Skocz do zawartości

Ku nauce i rozrywce - czyli z pamiętnika niedoświadczonej motocyklistki


cykoria
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

......

Pytanie do gsiastych golasów - macie szybę? Dużo to daje przy większych prędkościach? Powyżej 120 to mną strasznie poniewiera.

 

NIe mam gsa ale trochę golasami jeździłem, szyba daje niewiele, moim zdaniem zbytek, chyba że bardzo duża bo ja mam na myśli taką małą na lampę tylko, a przy prędkościach GSowych pęd powietrza nie jest aż tak dużym problemem. Nie wiem w czym jeździsz ale jeśli w skórze to powinna być opienta, wetdy powietrze przechodzi gładko:) i nic nie łopocze pozatym jak jedziesz szybciej to się pochyl zbliż ciało do moto, pochowaj zbędnę czystające części ciała i połowa problemu z głowy :) Można lecieć na maksa ;)

 

Chyba że masz tekstyla co się pompuje podaczas jazdy jak spadochron ;) i dlatego problemy z poniewieraniem.

 

Pozdro

Edytowane przez enZo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam skórkę, ale za duża o dwa rozmiary - miałam alternatywę albo nowa kurtka, albo gmole i spodnie albo napad na bank :icon_biggrin:

 

 

No i tu chyaba jest problem że ubranko jest "lekko" ;) za duże i łopoczę, ja mam mocno dopasowany kombinezon ;) :bigrazz: i przy 120 - 150 km spoko się jedzie nawet golasem. W spotrach owiewki też są skromne i przy dużej prędkości (przepisowej oczywiście :biggrin: ) składam sie jak scyzoryk żeby minimalizować pęd powietrza :biggrin:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do gsiastych golasów - macie szybę? Dużo to daje przy większych prędkościach? Powyżej 120 to mną strasznie poniewiera.

 

 

Miałam. G....o dało, prawie nic, ozdobnik raczej :D Czy to GS, czy inny naked - z golasami nie ma kompromisów i trzeba być twardym i jechać, taki urok ;)

nie

 

M.G.S. - jesteśmy otwarci jak inkunabuł w gablocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam zaraz psuć wygląd - nikt poza mną nie będzie miał handbarów w gsie :icon_mrgreen: .

Co ja na to poradzę, że całe moje przygody niedoświadczonej motocyklistki to te gleby, ale za to każda była inna - każda wynikała z innego błędu i ja ich więcej nie popełnię. Myślę, że nie zotało już wiele sposobów na wyłożenie moto, które mogłabym przetestować :icon_twisted: .

Grass ćwiczę manewry i na moto i obok niego, czasem myślę, że wyglądam jakbym motor na spacer wyprowadzała :biggrin: .

Znajoma na gsie jeździ w takich a la czoperowych butach na obcasie, ale to chyba przeszkadza w przesuwaniu stopy na podnóżku :icon_rolleyes:, ale też spróbuję.

 

Pytanie do gsiastych golasów - macie szybę? Dużo to daje przy większych prędkościach? Powyżej 120 to mną strasznie poniewiera.

 

u mnie szybka ładnie zbiera,najlepiej to widać po wieczornym latanku, gdzie trup muchy znaczy wieje wieje.

 

 

:lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz pytanie - handbary w gsie, czy to się sprawdzi?

Handbary generalnie nie służą do osłaniania klamek więc trudno powiedzieć jak się w tej funkcji będą sprawować. Może być tak że złamie się i handbar i klamka.

Najlepsza metoda z tego co mi się wydaje (nigdy nie złamałem klamki) to przeanalizowanie dokładnie tej złamanej sztuki, na pewno da się wywnioskować w którą stronę została ona złamana a następnie można wypróbować takie czynności jak:

- schowanie klamek do środka kierownicy tak aby to kierownica przejełą główne uderzenie.

- nie za mocne skręcenie uchwytów tak żeby klamki z trudem obracały się wokół osi kierownicy ale jednak się obracały.

- zakup klamek nie łamiących się czyli takich które otwierają się daleko do przodu.

Nie wiem czy te wyżej wymienione metody da się zastosować w GS'ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Handbary generalnie nie służą do osłaniania klamek więc trudno powiedzieć jak się w tej funkcji będą sprawować. Może być tak że złamie się i handbar i klamka.

Najlepsza metoda z tego co mi się wydaje (nigdy nie złamałem klamki) to przeanalizowanie dokładnie tej złamanej sztuki, na pewno da się wywnioskować w którą stronę została ona złamana a następnie można wypróbować takie czynności jak:

- schowanie klamek do środka kierownicy tak aby to kierownica przejełą główne uderzenie.

- nie za mocne skręcenie uchwytów tak żeby klamki z trudem obracały się wokół osi kierownicy ale jednak się obracały.

- zakup klamek nie łamiących się czyli takich które otwierają się daleko do przodu.

Nie wiem czy te wyżej wymienione metody da się zastosować w GS'ie.

 

myślę że te wszystkie modyfikacje zupełnie zbędne za parę dni koleżanka napisze, że już się nie wywraca.

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... i można cisnąc te klilka km/h szybciej.

 

mnie ktoś kiedyś powiedział, że im wolniej jedziesz tym masz więcej czasu na reakcję, jesli jeszcze dodatkowo nie jeździsz zbyt dobrze to te kilka km/h szybciej może być tragiczne.....

moim zdaniem im większy golas tym lepiej, legendarny wiatr we włosach i tak dalej, poza tym jakoś tak zauważyłem, że im więcej udogodnień tym niebezpieczniej jeździmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew temu co poprzednicy pisali mala szybka bardzo pomaga - zdejmuje napor wiatru z tulowia i meczysz sie mniej.

Wydaje mi sie jednak ze dobra kurtka motocyklowa ( nie mowiac o spodniach ) jest wazniejsza i to ja powinnas kupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam te opowieści o glebach to się cieszę, że wybiłam sobie z głowy nakedy. Skoro rodziciele zmajstrowali mnie taką tycią, to dobrze, że konstruktorzy chopperków też zmajstrowali tycie motongi :biggrin:

Co do szybki - owszem, dużo daje, ale jak wiatry dają ostro z boków to szybka i tak nic nie da. Mocno się dziś zmordowałam na "7" z Mazur, momentami targało mną tak, że chciałam krzyczeć ze strachu. Ale tylko zaciskałam szczęki i łapy na manetkach, "spinałam się w sobie" i pomykałam dalej.

 

Za to - wow! :buttrock: po raz pierwszy wąchałam się z tematem tzw. przeciwskrętu. To działa! Tylko trzeba wyczuć moment, bo inaczej można przedobrzyć. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...