Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy XBR 500 poszukiwani


Rekomendowane odpowiedzi

Hejkum,

Nigdy nie widziałem oryginalnych tłumików od XBRki, dlatego wspierałem się serwisówką. Mój motocykl kupiłem z nieoryginalnym układem wydechowym. Jeden z poprzednich właścicieli wykonał układ wydechowy "2 w 1". Z powodów estetycznych oraz technicznych wróciłem do wersji z dwoma tłumikami.

To co widać na załączonych wyżej zdjęciach, nie za bardzo zgadza się z tym, co powinno być według manuala.

 

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hejkum,

Mam taki z tego samego rocznika. Instrukcja zakłada wlanie do przedniego zawieszenia oleju ATF do automatycznych skrzyń biegów. Z tym olejem, gdy sprężyny są już trochę wyeksploatowane, to przednie zawieszenie potrafiło brutalnie dobić podczas ostrego hamowania. Wlanie syntetycznego oleju do przednich zawieszeń o oznaczeniu 15, w ilości zalecanej instrukcją, poprawiło sytuację. Dopiero jednak zmiana sprężyn na progresywne, diametralnie zmieniła charakterystykę przedniego zawieszenia "in plus".

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzQzMDc0Nw==&bid=3532

Niestety, w tej chwili są bardzo drogie. Kupowałem, gdy kosztowały połowę mniej. Ale można znaleźć inne odpowiedniki.

 

Pozdavy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja polecam VALVOLINE FORK 10W jest to olej typowo do zawieszenia motocyklowego. ATF nie słyszałem żeby ktoś lał wiec się nie wypowiem na ten temat, trzeba zaufać Monogar-owi.

 

Sorki, że cicho siedzę, ale cały czas obserwuje forum czasu tylko mi brak bo jak nie HONDA to praca. :) Pochwalę się tylko, że moją Hondzie odpaliłem na starym silniku, aby się nie zapiekła i jestem pod wrażeniem bo od strzała na kopce bo aku kaput.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odpowiedzi, w serwisówce owszem jest oznaczenie ATF ale generalne chodzi o gęstość, zrobiłem w pewnym sensie eksperyment, ale jeśli ktoś kiedyś bedzie wymieniał to myślę że można lać 15W, biorąc pod uwagę zmęczenie spręzyn, ta gęstość powinna trochę usztywnić zawieszenie , pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podczas czyszczenia gaźnika zginęła mi sprężynka ta ze zdjęcia:

16048mr4901-valve-set-air-cut_medium1604

Ktoś ma jakiś pomysł? Znalazłem inną która rozmiarem pasuje, ale motocykl teraz chodzi nierówno na wolnych obrotach (musiałem dokręcić regulacje/śrubę wolnych obrotów kilka razy żeby w ogóle odpalił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Długa cisza na forum , ale moze ktos odczyta..i odpowie. Czy jest mozliwosc w jakikolwiek sposób zwiekszenia poziomu paliwa w gazniku? seryjnie ta kwestia jest pozbawiona regulacji. Wg mnie moj motocykl dostaje zbyt uboga mieszankę na wysokich obrotach i zachowuje sie jakby brakowało mu paliwa. Jakie sa kombinacje dysz w gaznikach zaleznie od mocy? Czy to normalne ze 44 KM ma mniejsze dysze niz wersje kastrowane? ?? dziwne bo w DR 800 jest odwrotnie- wersja 50 KM ma dysze wieksze niz wersja 39 KM ( nie licząc dyszy składu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejkum,

Tak, dość długa przerwa wystąpiła na forum. Poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika XBRki jest stały (18,5 mm wg serwisówki), czyli bez regulacji, niezależnie od wersji mocy. Generalnie silnik wersji 20 kW (27 KM) jest dławiony w dość specyficzny sposób, za pomocą wałka rozrządu. Wałek rozrządu słabszej wersji ma niższe wzniosy krzywek w stosunku do wersji o pełnej mocy, czyli 32 kW (44 KM). Taki sposób redukcji mocy nie występuje w przypadku Suzuki DR800. Czas otwarcia zaworów 27 konnej wersji jest zatem krótszy, i aby zrekompensować tą różnicę dysza główna w gaźniku jest większa w przypadku wersji słabszej. Wielkości dysz głównych są zmienne w zależności od rocznika motocykla (zastosowanego gaźnika lub po prostu numeru ramy). Inną różnicą pomiędzy wersją słabszą i mocniejszą jest ilość zębów na przednim kole łańcuchowym napędu głównego. I tak dla wersji 20 kW ilośc zębów to 14, natomiast dla wersji 32 kW, to 15 zębów niezależnie od rocznika.

Wszystkie powyższe wersje mocy i zmiany w gaźniku oraz napędzie głównym wraz z hondowskimi numerami części, znaleźć na niemieckiej stronie:




Pozdravy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam pozdrawiam forumowiczów właścicieli i miłośników XBR, a może i FT.

Proszę o poradę. Stałem się posiadacz em xbrki z 87r. Wg specyfikacji (z wikipedi de) silnik ma 27km Oczywiście chciałbym by miała 44. Mam możliwość kupienia silnika o nr PC 15E- 500… bez kroćca i gaźnika. Silnik wg specyfikacji ma 44km. Czyli jeśli dobrze czytałem to: wałek  rozrządu to pierwszy mod, dysze gaźnika to drugi mod, a trzeci zębatka zdawcza. Czy ktoś z Was orientował się jaki jest koszt dysz do odblokowania gaźnika. Dziękuję za zapoznanie się z moim pytaniem😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.cmsnl.com/honda-xbr500_model1262/

44 KM to miała chyba tylko na papierze...

W linku masz wersje XBR, porównaj sobie odpowiednie części katalogowe, znajdziesz wtedy różnice...

A nie lepiej poszukać zdrowego silnika od Dominatora NX 650 z tym, że to ma tylko rozrusznik elektryczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Największym problemem związanym z przywracaniem mocy XBRce, to problem wałka rozrządu. Ze wszystkich silników RFVC, to właśnie silnik XBRki z mocą 44 KM, ma najwyższe wzniosy krzywek zaworowych. Jeżeli ten problem masz załatwiony poprzez zakup silnika o odpowiednim numerze fabrycznym, to resztę ogarniesz. Nie znam, niestety kosztu dysz gaźnika, ale może ta tabelka Tobie w jakiś sposób pomoże?


20230120_004636.thumb.jpg.e78380d0ea2ac9046749d483ae88df7b.jpg



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...