fakir_ Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 a mam jeszcze takie pytanie co do starych wyjadaczy :D skąd wiadomo że jadąc na zakrecie możemy sie jeszcze złożyć? zeby nie zlapac uślizgu? czy dopiero jak sie wypier*olimy to wiadomo jaka jest granica? :D można sie jakoś wyratować z takiego uslizgu kiedy mamy predkosci przedziału okolo 50-100kmh? slyszelem tez ze mozna w jakis sposob przygotowac opony jesli nie skladalismy sie w zakretach, czy chodzi o przetarcie pamierem scierym calej plaszyzny opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oscar Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 a mam jeszcze takie pytanie co do starych wyjadaczy :D skąd wiadomo że jadąc na zakrecie możemy sie jeszcze złożyć? zeby nie zlapac uślizgu? czy dopiero jak sie wypier*olimy to wiadomo jaka jest granica? :D można sie jakoś wyratować z takiego uslizgu kiedy mamy predkosci przedziału okolo 50-100kmh? slyszelem tez ze mozna w jakis sposob przygotowac opony jesli nie skladalismy sie w zakretach, czy chodzi o przetarcie pamierem scierym calej plaszyzny opony? Jak zaczynasz lapac uslizg to masz ulamek sekundy zeby zareagowac i uratowac sie - kazda opona daje inny feedback. Podstawa to probowac na torze, gdzie jak sie wyglebisz to nie lecisz w latarnie/kraweznik/samochod. Mozna sie wyratowac jesli sie zorientujesz i masz miejsce zeby szerzej wziac zakret (patrz poprzednie zdanie). Zawodnicy nawet lezac czasem kolanem daja rade sie wypchnac, ale to juz wyzsza szkola jazdy. Papierem niewiele da (sam tak probowalem kiedys zedrzec ta warstwe przeciw utlenianiu na nowej oponie). Najlepiej dogrzac opony i ostroznie zamykac (ale nie przy 200 km/h). Bez kocy raczej tylko w cieply dzien na dobrym asfalcie. Cytuj BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krycek Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 To czy dociskamy przeciwległy podnóżek, czy jedziemy równo czy zwisamy z moto zależy oczywiście od prędkości. Dociskanie pozwala bardzo ciasno składać motocykl przy prędkościach parkingowych i np. robić ósemki ciężkimi maszynami. W warunkach drogowych i prędkościach ponad parkingowych powinno się zgodnie z moją wiedzą stosować ciało w linii moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Pomijając manewry z prędkościami pełzającymi, naciskamy zewnętrzny podnóżek i nie odchylamy tułowia na zewnątrz zakrętu względem maszyny. Co do zwieszania bioder z kanapy, to niewiele to daje. Lepiej skręcić biodra do zakrętu. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 skąd wiadomo że jadąc na zakrecie możemy sie jeszcze złożyć? zeby nie zlapac uślizgu? skladasz sie tyle na ile Ci opona pozwoli( na pewno wiecej niz wydech centralna podstawka , podnozki itp) , mowimy tu o dobrej i przyczepnej nawierzchni , jezeli latasz na starych bylejakich oponach to nawet nieprobuj ich mozliwosci bo sie to zle skonczy :banghead: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hondzia Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 (edytowane) skladasz sie tyle na ile Ci opona pozwoli( na pewno wiecej niz wydech centralna podstawka , podnozki itp) , mowimy tu o dobrej i przyczepnej nawierzchni , jezeli latasz na starych bylejakich oponach to nawet nieprobuj ich mozliwosci bo sie to zle skonczy :banghead: Nieprawda szramer - ja jeżdżę na turystykach które są twarde i mają koło 10 lat i oprócz jednego małego, niegroźnego ślizga przodem na mokrym błotku, nie miałem na suchym żadnych przebojów. To jest mit z tymi oponami. Owszem tylna trochę ucieka ale to idzie skontrolować i biorę to pod uwagę. Fakt sportowe są lepsze ale nietrwałe. Myśle, że dobrze twardego kapcia kupić zwłaszcza do ciężkiego sprzęta bo w moim przypadku sportowa byłaby może na 5tys. km. Edytowane 14 Grudnia 2009 przez hondzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 o jakim micie piszesz? bo nie bardzo czaję twierdzisz że 10cio letnie opony trzymają prawie tak samo jak nowe?? jeśli jeździsz tylko na wprost i w pionie to zakładaj sobie co chcesz Owszem tylna trochę ucieka ale to idzie skontrolować napisz raczej, że czasem się udaje :bigrazz: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Nieprawda szramer - ja jeżdżę na turystykach które są twarde i mają koło 10 lat i oprócz jednego małego, niegroźnego ślizga przodem na mokrym błotku, nie miałem na suchym żadnych przebojów. zacznij hamowac w zakrecie i celuj miedzy drzewa :icon_razz: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Nieprawda szramer - ja jeżdżę na turystykach które są twarde i mają koło 10 lat i oprócz jednego małego, niegroźnego ślizga przodem na mokrym błotku, nie miałem na suchym żadnych przebojów. To jest mit z tymi oponami. Owszem tylna trochę ucieka ale to idzie skontrolować i biorę to pod uwagę. Fakt sportowe są lepsze ale nietrwałe. Myśle, że dobrze twardego kapcia kupić zwłaszcza do ciężkiego sprzęta bo w moim przypadku sportowa byłaby może na 5tys. km. Można jechać. Ale co to za jazda... W moim przekonaniu 10 letnia twarda turystyczna guma nadaje się tylko do jednego: http://www.atlbikenight.com/images/146_060...d_burnout-1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 ale też nie popadajmy w skrajności turystyczna guma OK ale nie sparciały, spękany 10letni laczek sam jeżdżę na używkach ale nie zakładam starszych niż 5lat wbrew pozorom na dobrej przyczepnej nawierzchni nawet turystyczny, ba! - nawet laczek typu turystyczne enduro daje radę nawet w głębokich złożeniach trzeba jednak obiektywnie stwierdzić, że niestety gorsza oponka jest mniej przewidywalna i trudniej wyczuć granicę przyczepności, która pojawia się jednak wcześniej (na dobrej oponie w gruncie rzeczy dużo rzadziej do tej granicy dochodzimy) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hondzia Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 konrad1f- jest dokładnie jak piszesz. Patrząc na moje opony podejrzewam, że: - były ściągnięte pewnie z USA gdzie leżakowały w bardzo dobrych warunkach ok. 7 lat w magazynie - jakieś wyprzedażowe - właściciel poprzedni bardzo dużo na nich nie jeździł bo bieżnik jest w miarę OK - guma mi się wydaje jest OK - przeciągam palcem i po bokach jakby się klei do palca. Tak czy siak wymieniam bo są lekkie pęknięcia już i jeszcze mi guma strzeli podczas wyższych prędkości. Jednak mają już swój wiek. Opona więcej potrafi niż nam się wydaje. Jak się nie przegina i zamyka oponę w 80-90% da radę praktycznie każda. Na maksa nigdy nie schodzę w zakręcie - zawsze wolę mieć rezerwę na drodze publicznej. Na rondzie wyhamowałem bo mi dziadzio wyjechał - nie było uślizgu a złożenie było. Więc mimo wieku jakoś tam trzyma. W deszczu natomiast te opony są do bani i zdaję sobie z tego sprawę. Z drugiej strony jak często deszcz pada? Rzadko - wtedy po prostu sobie odpuszczam jak mnie złapie szybszą, bardziej agresywną jazdę a koncentruje się by bezpiecznie dojechać do celu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaG_1975 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Jeżeli mówimy o znacznym wieku opon (10 lat to dinozaury) to na ich niekorzyść działa raczej twardość mieszanki (z wiekiem guma opon twardnieje - nawet jeżeli są przechowywane nie tylko w "bardzo dobrych" ale nawet "wyśmienitych" warunkach) a nie wielkość bieżnika. Twarda guma = słabe trzymanie w zakręcie również na suchym asfalcie, a nie tylko na mokrym jakbyś miał przy oponach młodych i miękkich ale z zajechanym już bieżnikiem... Z ciekawości - jakie "turystyki" założyłeś do XX...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.