Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy XBR 500 poszukiwani


Rekomendowane odpowiedzi

Wałek od XR'a ma mocowaną od zewnątrz (widać to na zdjęciach na początku 2 strony).

Edytowane przez Magnum 200

Romet Pony 50 M2 '81 -> Romet Ogar 200 Cafe Racer '85 -> Honda NTV 650 '96 -> Yamaha TRX 850 '98 -> Honda FMX 650 '08 -> Yamaha TDM 900 '03



www.bikepics.com/members/magnum200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. A czy któryś z Was ma może zdjęcie oryginalnego wałka 44 KM do Hondy XBR? Nawiązałem kontakt z chińskim przedstawicielem koncernu Tata (www.chinatata.net) i on twierdzi, że też może taki wałek wykonać, tylko prosi o zdjęcie. Nie wiem, jak chciałby tego dokonać na podstawie zdjęcia, ale dajmy mu szansę! Od 26 lat robią podróby do różnych markowych sprzętów.

 

Przy okazji rzućcie sobie okiem na niemiecki sklep tuningowy i śliczne, pokryte teflonem częśći, odchudzone tłoki itp. Jest też przykład przeróbki Hondy XBR, pod nazwą XBR 666 (z lewej strony na pasku menu). A to wszystko na stronce: http://rfvc-racing.npage.de/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć Wszystkim.

Ja tradycyjnie mam pytanie. Zepsuł mi się ślimak napędzajacy prędkościomierz. Oryginalnego do Hondy XBR raczej nie dostanę. Ale zapewne można zastosować ślimak z innej Hondy. Czy może ktoś wie z jakiej? Na zdjęciach wszystkie wyglądają podobnie, ale konkretnych wymiarów nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązałem już problem. Okazało się, że pasuje ślimak z Hondy Rebel. Razem z linką był na allegro za 22 złote. W dodatku o jakieś 15 km ode mnie. Pojechałem, sprawdziłem, czy pasuje i wymieniłem na miejscu.

Pozdrowienia dla wszystkich XBR-owców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam! Też się zapisałem na forum, tylko ze wzgl. na ten temat ;) XBR-ka to moje pierwsze moto i jestem nią zauroczony - duuuuużo wybacza początkującemu :) O jej walorach nie piszę - inni już napisali tu przede mną. Zresztą, jak czytam to forum, jestem dyletantem, którego umiejętności sprowadzają sią do podstawowej obsługi.

Ciekawe, czy znajdzie się posiadacz takiego sprzęta w zach-pom??? Pozdrawiam fanów jednego garnka !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To i ja dorzuce swoje 3grosze.

Xbrka była moim pierwszym "dużym"motocyklem :crossy: , kupilem ją w 2005 od starszego gościa który jeździł tylko w niedziele, nie miał pojącia o naprawach(posiadał orginal serwice manual) a do silnika lał olej lubro bo miał taką samą specyfikację jak olej wskazany w serwisówce. Motor z 85, na liczniku był przebieg ok 70tys km. Po kupnie zmieniłem w niej: olej w silniku, lagach,nowe opony(dętkowe mitasy), dorobione zostały tuleje w wachaczu (bo w zakrętach tył pływał), wymieniłem łożyska w kołach, nowy lakier i naklejki, przewód hamulcowy w stalowym oplacie, po jakimś czasie nowe tarcze sprzęgłowe. W uklad powrotu oleju do zbiornika włożyłem małą chłodnicę.

W roku 2008 wymieniłem silnik na "nófkę" z przebiegiem 12tys, pomimo 27KM to była istna rakieta, poźniej przyszła pora na wymianę wałka rozrządu 44KM kupionego na ejbaju.

Z akcesoriów to zdobyłem oryginalny , dedykowany do tego modelu stelaż bagaznika HB.

Stwierdzam że xbrka jest łatwa w serwisowaniu(pod warunkiem posiadania dobrych jakościowo kluczy), ma prostą konstrukcję no i jest w miarę oszczędna - trasa to 4,5l/100. Niestety ma i swoje wady: jak dla mnie stosunkowo mała gabarytowo, w trasie to jedziesz bez bólu tylka 300km później to męczarnia. Stwierdzone na własnej skórze w zeszłym roku: 3 wyjazdy wekendowe kazdy po ok. 1000km. Pomimo tych minusów "babcia" zawsze dowiozla mnie do celu i z powrotem do domu.

I jak to powiedział mój syn: tata ja też będę jeździć twoją hondą. Więc jak tu jej nie lubić. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Hejkum,

Witam wszystkich iksbeerowych posiadaczy i sympatyków.

Myślę, że mógłbym pomóc w kwestii naklejek iksbeernych, aby wyeliminować choć część pytań typu: Co to za motór ?

Załączyłem poniżej link do Chomika, który zawiera pliki ze wzorami, zarówno napisu "XBR", jak i logo "Honda". Pliki są z rozszerzeniem *cdr, co znaczy, że można otworzyć je w programie Corel. Te wykonane są w wersji Corel9, powinny zatem otworzyć się w każdym Corelu od "9" w górę. Według tych plików każda firma zajmująca się reklamą i wycinaniem liter we folii samoprzylepnej oraz produkcją banerów, powinna wykonać naklejki. Nie znam konkretnych wartości, ile taka usługa kosztuje, ale nie są to wielkie kwoty. Aby dać wyobrażenie, jak wyglądają, dołączyłem podgląd całości w formacie *jpg. Pliki *cdr są rozbite na poszczególne kolory folii. Można oczywiście wykonać napis w jednym kolorze, co uprości sprawę.

W moim przypadku wspomniane litery wycinałem nożykiem w folii samoprzylepnej (!), co jest czynnością świetnie uspokajającą skołatane nerwy :-) natomiast generalnie nie polecam jej. Nooooo... przynajmniej nie wszystkim :-) Efekty moich "leczących" działań można zobaczyć na fotkach, do których link posiada Magnum200. Gdyby wygenerowały się jakieś pytania okołonaklejkowe, to służę oczywiście pomocą lub plikami.

 

http://chomikuj.pl/monogar/dokumenty/Naklejki XBR

 

Zdravim Vas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czołem!

 

założyłem ten temat jakiś czas temu, czekałem chwilę czasu na odpowiedzi i... szczerze mówiąc, myślałem, że umarł śmiercią naturalną. No trudno, widać nie ma XBRek na forum... na szczęście, myliłem się :) Co prawda nie zaglądałem tu dłuższy czas i mocno się zdziwiłem, że po kilku miesiącach znalazło się jednak kilku ujeżdżaczy XBR, mam nadzieję, że nadal tu zaglądacie i rozkręcimy temat naszych motocykli.

Miałem w życiu dwie XBRki, obydwie z 1989 roku, przy czym jedną ujeżdżam do tej pory. Poprzednią kupiłem jaką następczynie MZtki, moja pierwsza japonia, po roku zamieniłem na GSXFa, żeby móc nadążyć w trasie za resztą ekipy ;) Po czterech sezonach na sport-turystyku, dorośnięciu i wyklarowaniu się oczekiwań co do motocykla wróciłem do korzeni :)

 

 

PS. Ukasz, a co z GSX'em? ;)

 

A regulowałeś kiedyś np. zawory w GSXFie albo czymś podobnym? ;) Jeżeli tak, to masz porównanie do podobnych czynności serwisowych w XBR i pewnie domyślasz się dlaczego zmieniłem ;) :icon_mrgreen:

GSXFem zjeździłem pół Polski i Europy, uważałem tą maszynę za ideał, ale koniec końców skrystalizowałem swoje oczekiwania co do motocykla... nie potrzebuję go na dalekie trasy, ale głównie na krótkie wypady i do sprawnego przemieszczania się po mieście. Chciałem też, żeby spalał trochę mniej wachy niż samochód i był maksymalnie prosty i oszczędny w eksploatacji.... jakby nie patrzeć, biorąc pod uwagę powyższe kryteria, nie ma lepszego motocykla niż XBR po prostu ;) Oczywiście nie są to jedyne powody. XBRka jak dla mnie jest esencją motocykla po prostu.

 

Moja XBRka także była swojego czasu zblokowana, na szczęście - rocznik `89 - tylko za pomocą kryzy w układzie dolotowym gaźnika... zdemontowaną blaszkę dostałem od poprzedniego właściciela. Przywiozłem ją rok temu z Rzeszowa i trochę się naszukałem odpowiedniego egzemplarza... koniec końców opłaciło się - niebita, silnik suchy jak pieprz, oleju nie bierze nic a nic, póki co jedyny problem to syf w gaźniku, jak znajdę wolną chwilę to zdemontuję i wyczyszczę ;)

 

Z tego co widać, stosunkowo niewiele podobnych maszyn jest w Polsce. Dobrze byłoby się zgadać i trzymać kontakt chociażby przez jakiś dedykowany temat na forum - tak, żeby w razie jakichkolwiek problemów z motocyklem moć się powymieniać własnymi doświadczeniami.

 

Pozdrawiam!

ukasz

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"nie ma lepszego motocykla niż XBR (...) jest esencją motocykla po prostu".

Kiedy się chwaliłem znajomym, że mam motor, a nazwa nic im nie mówiła, tłumaczyłem: każ dziecku narysować motocykl. Taki PO PROSTU motocykl. I to będzie to. :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"nie ma lepszego motocykla niż XBR (...) jest esencją motocykla po prostu".

 

Chyba kolego trochę przesadziłeś z tym. Z drugą częścią tego zdania oczywiście się zgodzę bo wyglądu i motocyklizmu (czyli zawartości motocykla w motocyklu) nie można mu odmówić.

 

Na co dzień latam innymi sprzętami (dodam, że tylko single ), a XBR kupiłem tylko dlatego, że to jeden z najpiękniejszych klasyków, za ludzkie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zaglądacie tu koledzy czasem? ;)

Właśnie rozmyślam nad nadchodzącym sezonem i planuję nieco dłuższe niż jednodniowe wyjazdy. Stanąłem przed dylematem: wywalić masę kasy na stelaże i kufry (i gdzie te stelaże, chyba samemu, robić), czy znaleźć średniej klasy sakwy tekstylne? Podglądałem ceny sakw: za ok. 190-250 coś by wyhaczył... Co sądzicie? Jak sami pakujecie się w drogę? Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...