Skocz do zawartości

Honda CB500 (cb500s)


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Jestem kompletnie zielony, przyglądam się Cebulce pod kątem pierwszego motoru na sezon '08 lub '09 i parę rzeczy mnie w niej nurtuje. Do rzeczy.

 

Szukam opisu tego modelu, jego odmian, historii modyfikacji (kiedy ustała produkcja, co ją zastąpiło). Może zna ktoś jakiś przydatny link, bo ja nie mogę nic ciekawego znaleźć?

 

Zauważyłem, że w ogłoszeniach pojawiają się często CB 500 z obudowanym przodem (zdjęcie niżej). Czy jest to niefabryczna modyfikacja, czy też konkretne modele "tak miały"? Jeśli jest to modyfikacja, to kto to produkuje, jaki jest koszt? Nie ukrywam, że ładnie obudowane CB bardzo mi się podoba :)

 

http://img.otomoto.pl/photos/original/M4/M...8/M451989_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że w ogłoszeniach pojawiają się często CB 500 z obudowanym przodem (zdjęcie niżej). Czy jest to niefabryczna modyfikacja, czy też konkretne modele "tak miały"? Jeśli jest to modyfikacja, to kto to produkuje, jaki jest koszt? Nie ukrywam, że ładnie obudowane CB bardzo mi się podoba :icon_mrgreen:

 

http://img.otomoto.pl/photos/original/M4/M...8/M451989_2.jpg

 

Takie "obudowane" CB500 to wersja S, gdzie owiewka jest zamontowana fabrycznie, dodatkowo zegary sa zintegrowane z tą owiewką. Różnica jest w wyglądzie, bo cała reszta taka sama jak w wersji bez owiewki. Nie wiem jak jest jeśli chcesz obudować całość, choć widziałem taki motocykl, to wydaje mi się, że ktoś to sobie zrobił sam.

 

Ściągnij sobie książkę serwisową do CB500, link znajdziesz na tym forum, tam jest wstęp o motocyklach Hondy, coś niecoś będzie o kolejnych wersjach i jakie miały oznaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książka się już zasysa, dzięki za radę. W sumie chodziło mi o obudowany reflektor i owiewkę. Fajnie, że jest to fabryczny model. Chyba na eskę będę kiedyś polował.

 

 

jest jeszcze wersja fivestars

 

http://www.bikepics.com/members/tuzmen/96cb500/

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam kolegów motocyklistów

 

Dziś zostałem szczęśliwym posiadaczem Hondy CB 500 z 98r.(Italia).Mam niewielkie doświadczenie z motocyklami.Potrzebuje kupić klocki hamulcowe do mojego moto komplet na tył i przód .Proszę was o linka w którym sklepie internetowym je kupie w miarę tanio.Szukałem i zrobił mi się mały mętlik w głowie rodzajów jest dużo ceny też różne.Nie chciałbym kupić niedobrych.

Jeszcze jedno czy można kupić gdzieś w necie przełącznik do do światła STOP który jest zamontowany przy dźwigni przedniego hamulca czy jest tylko w komplecie z dźwignią.

Możecie pisać na gg 2410170 (zawsze niewidoczny)

Z góry wam Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

odświeżam temat ponieważ interesuje mnie zużycie paliwa w motocyklach Cb 500 oraz Gs 500. W tej chwili śmigam Banditem 600 '02r, ale planuję kupić coś mniejszego, tańszego i bardziej ekonomicznego. Robię stosunkowo dużo km, dlatego bardziej mi zależy na niskim spalaniu niż wysokich osiągach. Bandit przy spokojnej jeździe na trasie potrafi zadowolić się 5 litrami na 100km. Dużo osób podaje informację, że Gs 500 potrafi się zmieścić w 4 litrach. Ale nie mogę znaleźć potwierdzonych informacji na temat spalania w Cb 500. Niektórzy twierdzą, że średnio pali 4 litry, inni mowią, że nie mogą się zmieścić w 6l. Proszę o podanie informacji na ten temat. Honda w wielu kategoriach przewyższa Suzuki, np. ma mocniejszy, bardziej wytrzymały silnik, a jeśli jeszcze okazało by się, że zadowala się niewielkimi ilościami etyliny to duże prawdopodobieństwo, że w najbliższym czasie został bym jej szczęśliwym posiadaczem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wszystko zależy od sposobu jazdy. jednym pali 5L innym 6L ja jako użytkownik cb500 mogę powiedzieć, że nie udało mi sie zejść poniżej 5L ale myślę że jest to możliwe, biorąc pod uwagę że jedziemy w trasie max 80km/h i zaczęsto nie zmieniamy biegów i delikatnie operujemy gazem.

Kiedyś czytałem na jakimś forum ze ktoś na cb 500 zszedł do 3,8l ale ile w tym prawdy to nie wiem

Pozdrawiam Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja CB nigdy nie przekroczyła 6 litrów na 100 km i to nawet podczas jazdy po torze kartingowym :cool:

 

Zauważyłem sporą różnicę w spalaniu pomiędzy jazdą z założoną szybą (turystyczna GIVI, średniej wielkości), a jazdą bez niej.

Z szybą spalanie zamykało się przeważnie w 5 litrach na 100, na trasie ok. 4,7.

Bez niej z kolei 6 litrów to była norma :evil:

 

Nie mogłem w to z początku uwierzyć, ale jednak szyba daje sporą osłonę przed naporem wiatru, zmniejsza opory, a co za tym idzie- spalanie.

 

Prawda jest jednak taka, że spalanie zależy od zapędów kierowcy. Ja jeździłem raczej spokojnie, jednak nie stroniłem od ostrzejszych przyspieszeń.

 

Pewnego razu CeBulka bardzo mnie zaskoczyła, kiedy to po autostradowej jeździe (prędkości non stop powyżej 160, bardzo często jazda z prędkością maksymalną), po zjechaniu za bramki i tankowaniu spalanie wyniosło 5,2 litra na 100 :rolleyes: :)

 

Polecam ten motocykl każdemu. Ja byłem w nim strasznie zakochany i wiem, że kiedyś do niego wrócę :wink:

 

P.S. Moja CB miała 75 tys. przebiegu, nie brała ani grama oleju pomiędzy wymianami, a po zmierzeniu ciśnienia sprężania kompresja była o 0,1 wyższa niż podaje producent :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja cebulka pali ok 5-5,5 l przy w miarę normalnej jeździe - mam tu na myśli w miarę dynamiczne przyspieszanie, jazda w zakresie 110 - 140 km/h czasem szybciej. Czasem zdarzy mi sie chwila słabości i odkręcę sobie spod świateł :) W czerwcu z Mistrzem objechaliśmy Polskę dookoła i w jeździe turystycznej (110-130 km/h) ja solo i trzy kufry średnio od tankowania do tankowania paliła 4,5 l. Dodam że Kawa ER6N Mistrza zadowalała sie prawie 0,5 l mniejszą ilością paliwa, co uważam za rewelacyjny wynik, ale Mistrzu ma już moto na wtrysku. Ale moja cebula nie zawsze była taka oszczędna, na początku po zakupie moto paliło 6-6.5 l Po wyczyszczeniu i regulacji gaźników zaczęła palić o litr mniej. Ogólnie moto jest spoko, na codzienne dojazdy do pracy, łatwo jeździ sie nią po mieście, jak widać na moim przykładzie i do turystyki też się nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Waszych opiniach wydaję mi się, że Cb 500 to bardzo fajny motocykl. Ale z tym spalaniem to nie ma rewelacji, z tego co napisaliście to wynika, że mój GSF 600 pomimo większej mocy i pojemności niż CB zużywa podobne ilości paliwa. Chyba jednak motocykle Suzuki wygrywają pod tym względem. Taki GS to chyba ciekawa propozycja, biorąc pod uwagę ekonomię, ale chłodzenie powietrzem i ta moc...

 

Chyba, że jeszcze Yamaha XJ 600 okazała by się mało palącym motocyklem. Ale nie wiem czy mogę pytać o to w tym temacie... :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CB 500 jest ok, ale w tych klimatach lepsza moim zdaniem jest xj 600 :bigrazz: lub bandit 600 (ten ostatni może okazać się za mocny).

 

Edit: GS-a ja bym za darmo nie brał :P , ale zrobisz jak chcesz.

Edytowane przez BlackSmith
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś XJ 600 Diversion i ze spalaniem było podobnie co w CB.

Rekord w spalaniu wyniósł 4,2 litra na 100 podczas stałej jazdy w trasie z prędkością 85 km/h.

Tak średnio podczas normalnej jazdy wychodziło około 5.

 

Mojemu koledze który odkupił ją ode mnie pali 5,5-6 litrów.

Wszystko zależy od stylu jazdy :bigrazz:

 

Jeżeli tak bardzo zależy Ci na spalaniu to może kup sobie jakąś 250-tkę w singielku :wink:

Pali to to 3 litry a i na trasie 90 utrzymasz :)

 

Jak dla mnie zmiana motocykla na inny tylko dlatego, żeby palił pół litra mniej nie ma specjalnego sensu, ale to Twoja decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniam motocykla tylko z tego powodu, że za dużo pali. Są też inne powody, jest za ciężki oraz jest wart ok. 10 000 zł, a w tej cenie można dostać 3 Gsy lub 2 CeBule :flesje:

 

A jak się jest młodym i się nie posiada stałego źródła finansowego, a chciało by się mieć motocykl na asfalt, w teren oraz samochód to trzeba się zastanowić czy jest sens posiadania takiego Bandita.

 

A takie 250 w singlu raczej mi nie odpowiadają, za mała moc i hmmm ta pozycja za kierownicą... jak na sedesie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...