Skocz do zawartości

Honda CB500 (cb500s)


Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam pytanie ale prosze o szczere odpowiedzi (bo na np polskiej jezdzie to kazdy sobie wypisuje *** wie co .. )

 

1. jakie jest rzeczywiste spalanie w miescie przy spokojnej a jakie przy agresywnej jezdzie ?

2. jak wygladaja osiagi uzywanych cb500 ? zalozmy z 2000+ r - jakie vmax, jakie przyspieszenie ?

3. jak wygladaja koszty eksploatacji tego motorku w porownaniu z innymi 500tkami (gs, er5, gpz500 ?) - tzn ktory NAJMNIEJ pali, jest najmniej awaryjny i najtanszy w utrzymaniu [przeglady itp]

4. ... a ktory najmocniejszy :rolleyes: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że szukanie to więcej wysiłku niż napisanie postu ale...:

 

 

Cb500 - tyle pojemności a spalanie waha się w granicach 4.5 (emeryt)-7 litrów. wiadomo 500 trzeba pokręcić jak chcesz żeby jechała.

osiągi - to tylko 500tka (moment obr) nie spodziewaj się cudów ale myślę że około 5 sek do 100km/h. nawet bym nie porównywał performance Cb500 do gs 500- 10KM więcej silnik trwalszy chłodzenie cieczą, może i jest najdroższy w zakupie ale uważam że w eksploatacji wyjdziesz na swoje - cb to sprzęt nie do zajechania jak kilka innych modeli spod znaku skrzydła Hondy. Mam akurat bardzo podobny motocykl do Cb odnośnie przeznaczenia i jak dotąd to najlepszy mój sprzęt - chociaż nie najmocniejszy i brakuje czasem koników to świetny pod każdym innym względem.

gpz najmocniejszy na papierze, niby 60KM ale to i tak za mało na jazdę z prędkościami pow. 150km/h. Nie to zawieszenie i nie te hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tańsze..? podałeś link do aukcji ngk za 32 zeta... mnie w szkole uczyli, że to więcej niż 30

jsz

Fakt - tamten post jakos dziwnie napisałem - jakbym był pod wpływem. Chciałem spytac o to czy warto szukac jakichs tanszych swiec, czy zastosowac takie które podane są w serwisówce i zapłacic drozej, czyli te z linka np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile zyskasz na tańszych świecach? 5, 10zeta? koszt 2 litrów paliwa... a świece mają wystarczyć na kilkadziesiąt tysięcy. IMHO nie warto kombinować ponad miarę: owszem, należy sprawdzić, czy gdzieś nie można kupić tych samych taniej, albo odpowiedników _dobrej_ firmy. ale bez przesady

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żwirson,swiece nie sa jakims wielkim wydatkiem i ja na Twoim miejscu wolal bym zainwestowac troszke wiecej i cieszyc sie bezawaryjnoscia anizeli w sezonie zmieniac co chwila.No ale wiadomo to jest moje zdanie ;)

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde śmieszna sprawa oszczędzać na dwóch świecach których łączna suma wynosi w granicach 60zł. Jak już mówił poprzednik jest to inwestycja na kilkadziesiąt tys. km.

Edytowane przez Fiedi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde śmieszna sprawa oszczędzać na dwóch świecach których łączna suma wynosi w granicach 60zł. Jak już mówił poprzednik jest inwestycja na kilkadziesiąt tys. km.

 

I tak juz kupiłem :buttrock:

Pytam bo po prostu znajomy do Yamahy kupił dwie świece za 24 zł więc 24 a 60 to juz niezła różnica.

Ale jak to mówią : HONDA! :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak juz kupiłem :buttrock:

Pytam bo po prostu znajomy do Yamahy kupił dwie świece za 24 zł więc 24 a 60 to juz niezła różnica.

Ale jak to mówią : HONDA! :icon_eek:

 

Zgadza sie. Ja za swoje płaciłem około 60 zł za sztukę, wiec masz porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie jest tak że im mocniejsze, droższe motocykle tym części są droższe - to jeśli chodzi o używane części. Tak samo wiadomo części eksloatacyjne - muszą być mocniejsze, trwalsze, bardziej skomplikowane do mocniejszych nowszych maszyn.

Inaczej sprawa ma się z nowymi oryginalnymi częściami w serwisie - tu nie ma zasady, nie raz do niepozornego sprzeta ceny czesci są kosmiczne. Np filtr powietrza do mojej ntv 160zł a do wielu sportowych maszyn o mocy ponad 100KM w okolicach 50zł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka!

A ja z innej beczki..

Od zeszłego roku dosiadam cebuli i od pewnego czasu uświadomiłem sobie pewien dyskomfort. Mam ok 190 wzrostu i w zasadzie od początku po dłuższej jeździe napierniczał mnie kark, myślałem, że jest to efekt przewiania, więc zakupiłem solidny kołnierz i dalej to samo, poza tym jakoś dziwnie nie mogę sobie znaleźć miejsca w siodle. Dzisiaj przejechałem się NTV-ką kumpla i stwierdziłem że dużo lepiej mi się jedzie - ma chyba trochę obniżone siedzenie i wydaje mi się, że przez to odległość między kierownicą a siedzeniem jest większa niż w mojej cebuli.

W związku z tym mam pytanie, czy jest jakaś możliwość podniesienia kierownicy w CB500 (jakieś dystanse)?

I drugie moje pytanie, czy ktoś o podobnym wzroście przesiadał się z CB500 na transalpa i jak odbiło się to na wygodę podróżowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...