Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

dzieki za porade

wrzucilem te aukcje,bo tak sie zlozylo,ze znalazlem sie na chwile w UK

jezeli dostane je taniej na allegro,to na pewno tak zrobie

a wszystko zaczelo sie od tego,ze pomyslalem sobie,aby w koncu kiedys zrobic podmianke gaznika

kilka miesiecy temu kupilem HSR 42 , lezy w garazu i czeka,a jak juz zmienie gaznik to moze i wydechy przy okazji na inne

i kupilem na ebay-u wlasnie takie rurki jak te

http://www.ebay.co.u...=item23249ddbc6

ale uzywane,okazja(praktycznie bez sladu uzytkowania) za okolo 260 zl wraz z przesylka(mialem kiedys podobne i brzmialy pieknie,basowo,

a nie jakies tam popierdywanie),tyle tylko,ze nie pamietalem jakie bafflesy byly w tych starych

kupie na probe te wlasnie o ktorych byla mowa :)

Edytowane przez BLACKY4

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mnie czeka sporo prób na różnych wydechach... Może jest ktoś kto przeszedł proces eksperymentów pod kątem max mocy? Teraz jeżdżę na pustych rurach, ale podejrzewam, że dobrze dobrany wydech poprawi osiągi.

obecna konfiguracja: EVO, tłoki na kmpresję 11, ostry rozrząd, gaźnik HSR42, filtr K&N hypercharger, zapłon Crane HI 4 Single Fire.

Edytowane przez HarleyDrag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przeszedł- Super Trapp, Thunderheader...

Każdy wydech wygeneruje większą moc niż puste rury.

Szukasz mocy w EVO jako całości czy tylko w wydechach?

Może podaj więcej szczegółów konfiguracji. Podpowiem Ci czy pogubiłeś koniki...

Jak chcesz to napisz:

- jaki wałek

- jakie tłoki (w sumie nie musisz, ale bedę potrzebował ich objętość "in +", jeśli znasz to możesz podać, nie będę musiał szukać)

- podaj jakie uszczelki dałes pod głowicę i cylek (grubosć)

- jak skonfigurowałeś HSRa

- zapłon to mini zapłonik do dekla rorządu czy ten w miejsce OEMa?

- głowice OEM?

- wykonałes porting gowic?

- przerabiałes zawory?

- mierzyłeś objetość CC w głowicach?

- zmeniłeś spręzyny zaworowe?

- na ile ustawiłeś max RPM na zapłonie?

- zmieniłeś pojemność dolotu pomiędzy zaworem ssacym i przepustnicą? bo dając Chypra objetość od przepustnicy do wolnosci wzrosła niepomiernie. ;)

- przy pustych rurach zabezpieczyłes głowice przed przegrzaniem dając stożki do rur wydechowych?

- przestawiłeś kąt otwarcia i zamknięcia zaworu odmy?

- jakie swiece?

- jakie przewody?

- jaka cewka?

- modyfikowałeś kąt wyprzedzenia zapłonu 2 cylindra?

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc trochę na łatwiznę, mam pytanko....

Czy w silniku 96 cali trzeba regulować luz zaworów, czy reguluje się automatycznie?

Zdejmuję zbiornik do malowania, więc od razu bym się do tego zabrał.

ps.Przy okazji może małe głosowanko: jaki kolor lakieru jest najfajniejszy/najładniejszy dla Harrego według was?

Edytowane przez olkrzys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacje masz hydrauliczną,więc nic nie musisz robić.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam czy nie wywalić zwykłych lasek i nie włożyć regulowalnych. Niby Evo ma hydraulikę, ale gdyby to było takie dobre to by nie było tyle regulowanych lasek na rynku. Tak czy inaczej do wymiany nie trzeba ściągać głowic bo stare się wycina, a regulowane można już założyć bez problemu.

A przy okazji, czy ktoś z Was wymieniał w Evo zwykłe laski na regulowane?? Jest lepiej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ,że w takim przypadku zwykle regulatory hydrauliczne i tak zostają.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko się je ściska, w pierwszym etapie laskami regulowanymi aby wyszedł z nich olej. W sumie nie wiem do końca czy zastosowanie lasek regulowanych coś w tym przypadku daje, czy to tylko taki gadżet dla ludzi, którzy chcą mieć np. "ostry wałek", choć nie do końca wiedzą na czym jego ostrość polega :-)

Niemniej podejrzewam, że jednak regulowane to lepsze rozwiązanie, choć wymaga obsługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam czy nie wywalić zwykłych lasek i nie włożyć regulowalnych. Niby Evo ma hydraulikę, ale gdyby to było takie dobre to by nie było tyle regulowanych lasek na rynku. Tak czy inaczej do wymiany nie trzeba ściągać głowic bo stare się wycina, a regulowane można już założyć bez problemu.

A przy okazji, czy ktoś z Was wymieniał w Evo zwykłe laski na regulowane?? Jest lepiej???

 

laski regulowane dzielą się na 2 typy , takie , które można zamontować bez ściągania rozrządu, i takie , które wymagają montażu jak zwykłe laski .

laska regulowana ma za zadanie precyzyjniej ustawić prace regulatora hydraulicznego kiedy modyfikujemy silnik , czyli zmieniamy cylindry , głowice , uszczelki głowic na grubsze , natomiast wymiana samego wałka rozrządu nie wymaga lasek regulowanych .

także wymiana samych lasek na regulowane nie odgrywa żadnej roli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bo nie wiem czy dobrze rozumuję, ale czy regulowane laski zakłada się przy "ostrzejszych" wałkach, po to że takie wałki wymagają odpowiednich ręcznych nastawów ?

W 126p sie zakładało np. 385 świątka albo 555 kałuży i wiadomo że miały one inne czasy otwarcia no i wymagały odpowiednich luzów.

Może porównanie z dupy ale nie do końca no bo w sumie taki maluch poza tym że rzędowy a nie V to ma bardzo wiele wspólnego z EVO :D

No bo 1 wałek, OHV, 2 zawory na cylinder :D

Tyle że nie ta pojemność i nie ten układ cylindrów właśnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektórzy producenci wałka zalecają laski regulowane , ale skok krzywki (wysokość ) nie może być wiekszy od wałka serynego ponieważ zawór będzie udeżał w tłok , dlatego wysokość krzywek jest ta sama , zatem jaki cel miałaby laska regulowana .

przetestowałem już kilka wałków porównując je z seryjnym i w każdym wysokość krzywki była ta sama , różnice są tylko w kątach i czasie (długości) otwarcia

Edytowane przez jery30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...