Monogar Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Hejkum, Nigdy nie widziałem oryginalnych tłumików od XBRki, dlatego wspierałem się serwisówką. Mój motocykl kupiłem z nieoryginalnym układem wydechowym. Jeden z poprzednich właścicieli wykonał układ wydechowy "2 w 1". Z powodów estetycznych oraz technicznych wróciłem do wersji z dwoma tłumikami. To co widać na załączonych wyżej zdjęciach, nie za bardzo zgadza się z tym, co powinno być według manuala. Pozdravy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorek Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Drodzy forumowicze, może ktos miał juz doczynienia z takim motocyklem jak Honda XBR500 z 1985 roku, jaki olej jest własciwy do przedniego zawieszenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monogar Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Hejkum, Mam taki z tego samego rocznika. Instrukcja zakłada wlanie do przedniego zawieszenia oleju ATF do automatycznych skrzyń biegów. Z tym olejem, gdy sprężyny są już trochę wyeksploatowane, to przednie zawieszenie potrafiło brutalnie dobić podczas ostrego hamowania. Wlanie syntetycznego oleju do przednich zawieszeń o oznaczeniu 15, w ilości zalecanej instrukcją, poprawiło sytuację. Dopiero jednak zmiana sprężyn na progresywne, diametralnie zmieniła charakterystykę przedniego zawieszenia "in plus".http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzQzMDc0Nw==&bid=3532 Niestety, w tej chwili są bardzo drogie. Kupowałem, gdy kosztowały połowę mniej. Ale można znaleźć inne odpowiedniki. Pozdavy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Honda XBR 500 Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Cześć, ja polecam VALVOLINE FORK 10W jest to olej typowo do zawieszenia motocyklowego. ATF nie słyszałem żeby ktoś lał wiec się nie wypowiem na ten temat, trzeba zaufać Monogar-owi. Sorki, że cicho siedzę, ale cały czas obserwuje forum czasu tylko mi brak bo jak nie HONDA to praca. :) Pochwalę się tylko, że moją Hondzie odpaliłem na starym silniku, aby się nie zapiekła i jestem pod wrażeniem bo od strzała na kopce bo aku kaput. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorek Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 dziekuje za odpowiedzi, w serwisówce owszem jest oznaczenie ATF ale generalne chodzi o gęstość, zrobiłem w pewnym sensie eksperyment, ale jeśli ktoś kiedyś bedzie wymieniał to myślę że można lać 15W, biorąc pod uwagę zmęczenie spręzyn, ta gęstość powinna trochę usztywnić zawieszenie , pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogin Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Podczas czyszczenia gaźnika zginęła mi sprężynka ta ze zdjęcia:Ktoś ma jakiś pomysł? Znalazłem inną która rozmiarem pasuje, ale motocykl teraz chodzi nierówno na wolnych obrotach (musiałem dokręcić regulacje/śrubę wolnych obrotów kilka razy żeby w ogóle odpalił). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Kup se w hondzie - nie powinna być droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogin Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Kup se w hondzie - nie powinna być droga. Niestety w hondzie część jest niedostępna (gdyby mieli to cena 541zł - zestaw z membraną i pokrywką - oddzielnie nie sprzedają) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Honda XBR 500 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Jedyny mój pomysły to:- http://www.ebay.pl/itm/HONDA-XBR500-CARBURETTOR-USED-/272769700076?hash=item3f825750ec:g:mxIAAOSwfjhZcJVQ Jak bym miał zapasowy gaźnik to bym Ci odsprzedał. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaYtek Opublikowano 3 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 Długa cisza na forum , ale moze ktos odczyta..i odpowie. Czy jest mozliwosc w jakikolwiek sposób zwiekszenia poziomu paliwa w gazniku? seryjnie ta kwestia jest pozbawiona regulacji. Wg mnie moj motocykl dostaje zbyt uboga mieszankę na wysokich obrotach i zachowuje sie jakby brakowało mu paliwa. Jakie sa kombinacje dysz w gaznikach zaleznie od mocy? Czy to normalne ze 44 KM ma mniejsze dysze niz wersje kastrowane? ?? dziwne bo w DR 800 jest odwrotnie- wersja 50 KM ma dysze wieksze niz wersja 39 KM ( nie licząc dyszy składu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monogar Opublikowano 4 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2018 Hejkum, Tak, dość długa przerwa wystąpiła na forum. Poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika XBRki jest stały (18,5 mm wg serwisówki), czyli bez regulacji, niezależnie od wersji mocy. Generalnie silnik wersji 20 kW (27 KM) jest dławiony w dość specyficzny sposób, za pomocą wałka rozrządu. Wałek rozrządu słabszej wersji ma niższe wzniosy krzywek w stosunku do wersji o pełnej mocy, czyli 32 kW (44 KM). Taki sposób redukcji mocy nie występuje w przypadku Suzuki DR800. Czas otwarcia zaworów 27 konnej wersji jest zatem krótszy, i aby zrekompensować tą różnicę dysza główna w gaźniku jest większa w przypadku wersji słabszej. Wielkości dysz głównych są zmienne w zależności od rocznika motocykla (zastosowanego gaźnika lub po prostu numeru ramy). Inną różnicą pomiędzy wersją słabszą i mocniejszą jest ilość zębów na przednim kole łańcuchowym napędu głównego. I tak dla wersji 20 kW ilośc zębów to 14, natomiast dla wersji 32 kW, to 15 zębów niezależnie od rocznika. Wszystkie powyższe wersje mocy i zmiany w gaźniku oraz napędzie głównym wraz z hondowskimi numerami części, znaleźć na niemieckiej stronie: https://xbr.de/index.php/technik-beitraege/xbr-500-technik-beitraege/135-drossel Pozdravy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzlak Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 Witam pozdrawiam forumowiczów właścicieli i miłośników XBR, a może i FT. Proszę o poradę. Stałem się posiadacz em xbrki z 87r. Wg specyfikacji (z wikipedi de) silnik ma 27km Oczywiście chciałbym by miała 44. Mam możliwość kupienia silnika o nr PC 15E- 500… bez kroćca i gaźnika. Silnik wg specyfikacji ma 44km. Czyli jeśli dobrze czytałem to: wałek rozrządu to pierwszy mod, dysze gaźnika to drugi mod, a trzeci zębatka zdawcza. Czy ktoś z Was orientował się jaki jest koszt dysz do odblokowania gaźnika. Dziękuję za zapoznanie się z moim pytaniem😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 3 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2023 https://www.cmsnl.com/honda-xbr500_model1262/ 44 KM to miała chyba tylko na papierze... W linku masz wersje XBR, porównaj sobie odpowiednie części katalogowe, znajdziesz wtedy różnice... A nie lepiej poszukać zdrowego silnika od Dominatora NX 650 z tym, że to ma tylko rozrusznik elektryczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzlak Opublikowano 3 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2023 (edytowane) Dzięki za zainteresowanie, bardzo interesująca stronka. Silniki dominatora są wg mnie zdecydowanie za drogie. Edytowane 3 Marca 2023 przez gryzlak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monogar Opublikowano 3 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2023 Witam,Największym problemem związanym z przywracaniem mocy XBRce, to problem wałka rozrządu. Ze wszystkich silników RFVC, to właśnie silnik XBRki z mocą 44 KM, ma najwyższe wzniosy krzywek zaworowych. Jeżeli ten problem masz załatwiony poprzez zakup silnika o odpowiednim numerze fabrycznym, to resztę ogarniesz. Nie znam, niestety kosztu dysz gaźnika, ale może ta tabelka Tobie w jakiś sposób pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.