Skocz do zawartości

ogin

Forumowicze
  • Postów

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    ?DZ

Osobiste

  • Motocykl
    honda xbr500
  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia ogin

NOWICJUSZ - romeciarz

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)

0

Reputacja

  1. Składam motocykl po remoncie i mam wątpliwość jak zamontować elementy nr 2, 3 i 4 na załączonym obrazku. Czy ktoś mógłby zrobić dla mnie zdjęcie stopki centralnej gdzie widać te elementy u niego w moto. Przydałoby mi się też zdjęcie jak idzie wiązka pod siedzeniem, bo nie jestem pewien czy dobrze poprowadziłem a w serwisówce zdjęcia są marnej jakości i nie widać dobrze. Dzięki Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
  2. Hej. Będę samodzielnie wymieniał łożyska główki ramy. Mam cały czas fabryczne kulkowe i będę zakładał stożkowe. Zauważyłem, że dedykowane zestawy łożysk różnią się wysokością w zależności od producenta! Są to różnice rzędu 0,25-0,5mm. Czy to ma znaczenie, cz ktoś z was ma doświadczenie w tej kwestii? Tu przykład: Producent: : JMT Średnica zewn.: : 48.5 mm Średnica wewn.: : 26 mm Wysokość: : 15.5 mm Średnica zewn.: : 50 mm Średnica wewn.: : 30 mm Wysokość: : 14 mm Producent: : All Balls Racing Średnica zewn.: : 48.5 mm Średnica wewn.: : 26 mm Wysokość: : 15 mm Średnica zewn.: : 50 mm Średnica wewn.: : 30 mm Wysokość: : 14.25 mm PS Planuje założyć JMT LWG
  3. Niestety w hondzie część jest niedostępna (gdyby mieli to cena 541zł - zestaw z membraną i pokrywką - oddzielnie nie sprzedają)
  4. Podczas czyszczenia gaźnika zginęła mi sprężynka ta ze zdjęcia: Ktoś ma jakiś pomysł? Znalazłem inną która rozmiarem pasuje, ale motocykl teraz chodzi nierówno na wolnych obrotach (musiałem dokręcić regulacje/śrubę wolnych obrotów kilka razy żeby w ogóle odpalił).
  5. Wygląda to tak jak na zdjęciu: https://zapodaj.net/a9cc8712d58a2.jpg.html Dzisiaj w jednym z tłumików udało mi się wyciągnąć rurę i nie za bardzo się zgadza z rysunkami z serwisówki: https://zapodaj.net/bfd840d88a7f5.jpg.html Niestety rury i tłumiki mam w opłakanym stanie.
  6. Mam problem z demontażem tłumików. Tłumik oddziela się od zewnętrznej rury kolektora, ale wewnętrzna rura (ta redukująca średnicę) dalej siedzi w tłumiku i nie chce wyjść. Zastanawiam się czy to normalne, że ta mniejsza rurka wychodzi z kolektora (tak jakby jest dłuższa)? A może to jest jakiś element tłumika?
  7. Ponieważ lubię wiedzieć jak co działa w moim motocyklu mam pytania dotyczące gaźnika do bardziej doświadczonych forumowiczów. Do czego służą te trzy oznaczone przeze mnie otwory w gaźniku? http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/oOI2mI.jpg Wiem, że fioletowy (na zdjęciu z założonym wężykiem) to odcięcie powietrza, ale na innym schemacie w ogóle go nie ma (taki schemat jest w serwisówce): http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/3pcvni.jpg Natomiast tutaj nie ma otworu oznaczonego kolorem czerwonym: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/5pn6q4.jpg Trochę już się w tym wszystkim pogubiłem. Ktoś pomoże?
  8. Luzy robiłem pierwszy raz, ale z pomocą emerytowanego mechanika (co prawda od śmigłowców). Wszystko przebiegło sprawnie. Z gaźnikiem już jestem za pan brat i tutaj nic mnie nie może zaskoczyć. Wymieniłem uszczelkę i płytkę (izolator termiczny) między gaźnikiem, a silnikiem. Zamiennik zastąpiłem oryginałem, ale jeszcze raz to sprawdzę w weekend, bo może tam łapie powietrze. To mój jedyny trop na te moment.
  9. Dla nie znających modeu Honda XBR 500 to jednocylindrowiec z piecem od Dominatora o zmniejszonej pojemności (bez wchodzenia w szczegóły). Robiłem ostatnio regulacje luzów zaworowych, wymieniłem świecę i czyściłem gaźnik, wszystko za jednym zamachem i teraz mam problem. Silnik jest humorzasty - czasami w ogóle nie chce odpalić (nie mam aku - odpalam z kopa), jak już odpali to raczej chodzi tylko na ssaniu, na wolnych gaśnie przy czym wydaje takie charakterystyczne syknięcia jakby dekompresator się załączał. Niestety nie za bardzo udało mi się to uchwycić, ale jest filmik: Czasami odpali od strzała. Ostatnio myślałem, że jest uzdrowiona, ale za wolno schodziła z obrotów, później nieregularnie się wkręcała, żeby na koniec wszystko wróciło do normy. Ja już podjarany, ubieram kask, ale tak się silnik nagrzał po 10 minutach na wolnych obrotach, że aż bak był ciepły. Zgasiłem i już nie chciała odpalić, co najwyżej na chwilę :( Jakieś pomysły?
  10. Udało mi się kupić ten korek/dekiel. Na OLXie jest cały dół silnika do XBRki w Raszkowicach - dobry kontakt i wysyłają części. Polecam jak ktoś coś potrzebuje. Ktoś kombinował, tutaj masz dokładnie opisane: http://xbr-supermono.blogspot.com/2014/01/honda-600cc-supermono-engine-build.html
  11. Czy ktoś z was orientuje się, gdzie dostanę dekielek magneta? Chodzi o to co w linku: http://www.cmsnl.com/xbr500-1987-h-germany_model6435/cap-acgenerator_90084471000/#.VwLxu_l_sgk I czy może pasowałby od dominatora lub czegoś innego?
  12. Mam dwa kolejne pytania. Jak rozewrzeć okładziny tarczy przedniej. Podczas wymiany koła, wymieniałem też klamkę hamulca i zacisnąłem okładziny i tarcza nie wchodzi :) a okładziny nie chcę uszkodzić rozwierając "na chama" śrubokrętem. Druga sprawa to jest śruba spustu oleju, którą wymieniałam po przegwintowaniu otworu na 14mm. Trochę cieknie mi tam olej i nie mogę tej śruby dokręcić - nie napotykam na poważny opór, ale już na tyle dokręciłem, że boję się znów przekręcić. Kupiłem dłuższą śrubę, tak żeby trzymała się na większej ilości zwojów, bo ta która jest obecnie w motocyklu jest b krótka, ale innej nie było w sklepie. Czy tam w środku jest jakiś element ruchomy, który mógłby zahaczyć o śrubę jeżeli będzie za długa?
  13. Miałem właśnie te Maxxisy i myślałem o czymś lepszym. Zdecydowanie opony są trwałe, ale odrobinę twarde jak na mój gust. Nie miałem żadnych problemów z oponami, niekontrolowanych uślizgów nie uświadczyłem, ale ludzie na innych forach (gs500, er5) piszą, że czuć różnicę na kożyść droższych opon, chociaż nie wiem czy dwukrotnie wyższy wydatek (np Pirelli Sport Deamon) przełoży się na zdecydowanie lepsze właściwości, czy ledwo poczuję różnicę. Za dużo się naczytałem i ciężko podjąć deyzję. Opona 120/90-18 mieści się w wahaczu, ALE przetarła mi lekko plastikowe nadkole na samym dole na wysokości zbiornika oleju prawdopodobnie na wybojach, bo przy normalnej jeździe nie obciera. Chyba lepsza byłaby opona 120/80-18.
  14. Będę wymieniał opony w mojej XBRce, czy ktoś mógłby polecić jakiś konkretny model? Budżet do 800zł za komplet, a najlepiej bliżej 600. Z tyłu mam teraz założoną szerszą (120) - tak było, odkąd kupilem motocykl, teraz zastanawiam się, czy nie wrócić do zalecanego rozmiaru, czy ktoś ma jakieś porównanie, jeździł na takich i takich?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...