Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Musisz dobrze przepłukać cały układ.Nie wykluczone że trzeba będzie wszystko rozebrać.Ale jeśli byś wymienił wszystkie gumki to możesz zmienić płyn na Dot 4 .

Edytowane przez piter 1600

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano. Rozbierz, przemyj i wysusz. Zalej DOT5 i będzie OK. Jakbyś chciał zmienić na DOT4 to wtedy gumki musisz zmieniać.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano. Rozbierz, przemyj i wysusz. Zalej DOT5 i będzie OK. Jakbyś chciał zmienić na DOT4 to wtedy gumki musisz zmieniać.

 

Dzięki za odpowiedzi.Wolałbym raczej pozostać przy DOT5. Jeszcze jedno pytanie "przemyj" qurim masz na myśli jakiś specjalny specyfik czy po prostu przepłukać najpierw DOT5 następnie przesuszyć i zalać świeżym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz, przedmuchaj obecny płyn powietrzem. Przepłucz DOT5, przedmuchaj jeszcze raz. Poskładaj, zalej DOT5 i odpowietrz.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz, przedmuchaj obecny płyn powietrzem. Przepłucz DOT5, przedmuchaj jeszcze raz. Poskładaj, zalej DOT5 i odpowietrz.

 

Dzięki wielkie za jasną i wyczerpującą odpowiedź :notworthy:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dlaczego?

 

Hmm z tego co wyczytałem ten system jest zaprojektowany akurat dla tego rodzaju płynu tym bardziej że wspomniano powyżej o ewentualnej wymianie wszystkich gumowych elementów przy zastosowaniu np DOT4, więc nie widzę za bardzo sensu. Fakt że DOT5 jest trudniej dostępny i droższy ale chyba nie na tyle żeby była konieczność szukania zamiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie robi różnicy DOT4 czy DOT5 pod warunkiem że wymienisz gumowe elementy. Czytałem coś kiedyś dlaczego akurat DOT5 ale w sumie to nie ma poważnego powodu do stosowania akurat tylko DOT5.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ponownie. Poduszki założone ale stwierdziłem zaje luz na drążku zmiany biegów na połączeniu z wałkiem od skrzyni biegów. Na stronie http://www.bikebandit.com/2004-harley-davidson-touring-road-king-flhri/o/m18479#sch615833 jest to pozycja 120. Próbowałem go zdjąć i sprawdzić ale opiera się o kapę sprzęgła i nie mogłem go na tyle odsunąć by się dowiedzieć czemu ten luz powstał. Odkręcałem i próbowałem skręcić ją z powrotem ale nic nie pomogło niestety. Czy aby to naprawić trzeba rozkręcać sprzęgło?

Edytowane przez viarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadzwoniłem do serwisu to mówili, że wałek i cięgno i koszt prawie 2 koła z robocizną i uszczelkami. Trzeba wyjąć sprzęgło żeby cięgno zdjąć i skrzynię rozebrać, żeby wałek wymienić. Więc moc roboty trochę przy tym jest ale cena mnie powaliła na kolana :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojtam, w serwisie na pewno Cię naliczą grubo. Pracowałem w autoryzowanych serwisach japońców i kasowaliśmy 1300zł za demontaż i montaż 4-cylindrowego silnika. Serwis HD ma wyższe ceny za roboczogodzinę więc cała kwota też konkretna wychodzi. Dolicz uszczelki, pierdołki to się nazbiera. Uszczelka samej pokrywy sprzęgła kosztuje pewnie ze 150zł.

 

 

Ale jeśli kumasz podstawy mechaniki, potrafisz myśleć i używać serwisówki a także posiadasz narzędzia to możesz samo to zmienić. Nie jest aż tak skomplikowane jak się wydaje. Gruba zabawa w mechanice zaczyna się gdy musisz dotknąć panewek i rozrządu DOHC, tam trzeba wiedzieć "co jest pięć".

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucze mam, mechanikę kocham a nie lubię oddawać moto jak kobiety w obce ręce :icon_twisted: .

W takim razie po weekendzie biorę się za to sam aby kupię komplet uszczelek: pewnie pod sprzęgło i olej do sprzęgła. Czy ze skrzyni też mi się wyleje jak to rozbiorę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wałka na razie nie kupuj.

 

Lepiej zdemontuj i oceń stan części. Z reguły pada ciegło - dźwigienka.

 

Jeżeli masz już większy przebieg to możesz kupić uszczelniacz na kapę wewnętrzną sprzęgła. Koszt ok 25 PLN.

 

Jeżeli okaże się, że siedzi wałek to też powymieniaj wszystkie uszczelnacze w skrzyni.

 

Powodzenia :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...