bully Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 kolega nie pisze o terkotaniu tylko że cały motor mu drga.No piszę że mam to samo, im wyższe obroty to bardziej to czuję, czuć to najbardziej przez buty na podnożkach, a oprócz tego jeszcze przy 5tys obr klekocze zawor.Mi zawsze wibracje kojarzyły się z 4T, szczóególnie gdy miałem LC4.------------- Czy jest mozliwe żeby SX palił mniej od EXC?Moja 300tka jest cholernie paliwożerna 2 litry starczy mi czasami na ok 20 - 30 min zegarowych jazdy. Przy jednakowej trasie SX kolegi żre ok 20% mniej. Powinien wg mnie więcej, ma ten sam gaźnik ale duzo większe dysze.Rozbierałem jego gaxnik i ma większy poziom paliwa niż u mnie ustawiony, wręcz za wysoki. ja mam ustawione wszystko dobrze, świeca kolor kawy z mlekiem, nic nie wycieka nawet przez przelewy. chociaż mam wrażenie że moto jest za słabe jak na 300 exc. Drugie pytanie: wiadomo jest róznica między crosowka a enduro, ale w sx po otwarciu manety wskakuje na ok 8000obr w ok 0,2 sekundy w moim exc potrzebuje juz ok 1 sekundy, czy to normalne? oba motocykle ok 20 mh od wymiany tłoka, z tym że ja mam żeliwo, SX nicasil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 SX-y teoretycznie i z reguły w praktyce, palą więcej chociażby ze względu na inne nastawy gaźnika ale jest możliwe że gość na sx-ie mniej go kręci a ty odwijasz do końca i stąd ta różnica. Poza tym u ciebie tuleja może mieć bardzo duży wpływ bo zapewne robisz mieszankę z większą ilością oleju niż normalnie, a samo wykonanie tuleji ma też duży wpływ na osiągi. Sx zawsze wkręca się dużo szybciej od exc, popatrz na magneta w obu modelach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 (edytowane) u mnie jest jeszcze ciekawiej, igła jest opuszczona prawie najniżej, bo na srodkowym fabrycznym ustawieniu moto nie mogło się zagrzać i wolno się wkręcało, a mimo to świeca jest czarna, spalanie w normie, ale gdy jest zimno i np. jadę na 6stce na małym gazie to moto jest niedogrzane, tzn. gdy zredukluję i chcę np wstac na koło to jest tylko 'buuuuu', dopiero po odkręceniu 2-3x manety wkręca się jak trzeba, gdy były te najwieksze upaly to smigalo jak zegarek, dysza jest orginał, poziomu palwia nigdy nie ruszalem, moze po prostu dysza jest zuzyta? (moto ma swoje lata) boję, sie ze jak opuszcze igłe na sam dół to się to przegrzeje (tuleja) a mozliwe zeby termostat zaciął się w pozycji otwartej? Edytowane 25 Sierpnia 2012 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 u mnie jest jeszcze ciekawiej, igła jest opuszczona prawie najniżej, bo na srodkowym fabrycznym ustawieniu moto nie mogło się zagrzać i wolno się wkręcało, a mimo to świeca jest czarna, spalanie w normie, ale gdy jest zimno i np. jadę na 6stce na małym gazie to moto jest niedogrzane, tzn. gdy zredukluję i chcę np wstac na koło to jest tylko 'buuuuu', dopiero po odkręceniu 2-3x manety wkręca się jak trzeba, gdy były te najwieksze upaly to smigalo jak zegarek, dysza jest orginał, poziomu palwia nigdy nie ruszalem, moze po prostu dysza jest zuzyta? (moto ma swoje lata) boję, sie ze jak opuszcze igłe na sam dół to się to przegrzeje (tuleja) a mozliwe zeby termostat zaciął się w pozycji otwartej?Termostat łatwo sprawdzić, mianowicie jeśli jest sprawny to po odpaleniu motocykla nagrzewa się tylko jedna chłodnica, w momencie kiedy się otworzy obieg idzie na dwie chłodnice ale nawet jeśli zaciął się w pozycji otwartej to problem nie powinien się pojawiać przy obecnych temp, w zimę mógłby nie osiągać optymalnej temp. To są właśnie uroki tuleji, a jeśli jest spartolona to nigdy nie dojdziesz do ładu. Jedyne wyjście walcz z ustawieniem gaźnika bo z twojego opisu wynika że dalej za bogato jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Tylko jest taki problem że tego SXa nie da się nie krecic, to jest tak wściekłe, że jadąc po dziurach, delikatne ruchy ręki powodują szarpanie, rozumie że te 5 razy wolniejsze wkrecanie na obroty to norma, i jak zaloże małą elektrykę z MXC 40W do tego mały magnetor z SX to bedzie się tak samo wkręcal jak SX? Wydaje mi się, że to nie do końca tak, coś jeszcze powoduje te wkrecanie. SX ma "pelny" wał a EXC z dziurami, moze to? Ale pomijając to, rozumie, że ta sekunda wkręcania na wysokie obroty to norma dla zdrowej 300tki? Mieszanke robię 1:50 castrol syntetyk, a tuleja jest juz po pierwszym szlifie.U mnie iglica jest na samym dole, tak jak ustawienie ksiazkowe dla temp 25-38 st, te ustawienie spisuje się w temp 15-25, podczas upałów jest i tak za bogato.Dysze i iglica NOZH w gaźniku nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 juz zmieniales tłoka na tej tuleji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Tylko jest taki problem że tego SXa nie da się nie krecic, to jest tak wściekłe, że jadąc po dziurach, delikatne ruchy ręki powodują szarpanie, rozumie że te 5 razy wolniejsze wkrecanie na obroty to norma, i jak zaloże małą elektrykę z MXC 40W do tego mały magnetor z SX to bedzie się tak samo wkręcal jak SX? Wydaje mi się, że to nie do końca tak, coś jeszcze powoduje te wkrecanie. SX ma "pelny" wał a EXC z dziurami, moze to? Ale pomijając to, rozumie, że ta sekunda wkręcania na wysokie obroty to norma dla zdrowej 300tki? Mieszanke robię 1:50 castrol syntetyk, a tuleja jest juz po pierwszym szlifie.U mnie iglica jest na samym dole, tak jak ustawienie ksiazkowe dla temp 25-38 st, te ustawienie spisuje się w temp 15-25, podczas upałów jest i tak za bogato.Dysze i iglica NOZH w gaźniku nowe.Magneto dałem dla przykładu ale jest ono tylko jednym z wielu elementów którymi różni się sx od exc. Inne nastawy gaźnika, inny wał, inne magneto, inny moduł zapłonowy, inny wydech, inna skrzynia, inna głowica i jeszcze kilka rzeczy by się znalazło. To wszystko powoduje że sx jedzie 0-1 a exc ma łagodną charakterystykę. Jeśli chcesz bawić się w zmiany charakterystyki to służy do tego śruba regulacji zaworu wydechowego, możesz zmienić wydech co również dużo daję albo głowicę. Magneto o ile do exc teoretycznie można przypasować od sx to na odwrót już nie, trzeba kartery zmieniać. Co do twojego pytania o czas wkręcania to TAK, jest duża różnica między sx a exc, sprawdzałem osobiście, czy to jest 1s dla exc to już nie powiem bo nie liczyłem. Jeśli masz tuleję to ustawienia książkowe gaźnika możesz wyrzucić, tu już jest zabawa w metodę prób i błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 tak juz zmienialem tłoka.nie chodzi mi przerobienie exc na sx, bo na sx nie da się jeżdzić w terenie, chodziło mi tylko żeby sprawdzić czy moj normalnie działa że tak powiem. Co do regulacji zawóru, nie zauwazyłem dużej róznicy czy zawór otwiera sie przy np 4000 czy 5000 obr, Chciałem go wyregulowac ksiązkowo ale niestety nie mam czym zmierzyć obrotow, miernik czestotliwości przekłamuje bo przebieg na impulsatorze czy cewce nie jest ani prostokątny ani sinus. Ustawienia gaxnika rozpracowywalem sam przez prawie 3 miesiące, i wyszło tak jak napisalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rams Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Mam pytanie. Mam spalone cztery cewki na statorze. Motocykl 125 exc pali bez problemu, tylko oświetlenie nie działa. Co mogło spowodować spalenie tych cewek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 tak juz zmienialem tłoka.a mogę wiedzieć dlaczego? nabiłeś tyle godzin czy coś się wydarzyło? z tego co pamiętam zakłądałes tą tuleję jakos niedawno? kumplowi w cr 250 po paru motogodzinach przytopiło tłoka i tez juz musiał ją szlifnąć ale tam były rózne jaja z lewym powietrzem i byc moze dlatego, moja koza lata na tej tuleji, tak samo rm kumpla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 NIe ja go kupiłem na tuleji która niewiele przejezdzila nawet progu wyczuwalnego nie było, z tym że koleś dał popalić i zatarł tłok i jeździł z pękniętym tłokiem. Mistrzu od cewek, nie masz w ogóle przejścia między bialym a zółtym z statora? Ma byc poniżej 1 oma, nie słyszałem jeszcze żeby komuś spaliły się cewki od świateł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Mam pytanie czy tylny stelaż pasuje od model 98-03 do modelu 03-07?Bo stasznie mam połamany :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Mam pytanie czy tylny stelaż pasuje od model 98-03 do modelu 03-07?Bo stasznie mam połamany :/Nie pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 (edytowane) Ma ktoś z was lub ze znajomych do sprzedania stelaż pod tylne siedenie do KTM rocznik 03-07.Na allegro są tylko te starsze :/ Edytowane 11 Grudnia 2012 przez nowytzrdt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo78 Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Witam.Pytanko o zużycie łancucha nierządu w 450 05rok.Czy gdy 7 ząbków do konca,to łancuszek kwalifikuje się do wymiany,czy sezon 4-5Tkm polata?Czy po tym fakcie można okreslic mniej-więcej przebieg moto?Przebieg nieznany.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.