam Skooti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jeżeli chodzi o określenie wersji mocy, to wielce pomocną może być niemieckojęzyczna (niestety) strona poświęcona XBR, a przede wszystkim poniższa zakładka na niej:

http://www.dolecek.de/xbrat/drossel.htm

Zakładając, że żaden z poprzednich właścicieli nie wprowadzał zmian w silniku, a dokumenty mówią "prawdę i tylko prawdę", to można dane z tej strony traktować, jako przynajmniej wskazówkę. Gorzej, gdy poprzedni właściciel(e) dokonał(li) już jakichkolwiek zmian. Po kupnie przeze mnie mojej XBR-ki, moc wynikająca z nr-u silnika zgadzała się na ten przykład z danymi, które zawarte są na powyższej stronie. W tej chwili, po moich ingerencjach (wzrost mocy, choć w sposób nieokreślony przez producenta) w żaden sposób nie można się nr-em silnika lub ramy sugerować.

Do rocznika 1988 moc silnika ograniczana była poprzez zmianę wałka rozrządu, zmianę wychodzącej ze skrzyni biegów zębatki przekładni głównej oraz zmianę dyszy głównej w gaźniku. Od rocznika 1988 nastąpiły inne sposoby zmniejszania mocy, z których najważniejszym był montaż kryz w dolocie pomiędzy gaźnikiem, a głowicą silnika. Niemniej, niezależnie od sposobu zmniejszania mocy silnika XBR, w wersji 27 KM ilość zębów na zębatce zdawczej powinna wynosić 14 zębów, a dla mocy 44 KM analogicznie 15 zębów. Może to być cenna informacja o ilości koni mechanicznych, lecz całkowitą pewność można uzyskać dopiero po weryfikacji wysokości krzywek wałka rozrządu, co jest niestety czynnością co najmniej (nie licząc kosztów, np. uszczelek, itp.) czasochłonną. Zakup używanego wałka rozrządu dla wersji 44 KM jest dość kłopotliwy w przypadku portali aukcyjnych (wynika to ze świadomości sprzedających), a w przypadku zakupu w serwisie "nuffki oridżinala", bardzo kosztowny z kolei.

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jeżeli chodzi o określenie wersji mocy, to wielce pomocną może być niemieckojęzyczna (niestety) strona poświęcona XBR, a przede wszystkim poniższa zakładka na niej:

http://www.dolecek.d...rat/drossel.htm

Zakładając, że żaden z poprzednich właścicieli nie wprowadzał zmian w silniku, a dokumenty mówią "prawdę i tylko prawdę", to można dane z tej strony traktować, jako przynajmniej wskazówkę. Gorzej, gdy poprzedni właściciel(e) dokonał(li) już jakichkolwiek zmian. Po kupnie przeze mnie mojej XBR-ki, moc wynikająca z nr-u silnika zgadzała się na ten przykład z danymi, które zawarte są na powyższej stronie. W tej chwili, po moich ingerencjach (wzrost mocy, choć w sposób nieokreślony przez producenta) w żaden sposób nie można się nr-em silnika lub ramy sugerować.

Do rocznika 1988 moc silnika ograniczana była poprzez zmianę wałka rozrządu, zmianę wychodzącej ze skrzyni biegów zębatki przekładni głównej oraz zmianę dyszy głównej w gaźniku. Od rocznika 1988 nastąpiły inne sposoby zmniejszania mocy, z których najważniejszym był montaż kryz w dolocie pomiędzy gaźnikiem, a głowicą silnika. Niemniej, niezależnie od sposobu zmniejszania mocy silnika XBR, w wersji 27 KM ilość zębów na zębatce zdawczej powinna wynosić 14 zębów, a dla mocy 44 KM analogicznie 15 zębów. Może to być cenna informacja o ilości koni mechanicznych, lecz całkowitą pewność można uzyskać dopiero po weryfikacji wysokości krzywek wałka rozrządu, co jest niestety czynnością co najmniej (nie licząc kosztów, np. uszczelek, itp.) czasochłonną. Zakup używanego wałka rozrządu dla wersji 44 KM jest dość kłopotliwy w przypadku portali aukcyjnych (wynika to ze świadomości sprzedających), a w przypadku zakupu w serwisie "nuffki oridżinala", bardzo kosztowny z kolei.

 

Pozdravy

 

dzieki serdeczne za wyczerpująca odpowiedz jak tylko zakończę sezon i zaparkuję na dobre to pewnie się dowiem jaką moc ma mój silniczek :)

pozdrawiam Skooti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodziło mi o rożnicę w predkości maksymalnej, czy przyspieszaniu do 100km/h bo takie rzeczy najłatwiej sprawdzić kupując motocykl.

Pytanie z innej beczki: Czy jest ktoś z lubelskiego, kto pomógłby mi kupić xbr'ke? Znacie kogoś, albo wiecie gdzie mogłbym zapytać o pomoc? Kompletnie się nie znam i nie chcę kupić złomu, pisałem na innym forum, ale bez odzewu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...