Skocz do zawartości

usuwanie aluminium z cylindra


marekbuli
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Sprawa dla znawców tematu.. Mam xt 600. Skończyły się pierścienie i tłok trał już o cylinder. CYlinder jest w idealnym stanie tylko że w jednym miejscu osadziło sie troche aluminium. Normalnie (zazwyczaj w skuterkach)to bym wziął papierek wodny i zeszlifował. Tu gładż jest idealna wymiar po całości tez, wystarczy nowy tłok i pierścienie i będzie śmigał dalej. Kwestia jak to alu usunąc nie narażając powłoki na zarysowanie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sprawa dla znawców tematu.. Mam xt 600. Skończyły się pierścienie i tłok trał już o cylinder. CYlinder jest w idealnym stanie tylko że w jednym miejscu osadziło sie troche aluminium. Normalnie (zazwyczaj w skuterkach)to bym wziął papierek wodny i zeszlifował. Tu gładż jest idealna wymiar po całości tez, wystarczy nowy tłok i pierścienie i będzie śmigał dalej. Kwestia jak to alu usunąc nie narażając powłoki na zarysowanie

 

Pozdrawiam

 

Myślę, że gładź jest z pozoru idealna poza miejscem w którym zatarł się tłok. Najczęściej w takich wypadkach następuje zniszczenie materiału cylindra w miejscu przywarcia tłoka (następuje mechaniczny ubytek materiału, powstanie rysy itp), który definitywnie niszczy na pewnej głębokości powierzchnię. Ale być może aż tak źle nie będzie. Do zastosowania są moim zdaniem 2 metody (to oczywiście tylko pomysły, niesprawdzone w praktyce). Pierwsza, jeśli cylinder wykonany jest w całości z żeliwa lub przynajmniej ma taką tuleję, to próba podgrzania małym palnikiem aluminium i w momencie jak się roztopi, wydmuchnie jego sprężonym powietrzem. Inna metoda to podziałanie odpowiednim kwasem lub zasadą, które rozpuści stop aluminium, a nie uszkodzi żeliwa, ale w tej materii trzeba by zasięgnąć zdania chemika. Na pewno stopy AL rozpuszczają się w roztworze sody kaustycznej. Jeśli jednak cylinder wykonany jest z aluminium, a gładź to nikasil, to zapomnij o ratowaniu części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak gładź jest w dobrym stanie to przy nowym tłoku i pierścieniach trzeba honować.

Może ta operacja usunie również tą warstewkę aluminium, choć to zebrane aluminium może zapaskudzić osełki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jaki jest sens nie robienia szlifu? jeżeli róznica miedzy honowaniem lub szlifowaniem to kilkanaście złotych? możesz Adamie powiedzieć? rozumiem w starym sprzęcie gdzie może szkoda tuleji lub są problemy z tłokami ale w xt selekcji jest masa! a tłok i tak starczy na c.a 60 - 80 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sprawa dla znawców tematu.. Mam xt 600. Skończyły się pierścienie i tłok trał już o cylinder. CYlinder jest w idealnym stanie tylko że w jednym miejscu osadziło sie troche aluminium. Normalnie (zazwyczaj w skuterkach)to bym wziął papierek wodny i zeszlifował. Tu gładż jest idealna wymiar po całości tez, wystarczy nowy tłok i pierścienie i będzie śmigał dalej. Kwestia jak to alu usunąc nie narażając powłoki na zarysowanie

 

Pozdrawiam

Tłok zawsze trze o cylinder, czy są pierścienie czy nie. W Twoim przypadko doszło do zatarcia tłoka.

Na pewno ciekawej rzeczy dowiedzielismy się od starszych Kolegów o usuwaniu chemicznie smugi aluminium z tuleji żeliwnej, lecz w tym przypadku jedyne rozwiązanie to szlif i nowy tłok.

Edytowane przez Tomek Kulik

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor tematu pisze:

"Tu gładż jest idealna wymiar po całości tez, wystarczy nowy tłok i pierścienie i będzie śmigał dalej. "

Jeżeli cylinder był mierzony i trzyma wymiar to trochę szkoda go rozwiertywać.

Powinna wystarczyć głowica do honowania, nafta i kilka minut cierpliwości z akumulatorową wiertarką.

Mówię tutaj o małej głowicy montowanej w uchwyt wiertarski.

W razie niepowodzenia dopiero wtedy można oddać do rozwiertu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qpa, w moim przypadku cylinder jest na przedostatnim nadwymiarze, a jak sie domyslasz z nowymi cylindrami jest pewien klopot :)

Tomku, szlif i nowy tlok nie zawsze sa jedynym rozwiazaniem - w moim przypadku cylinder "przytarty" mial jedna mala ryse i cisnienie sprezania trzyma takie same jak ten dobry.

Pytanie bylo JAK TO ZROBIC - i taka moja odpowiedz, czy to robic to po prostu inne pytanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinna wystarczyć głowica do honowania, nafta i kilka minut cierpliwości z akumulatorową wiertarką.

Robisz to trzymając wiertarkę w dłoni?

Lepiej było by zamontować wiertarkę w stojaku wiertarskim. Ważne by zachować jakąś osiowość i powtarzalność ruchów posuwisto-zwrotnych.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...