Skocz do zawartości

Wybór opon na tor


Rekomendowane odpowiedzi

Ja im dłużej jeżdżę na d211 tym bardziej jestem w nich zakochany... Wczoraj oficjalnie skończył mi się tył po UWAGA 5tyś km.

Ja przeciwnie, kolejne zajechane egzemplarze utwierdzają mnie w przekonaniu, że d211 (w wersji GP racer) to opona bez porównania gorsza od tego, co oferuje Pirelli. Nowa D211 (mieszanka M, rozmiar 200, ciśnienie na ciepło 1,4 bara) wytrzymała 4 sesje treningowe + mały wyścig (łącznie około 250 km), przy czym przyczepność nie była ani razu tak dobra, jak na Pirelli. Do tego czuć, że to opona twardsza w budowie - motocykl prowadzi się mniej płynnie, ja go gorzej "czuję". Przede wszystkim różnica jest na szybkich łukach - na Dunlopie musiałem celować w wewnętrzną stronę łuku i w efekcie i tak winkiel kończyłem szerzej, niż bym chciał, bo motocykl ciągle lekko znosiło. Na Pirelli odwrotnie: złożenie takie, że wióry idą z podnóżków, a moto jak po sznurku idzie takim torem, jak po prostu chcę, wręcz na wielu zakrętach wychodziłem bliżej wewnętrznej, niż to sobie zaplanowałem...

 

Oczywiście to wszystko może zależeć od stylu jazdy i czynników np. pychicznych - do Dunlopów jestem nieco uprzedzony, bo kilka razy łapałem głębsze uślizgi, które pojawiały się dość nieoczekiwanie. Na Pirellach za każdym razem czułem, że mi tył odjeżdżał i wszystko odbywało się pod doskonałą kontrolą.

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko jakie są w takim razie te slicki z aukcji - bo trochę nie widzę sensu robienia opon typu slick, w dodatku w mieszance Soft, które są wykonane na bazie opony drogowo-torowej. Przecież nikt nie kupuje slicka na ulicę czy tor kartingowy. A tu wyraźnie jest informacja, że to slicki GP RACER.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sherman, to jest taki sam temat jak Pirelli Superbike Pro. Slick przeznaczony do treningów, który ma długą żywotność. Dzięki temu ktoś kto lata tylko po torze może tanio kupić oponę tylko na tor, bez homologacji bo przecież homologowane Supercorsy czy D211 (mam na myśli te topowe, wyścigowe) są znacznie droższe.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czemu po 5 sesjach moja opona nadaje się na śmietnik? Przecież ciśnienie idealne, a mocy wcale nie mam jakoś dużo... zresztą nie jest zniszczona przez np. zbyt sztywny zawias albo złe odwijania - po prostu po całości bieżnik poszedł się j*b..ać. I jak tu żyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szczerze? Ja bym nie kupował. Identyczny komplet odesłałem sprzedającemu, który mi takie "nówki" przesłał kurierem. Przecież tylna opona już nie ma gumy na bokach. Zero mięsa tam, gdzie potrzebujesz go najwięcej na długich winklach, w których będziesz darł dość długo właśnie w takim złożeniu, w którym ta część opony musi Cię trzymać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limo, bo te temat jest wałkowany ciągle i ciągle. Nie raz już było o tym pisane, ale ok, mogę wtrącić swoje 2 grosze (chociaż boję się kompromitacji, bo mam zgoła inne zdanie niż poprzednicy).

Moim zdaniem zdecydowanie nie warto, gdyż:

- jednej strony już nie ma, widać to na drugiej focie, takie coś już łatwo puszcza na szybkim zakręcie

- opona wielokrotnie upalana bez koców (niebieskie przebarwienia), taka guma straciła już swoje właściwości, w skrócie, jest twarda,

- po co ciągnąć szmatę aż zza granicy?

- jak masz problem z rozmiarem, to nie lepiej rozejrzeć się za sportowymi gumami z przedziału na drogi? musisz mieć koniecznie napis na oponie Supercorsa, Racetec, D211GP itp.? każda nowa opona sportowa (jak np. Rosso Corsa lub coś innego z tego przedziału lub nawet z niższego, czyli np. zwykłe Rosso) będzie lepsza od tego tylnego paździerza.

- nawet jeśli to przez chwilę będzie trzymać, to momentalnie się skończy i co wtedy? szukamy kolejnego śmiecia na Ebayu bo w PL nie ma rozmiaru?

 

No, to tak na szybko co mi przyszło do głowy :)

 

Aha, jeszcze jedno przyszło mi do głowy - "z gówna bata nie ukręcisz". Taka prawda ...

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...