Skocz do zawartości

Wybór opon na tor


Rekomendowane odpowiedzi

Na na Diablo Rosso Corsach kupionych używanych od Yubego trochę pojeździłem po ulicy i po kartingu, i są spoko.

Fakt że potem jak zacząłem na d211 jeździc to sie nimi zachwyciłem ale nie ma cos sie podniecac - lepiej uczyc sie na twardszych i mniej zaawansowanych gumach.

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Micheliny Pilot Power 2CT (na środku twardsza na brzegach miększa mieszanka).

Nie piszcie że szmelc, kupiłem nowe więc je chcę zjeździć. Poza tym jestem początkujący więc powinny wystarczyć.

 

Jak ustawiać ciśnienia na kartingu a jak na Poznaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo dałeś z dupy ciśnienie! Kto Ci tak doradził?

Na torze, przy dynamicznej jeździe, przód musi mieć większe ciśnienie niż tył (na gorąco), jeśli mówimy o oponach torowych. Drogowe opony ustaw sobie 2,0 ale na zimno z przodu i z tyłu! Jeśli tył będzie rósł do 2,4 - 2,5 to wtedy opuszczaj. Albo rób jak chcesz i słuchaj "lepszych rad".

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2,0 na ciepło doradzali mi chłopaki na kartingu.

1,8 to własny eksperyment - za dużo upuściłem ciśnienie i nie chciało mi sie na stacje podjechać żeby dopompować.

Tak czy siak po 2 okrążeniach i tak musiałem bo nie dało się jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że tak sobie o ciśnieniach gadacie, ale tak naprawdę co daje większe, mniejsze ciśnienie? Domyślam się, że im większe ciśnienie, tym opona ma mniejszą powierzchnię styczną z nawierzchnią, a co za tym idzie wolniej się zużywa, ale jeszcze jak to się ma do nagrzewania opony?

Edytowane przez Blood
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że tak sobie o ciśnieniach gadacie, ale tak naprawdę co daje większe, mniejsze ciśnienie? Domyślam się, że im większe ciśnienie, tym opona ma mniejszą powierzchnię styczną z nawierzchnią, a co za tym idzie wolniej się zużywa, ale jeszcze jak to się ma do nagrzewania opony?

 

Szybciej się zużywa. (Siły rozkładają się na mniejszą powierzchnię). Są oczywiście jakieś wartości graniczne, ale jak dałem po 2,5 na kartingu przy 34 stopniowym upale to opona sie zużywała szybciutko. Przy 2,0 o wiele wolniej.

Edytowane przez marcinrednose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam problem taki, że mam chude kółko z tyłu i nie mogę znaleźć oponki w rozmiarze 160/60ZR17. Z resztą z przodu też 120/60. Na allegro szukałem ale jakoś nic nie mogę znaleźć. Wspominany tu był Pan Gumiś. Można jakiś namiar dostać? Bo bym może w końcu wyjachał z parkingu na prawdziwą drogę;)

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Micheliny 2TC nabijałem 2,2 z przodu i około 2 z tyłu, tak śmigałem po Radomiu i chyba jednej Białej Podlasce i ani razu nie puściły. Z dwojga złego lepiej mieć za mało, niż za dużo, bo za mało momentalnie wyczujesz (guma sprawia wrażenie, jakby się "wałkowała" pod Tobą), a jak będzie za dużo, to trzyma trzyma i nagle zasuwasz bokiem jak McCoy ;)

 

Szybciej się zużywa. (Siły rozkładają się na mniejszą powierzchnię)

Dokładnie, i dzieje się takie coś:

 

688bccdbd3883fccgen.jpg

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam problem taki, że mam chude kółko z tyłu i nie mogę znaleźć oponki w rozmiarze 160/60ZR17. Z resztą z przodu też 120/60. Na allegro szukałem ale jakoś nic nie mogę znaleźć. Wspominany tu był Pan Gumiś. Można jakiś namiar dostać? Bo bym może w końcu wyjachał z parkingu na prawdziwą drogę ;)

 

Szukaj codziennie na allegro to w końcu coś ciekawego trafisz:

http://allegro.pl/listing.php/search?string=160%2F60%2F17&category=0&sg=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie Sherman przy 1,8 na cieplo czulem walkowanie przodu. Przy 2,5 zaczynalo mi się robic tak jak na foto. Przy 2,0 było lux. Ja to się nie znam, ale 2CT calkiem niezle się trzymaly na Radomiu. Ostatnio nagrzalem je fest. Na przedostatnim lewym wyjsciu( ten zakret co z prawego rzucasz ostro w lewo tak że w ta studzienka mozesz wyleciec) dosc ostro dawalem i opony zachowywaly się bardzo dobrze. Jak na mnie to tam w pelnym zlozeniu wychodzilem. Przed chwila wykrecile te paliki z podnozkow wiec nastepnym razem powinno być lepiej. Że skladaniem w prawo mi nie idzie. Jakoś nie mogę się ulozyc, ale pocwicze i powinno się poprawiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo to fajne opony są, nawet sobie zachowałem je w razie konieczności pośmigania po ulicy - co ważne, te gumy całkiem dobrze mi się w zimie zachowywały, bo jeździłem na takich przy temperaturach poniżej 10 stopni i żyję.

 

Z tymi setami to może się lepiej dowiedz, bo problemem mogą być nie sety, ale ustawienie zawiasu albo praca gazem albo pozycja na moturze. Za nisko postawiony motur (źle ustawione SAGi) będzie powodować przycieranie, więc może od tego zacznij?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...