Skocz do zawartości

latajaca kierownica


17seba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otoz juz wczesniej zauwazylem ze podczas pokonywania zakretow kawa 500gpz z duza predkoscia moto bylo troche malo stabilne (odczucie jakby plywal). Wczoraj jak jechalem i puscilem kierownice zeby poprawic sobie rekawice zaczela mi ruszac sie kierownica na boki... az sie przestraszylem gdy ja trzymam jest gitara ale jak ja pusze to w dosc szybkich rytmach lata na lewo i prawo... co to mzoe byc ??? lozysko sie jakies posypalo albo zaczyna ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam otoz juz wczesniej zauwazylem ze podczas pokonywania zakretow kawa 500gpz z duza predkoscia moto bylo troche malo stabilne (odczucie jakby plywal). Wczoraj jak jechalem i puscilem kierownice zeby poprawic sobie rekawice zaczela mi ruszac sie kierownica na boki... az sie przestraszylem gdy ja trzymam jest gitara ale jak ja pusze to w dosc szybkich rytmach lata na lewo i prawo... co to mzoe byc ??? lozysko sie jakies posypalo albo zaczyna ???

 

Takie same objawy zauważyłem kiedyś w swojej GPZ. Telepanie kierownicą okazało się spowodowane starymi oponami, które nie były już do końca "równe".

 

Odnośnie "pływania" motocykla przy wyższych prędkościach. To też przechodziłem z tym motocyklem. Wszystko było w 100% sprawne, później doszedłem do wniosku, że to taki urok tego motocykla i najprawdopodobniej konstrukcja ma za małą sztywność do ostrego stricte sportowego stylu jady. Jeźdźiłem tak kupę czasu i kilometrów - nic się nie stało tylko trzeba cały czas mieć to na uwadze...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rowniez mam shime w gpz tylko u mnie w jednym miejscu citek puknieta jest felga na rancie i pewnie to ma glowny wplyw na to, ale na zakretach czuje sie pewnie tylko przy "hardcorowych" predkosciach jak na gpz i lekkim wiaterku traci jakby sztywnosc i zaczyna kolysac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w 1000F powodem była zząbkowana przednia opona i luzy na główce ramy po wymianie opony i łóżysk gitara ,shimmy nie ma ale wystarczy że założe centralny kufer i przy wyższych prędkościach (150-160 km/h) odczuwam wibracje kierownicy gdy zdejme kufer nawet przy 220 idzie jak po sznurku .Co do pływania motocykla na zakretach sprawdziłbym ułożenie tylnie koła czy czasem nie jest lekko skrzywione w którymkolwiek kierunku ( naciąganie łańcucha).

Edytowane przez RAFAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rowniez mam shime w gpz tylko u mnie w jednym miejscu citek puknieta jest felga na rancie i pewnie to ma glowny wplyw na to, ale na zakretach czuje sie pewnie tylko przy "hardcorowych" predkosciach jak na gpz i lekkim wiaterku traci jakby sztywnosc i zaczyna kolysac..

 

Wyrobione lozyska tylnego wahacza, sprawdz rowniez cisnienie w oponach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...