Skocz do zawartości

silnik fzr 1000 exup


grizzli
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Taak, tylko Pan Wróblewski raczej nie ma nic wspólnego z osobami, które są odpowiedzialne za obsługę klientów zamawiających części. Z tego co pamiętam, na częściach siedzi kompetentny gość ścigający się w SM quadów, ale może coś się ostatnio zmieniło bo zima w końcu przyszła.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grizzli, widzę że przygotowałeś się do tematu:)

właściwie nie widzę różnicy między luzem montażowym FZRy a wymienionego opla, myślę że istotniejszy jest rozmiar panewki, motocyklowa ma powierzchnię kilkakrotnie mniejszą mimo ze przekazuje tyle samo mocy, jeśli nie więcej. Nie znam się zbytnio na teorii konstruowania silników, ale myślę że to dlatego silniki motocyklowe są wyjątkowe i takie "kurche".

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy montażowe i pasowania silników samochodowych i motocyklowych zasadniczo nie różnią się miedzy sobą, co można sprawdzić nie tylko na przykładzie opla. A ja do tematu nie musiałem się szczególnie przygotowywać, bo zawodowo naprawą aut zajmuję się 20 lat, choć, jak wspomniałem już w pierwszym poście, nie mam doświadczenia w remoncie silników motocyklowych. Stąd moje pytania. Ale skoro dzwonię do autoryzowanego, bądż co bądż, serwisu, i wyjaśniam, że mam fzr 1000 z zatartym wałem na czopie głownym i pytam się o nadwymiarowe remontowe panewki główne, bo chcę dokonać szlifu wału, po czym dowiaduję się, że owszem, są, na pierwszy, drugi i trzeci szlif sprowadzane na zamówienie, w cenie ok. 450 złotych, to mam prawo sądzić, że producent przewiduje remont tego silnika, skoro oferuje do tego oryginalne, japońskie części. Tak czy nie? A jeśli sprzedawca nie jest w stanie rozróżnić pojęć "grupy selekcyjne" od "nadwymiarowe panewki remontowe...to wprowadza mnie w błąd A żeby było weselej, dowiedziałem się również od tego samego pana, że posiadają nadwymiarowe pierścienie na pierwszy szlif do tego silnika. Co prawda nie spytałem się o nadwymiarowe tłoki, bo gdyby ich w katalogu nie znalazł, to może bym się połapał, że coś tu nie gra.

W zaistniałej sytuacji muszę rozejrzeć się za innym silnikiem. I teraz pytanie. Jest to fzr 1000 exup, silnik po modyfikacji w 89 roko o pojemności 1002 ccm, zawieszony w ramie bez podciągów. Od czego jeszcze podejdzie, żeby nie trzeba było przerabiać mocowań.

Edytowane przez grizzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem wcześniej:

A teraz odpowiedź na drugie pytanie. Silnik samochodowy od silnika motocyklowego różni się nazwą i zastosowaniem. Poza tym ceną,ciężarem,mocą jednostkową, zużyciem paliwa, obrotami, ciśnieniem pompy oleju, wydajnością pompy oleju i milionem innych szczegółów.

Ale chyba nie zrozumiałeś mojej sugestii.

Można tutaj powołać się na teorię Darwina bo w linii prostej człowiek pochodzi od małpy ale naukowcy twierdzą, że już ok 4.5 mln lat temu ich drogi się rozeszły.

To samo jest z tymi silnikami bardzo dawno temu te drogi się rozeszły a było to tak ok.1885 roku.

Wracając do tematu to w/g Ciebie nie ma różnicy w tych silnikach.

Masz warsztat i nie będzie dla Ciebie problemem wymontować pompę oleju z truchła FZR i zamontowania jej do silnika Opla a przekonasz się co ciśnienie oleju i jego ilość liczona w litrach na minutę zrobi z panewkami tej taczki.

W pierwszym poście pytałeś o grubość warstwy utwardzanej na czopach wału motocyklowego.

A ja zapytam po co niby producent miał by utwardzać te czopy? aby mu się wały skręcały w rogalik ?

Czopy wałów motocyklowych nie są utwardzane a w główkach korbowodów nie ma ani łożysk igłowych ani tulejek z brązu i żyją długo i szczęśliwie.

Sprawdź czy blok dużego Fazera pasuje do Twojej ramy i takiego szukaj nie zaprzątając sobie głowy mocowaniem podciągów ramu bo np. w Hornecie nikomu te mocowania nie wadzą.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W US z tego co sie orientuje dwie firmy podejma sie napraw motocyklowych walow korbowych.

Cena naprawy JEDNEGO czopu to,uwaga,290 $. :icon_eek: Czyli ekonomicznie ma to tylko sense w przypadku kiedy nie mozna znalesc zamiennika,antyczne sprzety lub tez wyscigowy wal w ktory zainwestowano mase kasy,itd.

 

http://www.aperaceparts.com/crankwork.html pozycja LC761

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem wcześniej:

A teraz odpowiedź na drugie pytanie. Silnik samochodowy od silnika motocyklowego różni się nazwą i zastosowaniem. Poza tym ceną,ciężarem,mocą jednostkową, zużyciem paliwa, obrotami, ciśnieniem pompy oleju, wydajnością pompy oleju i milionem innych szczegółów.

Ale chyba nie zrozumiałeś mojej sugestii.

Można tutaj powołać się na teorię Darwina bo w linii prostej człowiek pochodzi od małpy ale naukowcy twierdzą, że już ok 4.5 mln lat temu ich drogi się rozeszły.

To samo jest z tymi silnikami bardzo dawno temu te drogi się rozeszły a było to tak ok.1885 roku.

Wracając do tematu to w/g Ciebie nie ma różnicy w tych silnikach.

Masz warsztat i nie będzie dla Ciebie problemem wymontować pompę oleju z truchła FZR i zamontowania jej do silnika Opla a przekonasz się co ciśnienie oleju i jego ilość liczona w litrach na minutę zrobi z panewkami tej taczki.

W pierwszym poście pytałeś o grubość warstwy utwardzanej na czopach wału motocyklowego.

A ja zapytam po co niby producent miał by utwardzać te czopy? aby mu się wały skręcały w rogalik ?

Czopy wałów motocyklowych nie są utwardzane a w główkach korbowodów nie ma ani łożysk igłowych ani tulejek z brązu i żyją długo i szczęśliwie.

Sprawdź czy blok dużego Fazera pasuje do Twojej ramy i takiego szukaj nie zaprzątając sobie głowy mocowaniem podciągów ramu bo np. w Hornecie nikomu te mocowania nie wadzą.

 

Rzeczywiście, odpowiedż jest bardzo wyczerpująca. Szczególnie część zaznaczona innym kolorem Ale pozwolę sobie poruszyć jeszcze parę spraw nie wdając się przy tym w jakieś jałowe dyskusje. Remontując taki silnik przywracamy mu fabryczne luzy i pasowania nie zmieniając w żaden sposób jego konstrukcji, bo nie usiłujemy mu np. zamontować pompy oleju od opla. Jak zauważył Pan Dudek, czopy wałów motocyklowych nie są utwardzane (tu w dyskusje nie będę wchodził, bo nie wiem, choć zamierzam to sprawdzić). Pasowania są zbliżone do samochodowych, a jak ogólnie wiadomo, silniki samochodowe z powodzeniem się remontuje i po remontach robią spore przebiegi. Czyli szlifując wał motocyklowy , zgodnie z powyższą tezą, nie naruszamy jego struktury. Więc teoretycznie uzyskujemy powrót do oryginału. Oczywiście słabym ogniwem mogą tu być panewki, ale zakładając, że robione są przez duże i renomowane firmy, to też nie są wykonane z marchwi, więc z pewnością są w stanie zrobić przebieg większy niż 1000 km (ich wielkość jest zbliżona do samochodowych-to tak na marginesie). Po za tym elementem nośnym jest w czasie pracy silnika film olejowy i olej o odpowiedniej jakości jest odpowiedzialny za właściwe smarowanie . Gdzie w takim razie tkwi problem i dlaczego silniki remontowane przez forumowiczów robią tak mizerne przebiegi. Choć silnik wyremontowany przez kolegę Barnaby (zdaje się honda) zrobił bodajże 35 000 km i z tego, co zrozumiałem, padły tylko panewki korbowodowe, a panewki główne pozostały nieuszkodzone. Więc wynik wcale nie najgorszy, przynajmniej dla mnie, biorąc pod uwagę, że robię rocznie 5 000 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że zamierzam ten silnik remontować, choć w dalszym ciągu takiej opcji nie wykluczam (poinformuję, jeśli taka decyzja zapadnie i jaki będzie efekt). Usiłuję tylko dociec, jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy i dlaczego dzieje się tak, a nie inaczej, może takie lużne rozmyślania komuś kiedyś pomogą w podjęciu właściwej decyzji. Nie zachęcam też jakoś szczególnie gorąco do dyskusji osoby, które są głęboko przekonane co do swoich racji, choć wdzięczny będę za wskazanie, w którym miejscu mój tok rozumowania jest błędny.

Edytowane przez grizzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w branży motocyklowej od zawsze a warsztat naprawy motocykli oficjalnie zarejestrowałem w 1989 roku i już kilka motocykli naprawiłem.

Tylko jedna firma japońska produkowała nadwymiarowe panewki do swoich motocykli jeszcze w latach 80tych ubiegłego wieku ale silniki po takiej naprawie nie robiły dużych przebiegów. Powodem były niedokładności szlifowania czopów wału korbowego. Producent zaleca wykonanie cz<opa z dokładnością do 0.002mm a uniwersalne szlifierki wałów nie ogarniają takiej dokładności.

Do dzisiaj bardzo duże trudności mają niektórzy z dopasowaniem nowej oryginalnej panewki podczas średniego remontu z bardzo prozaicznego powodu. Dla wielu naszych silnikowców pomiar luzów na panewkach przy pomocy Plastic Gauge oraz dobierania odpowiedniej grupy selekcyjnej.

Ze względu na okres zimowy możemy prowadzić luźne dyskusje na temat remontów kapitalnych układów korbowych tylko po to aby nasi następcy nie tracili czasu na wyłamywanie otwartych drzwi.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grizzli

Tutaj jest temat o czymś takim:)

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=83284

Jak widzisz w temacie to nie ma najmniejszego sensu...sam się chciałem w to bawić jednak Piotr i Adam

mnie przekonali, że gra nie jest warta świeczki , ponieważ szybciej znajdziesz wał z panewkami niż gdybyś

się brał za naprawę tego... Z częściami do mojego moto było ciężko , ale dla chcącego niz trudnego,

znalazłem, złożyłem i niestety musiałem sprzedać... jednak z tym facetem który silniczek kupił mam kontakt

jest zadowolony:)

Tak więc posłuchaj rad pana Piotra i szukaj nowego serducha:)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem dodzwonić się dzisiaj do Rapida na Milczańskiej, w końcu wsiadłem w auto i pojechałem, ale pocałowałem klamkę, bo mają inwenturę. Udało mi się dodzwonić do nich póżnym popołudniem,ale gość, który odebrał telefon, nie miał pojęcia, o czym mówię i prosił o kontakt w środę, tak więc dopiero pojutrze będę sprawę wyjaśniał. Rozmawiałem też ze szlifierzem, do którego wożę klamoty. Sprawa z remontem byłaby do ugryzienia, gdyby producent oferował nadwymiarowe panewki, bo wtedy szlifierz robi szlif wału na określony wymiar przewidziany przez producenta. I wtedy nie powinno być problemu. Natomiast sprawa komplikuje się w przypadku panewek dorabianych, bo podstawowy problem to dokładność ich wykonania, czyli błąd kształtu po ich złożeniu i ich pasowanie. Szlifierz jest w stanie wyszlifować dokładnie wał, ale jeśli panewki nie są zrobione baaaaardzo dokładnie, wtedy ani silnik samochodowy, ani motocyklowy, długo chodzić nie będzie. Co jest logiczne. I najprawdopodobniej tu jest pies pogrzebany. Przynajmniej taka jest wersja szlifierza, brzmiąca zresztą wiarygodnie i trafiająca do przekonania. Tak więc z pewnością nie zdecyduję się na remont na dorabianych panewkach, bo jest to przysłowiowa randka w ciemno, a przy pięciu głównych i czterech korbowodowych jest duża szansa, że na którejś coś nie zagra i silnik padnie. Pozostaje kupno innego pieca. Reasumując, skoro producent silnika oferuje remontowe panewki, czyli dopuszcza remont, silnik powinien po naprawie normalnie chodzić, skoro jednak nie ma ich w ofercie, co oznacza, że nie przewiduje remontu danej jednostki napędowej, możemy sobie, mówiąc w skrócie, temat podarować. Za duże ryzyko niepowodzenia.

Edytowane przez grizzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sprawdziles na 100% czy nie ma ???

Nalezalo by skontaktowac sie z centrala Yamahy na Europe czy nr czesci podanych przez Rapid to naprawde nadwymiarowe panewki, czy panewki o roznych klasach selekcji i wowczas bylaby pewnosc.

Pojdz w srode do Rapidu i popros ich o wyslanie faxu do importera / centrali z prosba o potwierdzenie i to powinno wyjasnic sprawe.

Mozesz rowniez wejsc na bikebandit.com do dzialu czesci fabrycznych i poszukac we wlasciwym roczniku i modelu swego motocykla, po czym na rysunkach i w ich opisie powinny byc podane nadwymiarowe panewki jezeli istnieja.

Tak samo jak Piotrek uwazam ze wszelkie kombinacje z naprawa walow japonskiej czworki skazane sa na niepowodzenie w wypadku gdy firma nie przewidziala remontu walu, ale cos mi sie kolacze w pamieci ze niektore modele jednej z nich moga byc remontowane.

W zwiazku z tym ze pamiec zardzewiala to trzeba to sprawdzic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro teoretyzujemy to jest jeszcze coś takiego jak chromowanie czopów po to by móc załozyć oryginalną panewkę, na rzeźbiony wał. Naprawiłem tak jeden motocykl który kupilem za śmieszne pieniądze (GSX 400 twin), nie jest to żaden potwór. (choc jednostkowo ponad 100km z litra). Jak na razie wszystko działa, rozebrałem go po 1000km bo mi to spokoju nie dawalo i wszystko bylo perfekt, zero zmatowienia na panewkach, sprawdzałem luz Plastic gauge i jakoś idealnie mieścił sie w zaleceniach. I tu tez było tak że najpierw kupiłem panewki, a dopiero do tego szlifierz mi wyszlifował wał. Zdecydowałem sie na taką naprawę bo szkoda mi było motocykla zezłomować, a koszty naprawy tak prostego silnika są do wytrzymania. Chcialem kupic drugi wał, ale motocykl stary i cięzko dostać, był jeden na allegro. Miałbyć super, ale chciałem sie upewnić i poprosiłem o fotki a na zdjeciu korba sterczy równolegle do podłoża, zamiast swobodnie na nie opaść- zrezygnowałem:)

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...