Skocz do zawartości

Monogar

Forumowicze
  • Postów

    88
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Monogar

  • Urodziny 11/07/1961

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Wielka-Polska

Osobiste

  • Motocykl
    Honda XBR500+
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Telefon
    ---
  • Skype
    ---
  • Strona www
    http://---

Ostatnie wizyty

1220 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Monogar

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy (11/46)

0

Reputacja

  1. Cześć, Tak, w tym względzie zupełnie rozumiem 😉 Jest to tak wciągające, jak sama jazda motocyklem. Tym bardziej, że w dużym singlu odbiór tych kilku koników i niutonometrów "na plus" jest zupełnie inny, niż w wielocylindrowym silniku. Powodzenia życzę. Pozdravy
  2. Cześć, Te 44 KM XBRki są realne, ale niestety tylko z właściwym wałkiem, który jest trudny do pozyskania. Prawdopodobnie, mimo numerów seryjnych, które sugerują wersję 44 konną, w głowicy jest "wałek zastępczy". W sumie jest to wielce prawdopodobne. Bo co ma począć właściciel, kiedy w wyniku niedopilnowania warunków serwisowych (a słyszałem o wielu tego typu przypadkach), ów wałek ulegnie uszkodzeniu? Przy ograniczonym dostępie do wałków dla wersji 44 KM wkłada się do silnika ogólnie dostępny wałek od innych wersji silnikowych z gatunku RFVC. Nie wiem, czy tak było w przypadku Twojego motocykla, ale jest to prawdopodobny rozwój wypadków. Pozdravy
  3. Cześć, Wersja XBRki, którą kupiłem w 2005 roku. także posiadała moc 27 KM, co wynikało nawet nie z numeru silnika, co już z wymiarów wałka rozrządu. Kupienie wałka rozrządu dla 44 konnej wersji w akceptowalnym stanie zakrawało wówczas na cud. Przez jakiś czas używałem wałka rozrządu od Donminatora (31 mm wysokość krzywki) po korekcie dźwigienki zaworowej, ale osiągi nie były zadowalające i szczerze mówiąc nie była zauważalna żadna poprawa. Dopiero wymiana silnika od NX650 Dominator pokazała, co potrafi moc tych 45 KM w przypadku XBR. To rozwiązanie było niewiele droższe od zakupu samego tylko wałka rozrządu. Pozdravy
  4. Cześć, Pamiętam, że wałek rozrządu 27 KM dla XBRki miał wysokość krzywek "coś" ponad 27 mm. Zatem wałek rozrządu o wysokości rzędu 31 mm jest faktycznie dla wersji 44/45 KM, ale dla silników NXów, XLi lub XRek, które to miały zupełnie inne gabaryty pojemnościowe. Natomiast jest niestety niewłaściwy dla XBRki, tak dla wersji 27 KM, jak i dla 44 KM. Aby XBR miała moc 44 KM musi być na wałku o wzniosie 34 mm. Pozdravy
  5. Cześć, Nigdy fizycznie nie miałem do czynienia z wałkiem rozrządu z firmy Świątek. Natomiast z korespondencji sprzed wielu lat wiem o jednym znanym mi przypadku, że zaślepka w osi "wałka świątkowego" opuściła swoje miejsce powodując problemy ze smarowaniem powierzchni na styku krzywek wałka i dźwigienek zaworowych. Owa zaślepka była po prostu śrubą imbusową, a nie, jak w przypadku oryginału wprasowaną wytłoczką blaszaną i wykręciła się z wałka podczas pracy silnika. Poza tym sam wałek spisywał się dobrze i mając na uwadze doświadczenie firmy w tej kwestii, to myślę, że jest tak nadal, a przypadek wyżej opisany był po prostu incydentalny lub spowodowany początkową fazą wdrażania nowego produktu (chorobą dziecięcą). Co do wysokości krzywek, to katalog się nie myli i dla silnika XBRki w wersji silnikowej 44 KM, wysokość krzywek wynosi owe 34,023 mm dla IN oraz 33,976 mm dla EX. W przypadku XBR jest to najwyższa wartość ze wszystkich rodzajów silników z serii RFVC. Zatem podebranie wałka z innego silnika z tej rodziny nie wchodzi w rachubę. Jeżeli chodzi o podane przez Ciebie wymiary krzywek, to nie są one typowe dla wersji 27 KM. Sądzę, że jest to wałek od NX650 Dominator lub innej podobnej wersji silnika (XL600, XR600). Dla Dominatora wartości te wynoszą 31,155 - 31,315 mm dla IN oraz 31, 091 - 31,251 mm dla EX (wersja '88) oraz 31,101 - 31,341 mm dla IN i 31,072 - 31,312 mm dla EX w wersji po '88. Mam wałek od 27 konnej wersji XBRki, i jeżeli zależy Tobie na dokładnych wymiarach jego krzywek, to musiałbym go "odkopać" i pomierzyć. Pozdravy
  6. Hej, Wymieniałem łożyska główki ramy w XBRce, ale było to wieki temu i szczerze mówiąc, zupełnie nie pamiętam, jakie to były. Ale nie przypominam sobie, aby były jakiekolwiek problemy. Myślę, że te różnice są do pominięcia, bo tak naprawdę kwestię łożysk główki ramy determinują wymiary średnic. Zamawiaj, wymieniaj i powodzenia 🙂
  7. Tabela pochodzi z niemieckiej strony xbr500.de. Kiedys była bardzo aktywna. Pozdravy
  8. Witam, Największym problemem związanym z przywracaniem mocy XBRce, to problem wałka rozrządu. Ze wszystkich silników RFVC, to właśnie silnik XBRki z mocą 44 KM, ma najwyższe wzniosy krzywek zaworowych. Jeżeli ten problem masz załatwiony poprzez zakup silnika o odpowiednim numerze fabrycznym, to resztę ogarniesz. Nie znam, niestety kosztu dysz gaźnika, ale może ta tabelka Tobie w jakiś sposób pomoże?
  9. Hejkum, Tak, dość długa przerwa wystąpiła na forum. Poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika XBRki jest stały (18,5 mm wg serwisówki), czyli bez regulacji, niezależnie od wersji mocy. Generalnie silnik wersji 20 kW (27 KM) jest dławiony w dość specyficzny sposób, za pomocą wałka rozrządu. Wałek rozrządu słabszej wersji ma niższe wzniosy krzywek w stosunku do wersji o pełnej mocy, czyli 32 kW (44 KM). Taki sposób redukcji mocy nie występuje w przypadku Suzuki DR800. Czas otwarcia zaworów 27 konnej wersji jest zatem krótszy, i aby zrekompensować tą różnicę dysza główna w gaźniku jest większa w przypadku wersji słabszej. Wielkości dysz głównych są zmienne w zależności od rocznika motocykla (zastosowanego gaźnika lub po prostu numeru ramy). Inną różnicą pomiędzy wersją słabszą i mocniejszą jest ilość zębów na przednim kole łańcuchowym napędu głównego. I tak dla wersji 20 kW ilośc zębów to 14, natomiast dla wersji 32 kW, to 15 zębów niezależnie od rocznika. Wszystkie powyższe wersje mocy i zmiany w gaźniku oraz napędzie głównym wraz z hondowskimi numerami części, znaleźć na niemieckiej stronie: https://xbr.de/index.php/technik-beitraege/xbr-500-technik-beitraege/135-drossel Pozdravy
  10. Hejkum, Mam taki z tego samego rocznika. Instrukcja zakłada wlanie do przedniego zawieszenia oleju ATF do automatycznych skrzyń biegów. Z tym olejem, gdy sprężyny są już trochę wyeksploatowane, to przednie zawieszenie potrafiło brutalnie dobić podczas ostrego hamowania. Wlanie syntetycznego oleju do przednich zawieszeń o oznaczeniu 15, w ilości zalecanej instrukcją, poprawiło sytuację. Dopiero jednak zmiana sprężyn na progresywne, diametralnie zmieniła charakterystykę przedniego zawieszenia "in plus". http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzQzMDc0Nw==&bid=3532 Niestety, w tej chwili są bardzo drogie. Kupowałem, gdy kosztowały połowę mniej. Ale można znaleźć inne odpowiedniki. Pozdavy
  11. Hejkum, Nigdy nie widziałem oryginalnych tłumików od XBRki, dlatego wspierałem się serwisówką. Mój motocykl kupiłem z nieoryginalnym układem wydechowym. Jeden z poprzednich właścicieli wykonał układ wydechowy "2 w 1". Z powodów estetycznych oraz technicznych wróciłem do wersji z dwoma tłumikami. To co widać na załączonych wyżej zdjęciach, nie za bardzo zgadza się z tym, co powinno być według manuala. Pozdravy
  12. Hejkum, Czy chodzi o uszczelkę pomiędzy wewnętrzną średnicą tłumika, a końcówką rury wydechowej (w manualu oznaczoną, jako "3 - pipe seal")? Wykonana jest ona ze sprasowanego materiału (stalowe druciki + wypełniacz odporny na wysoką temperaturę + grafit). Pozdravy
  13. Hejkum, Co prawda swoją XBRkę postanowiłem pozostawić w jako takim oryginalnym stanie zewnętrznym (bo ładną jest), niemniej temat przeróbek nie jest mi obcy. Jest to dość żmudne, czasochłonne i nie tanie przedsięwzięcie. Dlatego w pełni kibicuję. Oprócz Alledrogo są jeszcze sklepy. które oferują wiele komponentów do przebudowy motocykli, choć ceny niekiedy mrożą. Ale, mogą się przydać ;-) Czekam zatem na fotki. Miałem jeszcze zapytać: Czy serwisówki udało się ściągnąć? Pozdravy
  14. Hejkum, To szykuje się niezła inwestycja :-) Będzie silnik, jak nowy. Rozumiem, że wyremontowany silnik ma zastąpić ten obecnie stosowany? Swoją drogą, to coś kojarzę, że ten motocykl był już kiedyś na tym forum. Na miniaturce widzę charakterystyczne czerwone siedzenie :-) Wówczas posiadał go chyba ktoś z Polanicy. Czyżby po zmianie właściciela pozostał nadal w Ziemi Kłodzkiej? ;-) Pozdravy
  15. Hejkum, Na wymienionych poniżej stronach można znaleźć serwisówki do XBRki i do GB 500. Z wyjątkiem drobnych niuansów można te silniki (ramę i zawieszenia również) traktować, jako tożsame. Myślę, że ta jakość kopii powinna być wystarczająca. http://chomikuj.pl/Honda_XBR/Dokumenty/Honda+XBR500+Shop+Manual http://chomikuj.pl/Honda_XBR/Dokumenty/Honda+GB500+Manual Jeżeli chodzi o montaż napędu wałka wyrównoważającego w XBRce, to sprawa jest dość prosta. Na kołach umieszczone są znaki, które pozwalają na jednoznaczne ustalenie ich względem siebie. Pozdravy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...