Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę Was Panowie/Panie (znów) o pomoc.

Przeczytałem cały ten watek i gdzieś na początku trafiłem na informacje odnośnie sprawdzania stanu oleju, ale nie wyjaśniły one moich niepewności ;).

Chodzi o dip stick i wskazywany na nim poziom oleju. Mianowicie na posiadanym prze zemnie bagnecie, jest tylko jedna "wyciśnięta kropka", w przybliżeniu, jakieś 15 mm od krawędzi plastiku, który wciska się do zbiornika oleju, na fotce zaznaczone czerwona kreską.

Teraz pytania, ile tego oleju na tym bagnecie powinno pokazywać? :) i w jakiej pozycji moto powinien być podczas pomiaru (1991 FLSTC)?

Posiadam dip stick podobny do tego, pierwszego od dołu, ze wskaźnikiem temperatury.

 

https://www.dropbox.com/s/cqopc4xeg5qizag/1.jpg



Dodam, że przy wymianie oleju, wlałem ilość z manual'a i prawie mi się przelało, ulałem jakieś 300 ml i teraz olej jest minimalnie powyżej połowy bagnetu, moto stoi oparte na stopce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W softailu olej sprawdza sie w pionie a nie na stopce. Przepalasz moto, żeby olej sie zagrzał, dajesz mu kilka minut, żeby splynął i sprawdzasz poziom. Przy wymianie zalewasz nowy olej (ale nie cały, tylko do poziomu na miarce), odpalasz silnik na chwilę, żeby przemielił olej ze zbiornika i uzupełniasz poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie, zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś :), ale tak jak napisałem z kolei ja, olej prawie mi się przelał. Do tego dip stick który mam nie ma praktycznie żadnych oznaczeń, oprócz jednej kropki 10-15 mm od "korka". Stąd problem w ocenie stanu oleju. Podobno lepiej żeby było mniej niż więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. - filtr wymienia się co każdą wymianę oleju.

Tedi73 - nie ma potrzeby zalewania filtra olejem, napełni się sam bo jest na powrocie oleju do zbiornika.

 

Ja jeszcze robię jeden myk przy spuszczaniu starego oleju - po opróżnieniu zbiornika zdejmuję stary filtr oleju, podstawiam "rynienkę" z obciętej butelki plastikowej pod mocowanie filtra i przekręcam silnik rozrusznikiem ze zdjętymi świecami. Spuszczam w ten sposób 3 - 4 setki starego oleju - to jest ta nadwyżka, którą masz. Nie spuszczaj oleju do samego końca, tylko aż przestanie mocno lecieć - bo będziesz musiał zalać pompę olejem - chociaż w Softailu zbiornik jest powyżej pompy i powinien iść grawitacyjnie.

 

A pamiętasz o tym, że co drugą wymianę oleju musisz wypłukać zbiornik oleju? Odpinasz wszystkie węże od silnika, zaślepiasz je, wyciągasz zbiornik, zalewasz naftą i bełtasz, żeby rozpuścić i usunąć złogi starego "żuru".

 

Co do dipsticka - masz kogoś znajomego z Softailem 1989 - 1995? To sprawdź u niego, czy znak na miarce się pokrywa. W starych Softach jest jeden znak na miarce - oznacza niski poziom, górny poziom to korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"... czy zalałem filtr olejem" miało oznaczać, że nie pamiętam czy NOWY filtr zalałem olejem, czy też przykręciłem go na sucho. Pamiętam tylko, ze smarowałem olejem uszczelkę. Starość, nie radość :).




 

Co do dipsticka - masz kogoś znajomego z Softailem 1989 - 1995? To sprawdź u niego, czy znak na miarce się pokrywa. W starych Softach jest jeden znak na miarce - oznacza niski poziom, górny poziom to korek.

Niestety, nie znam nikogo z podobnym moto, mam nadzieję, że kiedy już pośmigam, to kogoś wychaczę :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, nowego filtra nie trzeba zalewać olejem.

 

Co do miarki, to na razie sugeruj się tym, że poniżej znaczka masz dolać, maksymalny poziom oleju to aż po korek, ale jak masz luźny korek to może Ci wylecieć... Taki poziom jest zdecydowanie za wysoki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed, z pompy idzie wysokie ciśnienie na liftery, z lifterow na głowice i wraca kanałami w cylindrach do rozrządu. Z komory zbiorczej pod rozrzadem idzie do pompy, dalej przez filtr do zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, nowego filtra nie trzeba zalewać olejem.

 

Co do miarki, to na razie sugeruj się tym, że poniżej znaczka masz dolać, maksymalny poziom oleju to aż po korek, ale jak masz luźny korek to może Ci wylecieć... Taki poziom jest zdecydowanie za wysoki...

 

 

Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy czy w waszych turingach (RK lub ela) macie luz pomiędzy dystansem osi lagi prawej, a samą lagą (od strony łożyska jest dobity na max). U mnie jest ok 2-3mm i nie wie czy tak powinno być czy coś źle poskładałem. Laga prawa siedząc na motocyklu.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A ja przy wymianie oleju robię tak:

zlewam stary olej,

-wlewam ok 2L nowego oleju ,

-wykręcam filtr robię dziurę, wkręcam

-włączam silnik na ok 20 sek. i wypompowuję stary, tyle wystarczy aby

zaczął lecieć czysty olej,

-wymieniam filtr i zalewam do wskazanej ilości.

Można nowego oleju zalać do miarki a potem dolać tyle ile wypompuje starego.

A miski nigdy nie płukałem :( chyba przy nastepnej wymianie przepłuczę

i zobacze może to wypompowywanie syfu do końca przy każdej wymianie wystarczy.

Ale każdy pomysł warto sprawdzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...