Skocz do zawartości

Skrzynia Yamaha r1 RNO1 2000r


wojtekr1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,zakupilem jak w tytule Yamahe R1 z 2000r,19000tys km udokumentowany przebieg. Wystapil problem ze skrzynia biegow(szarpie,wyskakuje 2 bieg),skrzynie juz zakupilem w idealnym stanie.

Moje pytanie brzmi: czy musze rozpalawiac caly silnik czy wystarczy tylko dol silnika??? i czy musze wymianiac cala,kompletna skrzynie bo taka mi przyszla,czy moze tylko 2-ie choinki i wodziki????

Na co uwazac??? i czy jest to skomplikowany zabieg???

PS. dodam tylko ze robilem juz sam takie motocykle,ale nie w R1 i chcialbym sie dowiedziec czegos wiecej.

Z gory dziekuje i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrzucić cały silnik. Sprawdź stan wszystkich trybów, wodzików, pamiętnika i sam oceń co wymaga wymiany.

 

Zabieg jest dość skomplikowany bo musisz rozebrać praktycznie cały motocykl.

 

Powodzenia

[/qu

 

 

Mam juz kolego silnik wyjety z ramy. Codzi mi tylko o to czy musze go rozebrac calego(glowica),czy tylko dol (pokrywa skrzynmi biegow????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrzucić cały silnik. Sprawdź stan wszystkich trybów, wodzików, pamiętnika i sam oceń co wymaga wymiany.

 

Zabieg jest dość skomplikowany bo musisz rozebrać praktycznie cały motocykl.

 

Powodzenia

 

Zostało wyraźnie napisane i wystarczy tylko przeczytać a potem jeszcze zrozumieć tekst pisany kolego "wjtekr1".

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostało wyraźnie napisane i wystarczy tylko przeczytać a potem jeszcze zrozumieć tekst pisany kolego "wjtekr1".

Tyle ze trzeba rozebrac prawie caly motocykl i wyjac silnik z ramy to zrozumialem,tylko w dalszym ciagu nie dowiedzialem sie czy konieczne jest rozebranie calego silnika,a dokladniej mowiac czy musze zdjac glowice zeby sie dostac do skrzyni. Czy wystarczy zdjac sama dolna czesc bloku??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz najpierw zdjąć głowicę, cylindry, pokrywy, miske olejową itp. Pod cylindrami masz ukryte 2 śruby przez które nie da się wyjąć skrzyni bez rozbierania całego silnika...Taki urok Yamahy, ja właśnie przeprowadzam taki sam zabieg w mojej Kawie 636 ale wszystko robię od dołu bez wyjmowania silnika z ramy. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz najpierw zdjąć głowicę, cylindry, pokrywy, miske olejową itp. Pod cylindrami masz ukryte 2 śruby

 

człowieku co ty piszesz ??? Jaką głowicę ?? Jakie cylindry w RN01 ?? Jakie śruby ukryte ??? :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie namawiam Cię do manuala - rozebrać rozbierzesz i złożysz bez niego - tylko pozostaje kwestia jak długo to będzie chodzić? Bardzo ważne są momenty dokręcania. Zakładam że masz małego dynamometra do tej roboty? W tego typu sprzętach masz ścianki grubości puszki od piwa i bardzo łatwo jest coś ukręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk masz duzo czasu chęci i odpowiedni warsztat np. klucz dynamometryczny to to zrób sam ale jeśli nie zabardzo się z tym czujesz to zostaw to komu innemu i slakuluj koszty czy nie taniej i mniej nerwów jak ktoś inny to zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie brzmi: czy musze rozpalawiac caly silnik czy wystarczy tylko dol silnika??? i czy musze wymianiac cala,kompletna skrzynie bo taka mi przyszla,czy moze tylko 2-ie choinki i wodziki????

 

 

Podobno to mit,że 2 się sypią w r1 ktoś mi to na forum pisał :biggrin:

 

Co do wymontowania 2 biegu jak już spuścisz olej,to odkręć sobie zębatkę przód,pokrywę sprzęgła kosz,zlej płyn chłodniczy,zdemontuj chłodnicę,kolektory wydechowe,linki exupu,boczne pokrywy z alternatora,rozrządu oraz koło magnesowe.Później odwracasz silnik tak aby miska olejowa była na górze i rozkręcasz po kolei..

Miskę,smog,chłodnice oleju,itp graty tak aby rozkręcić połówkę silnika (karter dolny) wału nie ruszasz.I wyjmujesz cała kasetę z trybami.Jeśli Ci bieg tylko szarpał i wyskakiwał dajmy na to przy 5/6k to na 100% masz wywalone tylko 2 tryba.

Należy pamiętać aby przy składaniu dolnej połowy karteru śruby dokręcać według manuala aby wału i panewek szlag nie trafił :bigrazz:

A przy zakładaniu skrzyni sprawdź czy odstęp między tymi 2 nowymi trybami jest taki sam jak przy innych bo możliwe tę wodzik się też wygiął.

Jak co pisz na gg poślę Ci fotki co i jak.Pozdro.. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W celu znalezienia przyczynu wyskakujacego 2-giego biegu w R1 czy tez innym motocyklu nalezy spojrzec w lustro ewentualnie obejrzec fotografie poprzednich wlascicieli.

 

Pomiedzy pierwszym a drugim biegiem jest najwieksza roznica przelozen, czy tez spadek obrotow przy zmianie biegow,w tym miejscu niewlasciwa technika zmiany biegow nalszybciej wyjdzie bokiem.

 

Jedni robia to na chama,na sile bez wyczucia,drudzy natomiast robia to zbyt wolno,tak jak w puszce z synchronizatorami,walkiem posrednim i ciezkim kolem zamachowym.

Malo kto robi to natomiast prawidlowo,i jest tak jak jest,zawsze natomiast mozna na pocieszenie obwinic konstruktorow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...