Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Tu nie. Jesli przewód jest oryginalny to nie. Tam jest polaczenie typu press lock- samozaciskowe (przeźroczysty, poprzecznie prązkowany (jak wibrator) przwód łaczacy zawór i pome w zbiorniku). Po za tym- opaska tam się nie zmiesci (jesli dobrze pamietam).

Jesli juz to trytytka lub metalowa opaska na zacisk specjalnymi szczypcami.

Warunkiem dobrej pracy tego ustrojstwa jest zastosowanie oryginalnego przewodu paliwowego w dobrym stanie. TEORETYCZNIE przewód tego typu jest do jednorazowego załozenia na danym odcinku. Czyli po demontażu nalezy go skrócic o odcinek juz uzywany.

Wszelkie zamienniki nalezy zabezpieczyć.

Upewnij się, że przewód ten nie ma dziur zanim go zalożysz..... :wink:

 

 

nathan- nie wiem czy potrzebujesz obu części. To zalezy w jakim stanie jest pierscień. Z reguły pierscienie te sa wyswiechtane akurat tam gdzie się tego nie spodziewamy.

Montaz tego uszczelnienia jest trochę nielogiczny z mechanicznego punktu widzenia, wielu robi tu bład i zakłada simmer odwrotnie. U mnie srednio polowa EVO które robie ma to źle zamontowane, albo załozone odwrotnie, albo wbite krzywo, albo wbite i pomietolone. Czasami az się dziwie że te silniki dalej pracują jak patrze na niektóre w nich zastosowane patenty.

Z reszta - ja tam tez stosuje swój patent. Prywatnie uwazam, że HD to uszczelnienie akurat zj**ało, albo inaczej, nie zrobiło do konca porzadnie. Podobny system uszczelnienia jest w skrzyni biegów - i tam ten szczegół dograny jest perfekcyjnie- wystarczy skopiowac. :biggrin:

 

Jak to zrobią u małego- nie wiem. Ja Cię namawiam abyś sobie to zrobil sam. Jak zapodasz foty to coś poradzimy.

Pamietaj jednak, ze ubytek oleju ten wystepuje na dystansie okolo 50 - 600 km. Ilości przepompowanego oleju to jakies 0.5 litra w zaleznosci jak mocno jest to zuzyte.

Przy okazji- servisówka mówi niewyraznie o sposobie montazu tego szczegółu.

W tym tygodniu zamawiam 3 takie komplety uszczelnien- jakby co.

 

Jesli chodzi o allegro:

Simmery HD sa wporządku.

 

 

I taka ogolna uwaga- poziom oleju w silniku z sucha miska olejową mierzymy ZAWSZE na gorącym silniku. Pomiar na zimnym jest- bez sensu... HD zrobilo to chyba dla .................... samochodziarzy. Z czystym sumieniem moge napisac- HD nie jest logicznym motocyklem.

Tu wiele rzeczy jest zrobione inaczej niz się tego spodziwamy...

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Fisu jak zwykle za rzeczową odpowiedź :)

Rozumiem zatem że najlepiej zamówić komplet czyli pierścień + simmering.

Z simmeringiem nie ma problemu no bo właśnie jest na allegro dostępny, gorzej z pierścieniem, jaki wychodzi tego koszt ?

Aha i jeszcze jedno, przepalałem go 2 dni temu jak było dobrze na plusie, no i tak chodził sobie na wolnych z 30-40 minut i pare przejażdżek po osiedlu :)

I jak sprawdziłem wczoraj olej na zimnym no to już nie był taki kosmos jak to zaznaczyłem czarną kreską na zdjęciu kilka postów wcześniej :) tylko tym razem było z 2 centy ponad full cold, ale jak już słusznie wspomniałeś nie ma sensu sprawdzać na zimnym :) dodam jeszcze że ten olej który odessałem, wlałem z powrotem bo przy ostatnim właśnie przepalaniu po kilkunastu minutach sprawdziłem na ciepłym no i brakowało do tej kreski FULL HOT, i dolałem prawie wszystko co odessałem, i wtedy było właśnie na całej powierzchni tej kreski, co faktycznie pokazuje że sprawdzanie na zimnym w przypadku suchej miski mija się z celem :)

Podałeś mniej więcej zakres kilometrów gdy ten olej "znika", rzecz w tym że ja narazie nawet nie wiem czy mam u siebie ten właśnie uszczelniacz walnięty, a obecnie czekam na papiery więc nie pojeżdzę póki co mimo że pogoda sprzyja :( i dowiem się pewnie dopiero jak się zacznie sezon.

Bo może się okazać że być może wszystko jest jednak w porządku.

Jeszcze chciałem spytać odnośnie tego sprawdzania na ciepłym, czytałem coś o tym na zagranicznych forach i o ile zrozumiałem to ma to wyglądać tak że :

 

1. Rozgrzać silnik do normalnej temperatury, czyli po prostu pojeździć.

2. Zostawić silnik na stopce na wolnych obrotach na 1-2 minuty.

3. Zgasić, oczekać chwile (ile ?) i tu już standardowo wyjąć miarkę, oczyścić, znowu włożyć i odczytać poziom ?

 

Nie jestem pewien czy ma być tak jak napisałem i dlatego chciałem się upewnić :)

 

 

Fisu, chyba wstrzymam się jeszcze z fotami i zamawianiem, bo może wszystko jest ok jednak :)

Niemniej jednak dziękuję bardzo za wyjaśnienie i pomoc, rozumiem że jeśli przy sprawdzaniu na ciepłym poziom oleju będzie "powtarzalny" (z napewno jakimiś małymi ubytkami wraz z kilometrami) to znaczy że wszystko jest ok, i nie należy się wtedy przejmować stanem na zimnym ?

 

Pozdrawiam i Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałes- pojeździć, a na CePeeNie sprawdzić stan po tankowaniu- tak najprosciej.

 

Napisałem jakie dokładnie objawy ma ta usterka. Przy zakupie OEM częsci ich prawidłowym montazu nie ma 100% pewnosci, ze problem ustanie, gdyz tak jak pisałem, ten pierscien w OEMie jest kijowo robiony, to taka prawda Made in China...

I tak na koniec- kontroluj tez poziom w sprzegle- bo jak Ci przybywa w silniku to gdzies musi znikac... jak ze sprzegła znika to na 100% walniete jest to uszczelnienie.

 

Aha, HD to nie Ferrari czy VW- HD bardzo dobrze znosi "niedoskonałosci" obsługowe. ;)

 

 

Szczesliwego Nowego Roku... :)

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manhatan ... wyluzuj :)

hd to nie szwajcarski zegarek , za dużo się przejmujesz , pewnie zostałeś świeżym użytkownikiem takiego sprzęta i stąd ta wnikliwość w najdrobniejsze szczegóły , ale nie przejmuj się , to minie ;).

na pewno z twoim moto jest wszytko ok , nie kombinuj z grzaniem zeby okreslić prawidłowy stan , szkoda benzyny , raz sprawdz stan oleju na zimnym i ujeżdzaj , cm na miarce w tą czy w tamtą nie ma znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, nie ma co się popsuć w HD to się nie psuje. U mnie kontrolka oleju nie działała od kiedy mam moto. Myślałem że żarówka czy kabel, a racz mało ważna więc jej nie naprawiałem. Ale po 3 latach posiadania zaznałem oświecenia gdy ujrzałem migającą kontrolkę oleju. Ona jednak działała! W zbiorniku było pusto więc się odezwała. Na stacji wlałem najtańszy olej do Diesla i pojechałem dalej.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest 1/2 cala ,potrzebna nasadka dwunastokątna.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sekwencja dokrecania dla uszczelek serii MLS:

9ft-lbs

14ft-lbs

22ft-lbs

35ft-lbs

42ft-lbs

 

Kolejnosci:

widok głowicy z góry.

____

| 1 2 |

| 3 4 |

------

rozrząd

 

Tym doprezeniem to bym się tak nie przejmował, bo pewnie wałek ma spory Duration więc cisnienie w silniku tylko nieznacznie wzrosło.

Podawanie statycznej kompresji silnika jest mylace z uzytkowego punktu widzenia.

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sekwencja dokrecania dla uszczelek serii MLS:

9ft-lbs

14ft-lbs

22ft-lbs

35ft-lbs

42ft-lbs

 

Kolejnosci:

widok głowicy z góry.

____

| 1 2 |

| 3 4 |

------

rozrząd

 

Tym doprezeniem to bym się tak nie przejmował, bo pewnie wałek ma spory Duration więc cisnienie w silniku tylko nieznacznie wzrosło.

Podawanie statycznej kompresji silnika jest mylace z uzytkowego punktu widzenia.

 

Dzięki za podpowiedż.

Co do kompresji, to sprawdzałem ciśnienie sprężania i wyszło po 200psi na obu cylindrach ( stąd ten demontaż głowicy - świeca wyszła z gwintem).

 

Generalnie to mam problem z rozruchem, (dałem nowy aku., rozrusznik 1,9kw , odprężniki w głowicach są) jak nie zapali z pierwszego strzału, to odrężniki się zamykają i rozrusznik staje.Nie wiem, czy to wina rozrusznika (ultima), czy aku, czy tak ma poprosu być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... nie trzeba demontowac głowic, aby naprawic gwint pod swiece.

W sumie to 1.9kW powinien przebić 124" tylko moze troche wolniej krecic, stad odpowietrzniki, aby go ruszyć na poczatku z miejsca.

Wg mnie cos jest nie tak.

Ale co... np. sama temperatura moze już to powodowac.

Sprawdz rozrusznik...

Silnik tez jest Ultimy czy tylko rozrusznik?

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... nie trzeba demontowac głowic, aby naprawic gwint pod swiece.

W sumie to 1.9kW powinien przebić 124" tylko moze troche wolniej krecic, stad odpowietrzniki, aby go ruszyć na poczatku z miejsca.

Wg mnie cos jest nie tak.

Ale co... np. sama temperatura moze już to powodowac.

Sprawdz rozrusznik...

Silnik tez jest Ultimy czy tylko rozrusznik?

 

Tylko rozrusznik(na starym oryginalnym 1,4kw też tak słabo kręcił) cylindry są s&s, głowice se.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...