wojtekr1 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Witam,zakupilem jak w tytule Yamahe R1 z 2000r,19000tys km udokumentowany przebieg. Wystapil problem ze skrzynia biegow(szarpie,wyskakuje 2 bieg),skrzynie juz zakupilem w idealnym stanie. Moje pytanie brzmi: czy musze rozpalawiac caly silnik czy wystarczy tylko dol silnika??? i czy musze wymianiac cala,kompletna skrzynie bo taka mi przyszla,czy moze tylko 2-ie choinki i wodziki???? Na co uwazac??? i czy jest to skomplikowany zabieg??? PS. dodam tylko ze robilem juz sam takie motocykle,ale nie w R1 i chcialbym sie dowiedziec czegos wiecej. Z gory dziekuje i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HondaWawa Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Musisz zrzucić cały silnik. Sprawdź stan wszystkich trybów, wodzików, pamiętnika i sam oceń co wymaga wymiany. Zabieg jest dość skomplikowany bo musisz rozebrać praktycznie cały motocykl. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekr1 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Musisz zrzucić cały silnik. Sprawdź stan wszystkich trybów, wodzików, pamiętnika i sam oceń co wymaga wymiany. Zabieg jest dość skomplikowany bo musisz rozebrać praktycznie cały motocykl. Powodzenia [/qu Mam juz kolego silnik wyjety z ramy. Codzi mi tylko o to czy musze go rozebrac calego(glowica),czy tylko dol (pokrywa skrzynmi biegow???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Zobacz w serwisówce, nie będzie niespodzianek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Musisz zrzucić cały silnik. Sprawdź stan wszystkich trybów, wodzików, pamiętnika i sam oceń co wymaga wymiany. Zabieg jest dość skomplikowany bo musisz rozebrać praktycznie cały motocykl. Powodzenia Zostało wyraźnie napisane i wystarczy tylko przeczytać a potem jeszcze zrozumieć tekst pisany kolego "wjtekr1". Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekr1 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Zostało wyraźnie napisane i wystarczy tylko przeczytać a potem jeszcze zrozumieć tekst pisany kolego "wjtekr1". Tyle ze trzeba rozebrac prawie caly motocykl i wyjac silnik z ramy to zrozumialem,tylko w dalszym ciagu nie dowiedzialem sie czy konieczne jest rozebranie calego silnika,a dokladniej mowiac czy musze zdjac glowice zeby sie dostac do skrzyni. Czy wystarczy zdjac sama dolna czesc bloku?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 probujesz to naprawiac bez manuala? powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 A ja się pytam, czy masz serwisówkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek-WGM Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Musisz najpierw zdjąć głowicę, cylindry, pokrywy, miske olejową itp. Pod cylindrami masz ukryte 2 śruby przez które nie da się wyjąć skrzyni bez rozbierania całego silnika...Taki urok Yamahy, ja właśnie przeprowadzam taki sam zabieg w mojej Kawie 636 ale wszystko robię od dołu bez wyjmowania silnika z ramy. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Musisz najpierw zdjąć głowicę, cylindry, pokrywy, miske olejową itp. Pod cylindrami masz ukryte 2 śruby człowieku co ty piszesz ??? Jaką głowicę ?? Jakie cylindry w RN01 ?? Jakie śruby ukryte ??? :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Prowadził ślepy kulawego czy jakoś tak to było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Serdecznie namawiam Cię do manuala - rozebrać rozbierzesz i złożysz bez niego - tylko pozostaje kwestia jak długo to będzie chodzić? Bardzo ważne są momenty dokręcania. Zakładam że masz małego dynamometra do tej roboty? W tego typu sprzętach masz ścianki grubości puszki od piwa i bardzo łatwo jest coś ukręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MichuPl Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 JAk masz duzo czasu chęci i odpowiedni warsztat np. klucz dynamometryczny to to zrób sam ale jeśli nie zabardzo się z tym czujesz to zostaw to komu innemu i slakuluj koszty czy nie taniej i mniej nerwów jak ktoś inny to zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikesManiac Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Moje pytanie brzmi: czy musze rozpalawiac caly silnik czy wystarczy tylko dol silnika??? i czy musze wymianiac cala,kompletna skrzynie bo taka mi przyszla,czy moze tylko 2-ie choinki i wodziki???? Podobno to mit,że 2 się sypią w r1 ktoś mi to na forum pisał :biggrin: Co do wymontowania 2 biegu jak już spuścisz olej,to odkręć sobie zębatkę przód,pokrywę sprzęgła kosz,zlej płyn chłodniczy,zdemontuj chłodnicę,kolektory wydechowe,linki exupu,boczne pokrywy z alternatora,rozrządu oraz koło magnesowe.Później odwracasz silnik tak aby miska olejowa była na górze i rozkręcasz po kolei.. Miskę,smog,chłodnice oleju,itp graty tak aby rozkręcić połówkę silnika (karter dolny) wału nie ruszasz.I wyjmujesz cała kasetę z trybami.Jeśli Ci bieg tylko szarpał i wyskakiwał dajmy na to przy 5/6k to na 100% masz wywalone tylko 2 tryba. Należy pamiętać aby przy składaniu dolnej połowy karteru śruby dokręcać według manuala aby wału i panewek szlag nie trafił :bigrazz: A przy zakładaniu skrzyni sprawdź czy odstęp między tymi 2 nowymi trybami jest taki sam jak przy innych bo możliwe tę wodzik się też wygiął. Jak co pisz na gg poślę Ci fotki co i jak.Pozdro.. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 W celu znalezienia przyczynu wyskakujacego 2-giego biegu w R1 czy tez innym motocyklu nalezy spojrzec w lustro ewentualnie obejrzec fotografie poprzednich wlascicieli. Pomiedzy pierwszym a drugim biegiem jest najwieksza roznica przelozen, czy tez spadek obrotow przy zmianie biegow,w tym miejscu niewlasciwa technika zmiany biegow nalszybciej wyjdzie bokiem. Jedni robia to na chama,na sile bez wyczucia,drudzy natomiast robia to zbyt wolno,tak jak w puszce z synchronizatorami,walkiem posrednim i ciezkim kolem zamachowym. Malo kto robi to natomiast prawidlowo,i jest tak jak jest,zawsze natomiast mozna na pocieszenie obwinic konstruktorow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.