Skocz do zawartości

Honda CB500 (cb500s)


Rekomendowane odpowiedzi

Joey- nie wiem co masz na myśli pisząc "nie zedrzeć skóry". Jeśli łudzisz się, że ktoś ci sprzeda dobry motocykl za średnie pieniądze, to jesteś w błędzie.

 

A co do obniżania cb 500- myślę, że sama kanapa wystarczy, ponieważ jest ona dosyć wąska i już samo to ułatwia podparcie. Zapytam też: przysiadałaś się już do cb?

 

Usterek klasycznych dla tego modelu nie znam. Pierwsze modele miały wadliwy napinacz rozrządu, ale po tylu latach raczej nie trafisz na tą przypadłość.

Poza tym silnik jest pancerny i długowieczny (mój ma 83 tyś km i mechanik przy wymianie łańcucha rozrządu stwierdził, że silnik jest w świetnym stanie).

Szczerze polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joey- nie wiem co masz na myśli pisząc "nie zedrzeć skóry". Jeśli łudzisz się, że ktoś ci sprzeda dobry motocykl za średnie pieniądze, to jesteś w błędzie.

 

Kiedy myślę o zdzieraniu skóry mam na myśli moje doświadczenie z Gienkiem - motocykl okazał się być wilkiem w owczej skórze i powinien kosztować przynajmniej 1/3 mniej.

Niestety, są tacy, którzy żerują na niedoświadczeniu żółtodziobów, a nawet wycieczka z mechanikiem czy przegląd przez kupnem w warsztacie nie zawsze uchroni od nieuczciwych sprzedawców. Tak więc głównie chodzi mi o uczciwą cenę za uczciwą maszynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, bo ja kiedy powiedziałem kumplowi, że mojej cebuli nie sprzedałbym za mniej niż 6000zł, (a jest to rok 94) usłyszałem, że mnie bóg opuścił.

Ale Ci co znają ten motocykl wiedzą, że cena nie jest wygórowana.

Szczególnie, że motorek doposarzyłem i dbam o niego jak o dziecko.

Więc wolę zostawić ją dożywotnio w moim garażu, niż oddać za psie pieniądze.

Ale powodzenia w szukaniu. To na prawdę świetny motocykl i szybko Ci się nie znudzi.

Ja dopiero w tym roku w dolomitach przekonałem się, co to maleństwo potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6000 zł za Cebulkę z 94 to całkowicie w normie. Jeśli znudzi ci się trzymanie jej w garażu daj znać, chociaż jak wcześniej - troszkę się muszę jeszcze nalatać na mikrusie, żeby przejść na dostojną 500. A tymczasem za oknem śnieg, a Gienuś w garażu, więc do wiosny tylko "wizualizuję" :crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej napisał co do silnika to trzeba na prawdę gestapowca żeby zarżną silnik.CB ma obniżona kanapę dla kierującego na wysokości około 700mm i nie powinnaś mieć problemu z dotykaniem stopami do podłoża.Przy kupnie skoncentruj się raczej na bezwypadkowości i dobrym utrzymaniu egzemplaża.Sprwwdż ramę,ograniczniki kierownicy,lagi,miejsca zgięcia i pracy uszczelniaczy,chłodnicę czy nie popękana lub szpachlowana,podnóżki i felgi czy nie spawane,oryginalność lamp,stan klocków hamulcowych,napedu i opon.Oczywiście posłuchaj (lub mechanik z którym będziesz)pracy silnika,sprawdż czy nie ma wycieków i zrób przejaźdżkę.Cebulki mają dość głośno pracujący kosz sprzęgłowy na zimnym silniku i niekiedy ciężej wchodzi drugi bieg.Tym się nie przejmuj to jest w standardzie.Dobrego zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze taka uwaga nie patrz na to czy moto ma wyposażenie orginalne bo dużo rzeczy się zmienia dla własnej wygody. Ja zmieniłem szybe na wyższą i przymierzam się do lusterk.

 

A co do wykonania przez włochów to jak moto jest trzymane też ma znaczenie. Jak była trzymana na zewnątrz co podobno się zdarza u niemców to i w modelach z japoni też coś może wychodzić. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady - na pewno wezmę je ze sobą na oglądanie motocykli kiedyś tam, gdy będzie zielono i cieplej :biggrin:

 

Natomiast faktem jest, że właśnie solidność Cebulek ma dla mnie duże znaczenie, bo na pewno nie będzie to motocykl jednego sezonu. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

 

Pojawiło się tu sporo opinii o CB 500. Chciałbym jednak usłyszeć jak tak na prawdę sprawuję się tylny hamulec bębnowy w starszych CB. Czy droga hamowania jest o wiele większa niż przy tarczy ? Proszę o opinię użytkowników CB co znają ją z autopsji a nie teoretyków.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie nie ma większej różnicy.

Może dlatego, że prawie zawsze używam obydwu hamulców.

Tarcza sprawia wrażenie bardziej wyczuwalnej, natomiast bęben działa trochę tępo.

Nie spodziewaj się po tej klasie motocykla hamulców jak z R1. Na tle motocykli sportowych wypadają bardzo blado, ale przy odpowiednim opanowaniu pozwalają bezpiecznie się poruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

pytanie mam do użytkowników CB500 w sumie to chyba do Pań :)

chodzi o to czy jest możliwość obniżenia jakoś siedzenia? jeszcze sie nie przygladałem dokładnie temu motorkowi a wole sie wczesniej zapytać niż szukać na darmo :)

jest tam jakaś regulacja amortyzatorów, moze coś sie da zrobić z siedzeniem?

pytam bo pewna świeża użytkowniczka ma odrobinke za krótkie nóżki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety producent nie przewidział żadnej opcji obniżenia kanapy.

Najprostrzą metodą jest przeróbka gąbki i nowe otapicerowanie (można znaleźć już obnożone siedzenia)

Zmiękczenie zawieszenia z tyłu nie powoduje praktycznie żadnego obniżenia.

 

Jest na forum świerzy wątek dotyczący cbf-a 500. Podobno istnieje jakiś patent na obniżenie, ale ja osobiście nie jestem zwolennikiem tak dużych ingerencji w zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

pytanie mam do użytkowników CB500 w sumie to chyba do Pań :)

chodzi o to czy jest możliwość obniżenia jakoś siedzenia? jeszcze sie nie przygladałem dokładnie temu motorkowi a wole sie wczesniej zapytać niż szukać na darmo :)

jest tam jakaś regulacja amortyzatorów, moze coś sie da zrobić z siedzeniem?

pytam bo pewna świeża użytkowniczka ma odrobinke za krótkie nóżki ;)

 

A o jakim wzroście mówimy?

To samo pytanie padło kilka postów wyżej.

 

Mam pytanie - czy słyszeliście coś o obniżaniu Cebulek - i nie chodzi mi o "psią kostkę", bo ten temat znam i już by mnie zadowolił, chociaż nie ukrywam, że wolałabym zwyczajnie mieć jeszcze lepsze oparcie na glebie przy manewrowaniu motocyklem i ująć dodatkowe cm tam, gdzie się da.

 

Odezwij się do niej, może ktoś już jej doradził.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem mój brat śmiga moją cebulą (192 cm i 105kg) i nie narzeka.

Dopiero jak wybraliśmy się we dwóch, to było gorzej.

 

Dla mnie jest bardzo wygodna (182 cm i 85kg) a prawie cały czas śmigam z moim plecaczkiem (174 cm i 60 kg) i kufrem centralnym.

Jest to chyba największa z 500-ek i uważam, że będzie Ci na niej wygodnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...