DEALER Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 (edytowane) czemu jest tak że na postoju turbina nie wytwarza ciśnienia bądź wytwarza mniejsze, a w czasie jazdy na obciążonym silniku tak (wyższe)? i nie mam tu na myśli prędkości kosmicznych, powiedzmy poniżej 100km/h jakie zjawisko to powoduje? Do którego motocykla wstawiliście turbosprężarkę- X11 czy GSXR1100? Edytowane 10 Sierpnia 2009 przez DEALER Cytuj 93! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 (edytowane) nie mam takiego motocykla, znajomy sobie zrobił. (x-11) Kąty zapłonu zostają narazie w serii. Podobno tłoki hondy wytrzymują nawet do 1bara i więcej doładowania, pewnie jest to kwestia odpowiedniego odprężenia, czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenie? Generalnie największym teraz ( i chyba w ogóle) problemem jest dostrojenie map wtrysku. Czy da się to zrobić dobrze w oparciu o szeroko pasmową lambdę? Ciśnienie nie jest duże, do ok 0,6-0,7 bara. i narazie tylko tyle ponieważ cały silnik jest w serii. Wracając do pytania, rzeczywiście odpowiedź jest prosta :flesje: Edytowane 10 Sierpnia 2009 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Paru kolesi ktorych zbyt dokladnie nie znam ma wstawione turba do cbr1100XX,w zasadzie ten sam silnik. Podstawowa sprawa to progresywny regulator cisnienia paliwa tzn,taki ktory bedzie stopniowo zwiekszac cisnienie od momentu kiedy cisnienie w ukldzie dolotowym przekroczy atmosferyczne.Plus Power Commander lub dwa.Dlaczego two Power Commandery? Ten ktory sie nadaje do mapy wtrysku nie ma mozliwosci zmiany mapy zaplonu dlatego chyba uzywaja jeszcze jakis inny orginalnie przeznaczony do innego motocykla. Czy wasz projekt ma ochladzanie powietrza z turbo,intercooling czy tez wtrysk wody/methanolu ?.Jezeli nie to nie radze przekraczac 0.5 bar,to tez zalezy od jakosci paliwa..Idealnym rozwiazanie sa tloki o obnizonym stopniu sprezania ale przy stosunkowo maly doladowaniu specjalna uszczelka pod glowice da rade. Z sonda szerokozakresowa spoko dacie rade,pewien problem wynika z tego ze w przypadku uzycia fabrycznego komputera i Power Commander nie ma mozliwosci powiazania mapy wtrysku z cisnieniem doladowanie.Specjalny regulator cisnienia paliwa,tak jak wyzej napisalem,troche to poprawia ale i tak glownym odniesieniem jest kat uchylenia przepustnicy.Rozwiazaniem idealnym byloby uzycie komputera jak Haltech czy Microtech przeznaczonego do doladowanych silnikow,ale trzeba miec bardzo duze doswiadczenie jak to stunningowac czy tez nawet popodlaczac do silnika. Bez jakiejkolwiek formy ochladzania powietrza z turbo,standardowy silnik, mieszanka musi byc chamsko bogate w celu ograniczenia ryzyka detonacji..Powiedzmy 13.5-14.0 przy cisnieniu w ukladzie dolotowym rownym atmosferycznemu schodzacym do 12.0-12.5 przy pelnym obciazeniu. Jezelibyscie zamontowali dobry intercooler lub wstrysk wody metanolu to do 0.5-0.6 bar fabryczne mapy zaplonu nie musialyby byc zmieniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o doładowanie motocykli ale 0.5 bara w duzym fiacie robiło masakryczna robote. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 ...ta, wyginało korby, wał :icon_eek: , niszczyło panewki :icon_evil: ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Oprucz panewek nic nie padło, zajawka była głupia turbo tak sobie wpasowane. Zrobione od tak dla checy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 to co czyni mój znajomy jest czymś w stylu wyważania otwartych drzwi, ponieważ najprościej byłoby kupić cały komplet np od mr turbo, przeczytać instrukcję wsadzić i jeździć. Tu jednak tylko turbina i komputer (o taki http://perfectpower.com/Products/smt6.asp ) jest elementem zakupionym, niemalże cała reszta to wydumka i produkcja własna. Najcenniejsze jest teraz doświadczenie którego nam brak. Można powiedzieć że uczymy się na własnych błędach i kosztuje to drogo. Regulator ciśnienia pozostanie ten sam, są zamontowane dodatkowe 2 wtryskiwacze, którymi steruje powyższy komp. Myślę że pompa ciśnienie da radę, choć ktoś zasugerował że może nie wydać. Ciśnienie pojawia się lawinowo przy ok 5tyś obr, nie ma intercoolera i silnik nie jest odprężony, (no może minimalnie 0,1mm grubsza uszczelka to tyle co i nic), więc chyba jednak zapłon powienien być opoźniony, tylko o ile? 3, 5, 10 st.? A może zamiast tego dać mu naprawdę dużo paliwa do przepalenia, by uniknąć spalania stukowego? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Wiecej powietrza= wiecej paliwa zasilanie 2 wtrysków powinno sie odbywać z osobnej pompy(tak przynajmniej widze to ja), opuźnienie zapłonu przyniesie w tym wypadku akurat stutek odwrotny(nie bedziesz podpiekał tłoków tylko sprezarke i kolektory odsuniesz problem tylko w inne miejsce), musisz powietrze doładowane czymś ochładzać wybieraj albo wtrysk albo intercooler. Do tego wypadało zalewać maszyne paliwem z wieksza ilościa LO. Specjalista w tego typu sprawach nie jestem dlatego najpewniej zaraz bardziej doświadczeni skoryguja moje wypociny. p.s. jak chesz wyważać otwarte drzwi kup sobie jakiś prosty samochodowy silnik czesci nieco tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Przy cisnieniu rzedu 0.5-0.6 i bez ochladzania opoznienie powinno byc w granicach 5-10 stopni.Oczywiscie to polozy silnik na twarz kiedy sprezarka nie doladowuje,idealnie powinno to byc progresywne w miare wzrostu cisnienia. To czy pompa da rade czy tez nie trudno przewidzec,ale duzo turbodoladowanych silnikow domowej roboty padlo kiedy fabryczna pompa otrzymala troszeczke nizsze napiecie-> mniejszy przeplyw->ubozsza mieszanka->detonacja->silnik kaput. Tak jak mowilem w waszym konkretnym przypadku musicie wrzucic bardzo bogata mieszanke.Bogata mieszanka jest bardziej odporna na spalanie stukowe plus duza ilosc paliwa odparowujacego w ukladzie dolotowym schladza w pewnym stopniu powietrze wlatujace do cylindrow. Na marginesie, metanol ma trzykrotnie wieksze cieplo parowania,dlatego doladowane silniki pracujace na tym paliwie nie potrzebuja zadnej formy ochladzania powietrza. W jaki sposob cisnienie doladowania jest kontrolowane ? Elektroniczne czy tez manualne ustrojstwo jest w stanie tylko podwyzszyc a nie obnizyc boost wzgledem nastawien fabrycznych turbosprezarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Pompy nie sa drogie na szrocie jakaś samochodową która łatwo da sie przystosowac mozna kupić juz za 25zł :| Masz lampe z regulacja wyprzedzenia ? Jesli tak to ustawienie zapłonu potrwa 10 minut:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 do zabawy z zapłonem oraz z paliwem polecam ecumastera det2, ma wszystko co jest potrzebne, jeszcze jedno, dmuchanie w seryjny silnik motocyklowy powyżej 0.5 bara (zależy jeszcze na jakiej turbinie) to proszenie sie o wyjście korby bokiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 do zabawy z zapłonem oraz z paliwem polecam ecumastera det2, ma wszystko co jest potrzebne, jeszcze jedno, dmuchanie w seryjny silnik motocyklowy powyżej 0.5 bara (zależy jeszcze na jakiej turbinie) to proszenie sie o wyjście korby bokiem W tym konkretnym silniku korby mogą wytrzymać ale na pewno podniesie głowicę na szpilkach aż do zerwania łańcuszka rozrządu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Silnik od XX jest bardzo mocnej konstrukcji,ogolne mowienie ze cos chrupnie przy 0.5 bar nie ma sensu,trzeba podejsc indywidualnie do konkretnego silnika,np Toyoty 6cyl 3.0 rzedowy silnik od np. Lexusa IS300 przyjmie 1.5 bar bez wiekszych protestow.Mowie o wolnossacej wersji.Na marginesie ten silnik byl produkowany przez Yamahe. Standardowy silnik od XX ,tzn bez jakiejkolwiek ingerancji w podzespoly,jak,tlok,korby,wal,fabryczna uszczelna pod glowica,itd generowal 260 koni na kole przy 1.1 bar,na wyscigowym wysokookatanowym paliwie oczywiscie.Pierwsza rzecz ktora poscila podczas dalszego zwiekszania mocy to byly tloki,a konkretnie rowki pod pierwscienie.Silnik ten jest w stanie generowac 500-550 hp na fabrycznym wale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Oprucz panewek nic nie padło, zajawka była głupia turbo tak sobie wpasowane. Zrobione od tak dla checy. Tak samo znajomy zrobił, tez tak z nudów i ciekawosci do starej e30 2.4D wpasował kolektor z turbiną od 2.4 TD. NIeodprezony silnik, wiec zamiatało to dosc ostro az sprzęgło nie padło. Pozniej to wyjał i jezdzi dalej bez turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Tomku widze ze wy w tych stanach macie dopiero chore zabawy, albo nadmiar silników do zarzynania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.