Skocz do zawartości

Opony po raz setny...


Rekomendowane odpowiedzi

Ja w ogólne nie rozumiem co kieruje producentami, że każą nabijać aż 2,9 do tyłu. O ile w starych ciężkich maszynach na starego typu oponach mogę to sobie jakoś argumentować, o tyle w takim ZX6R czy CBR 600 jest to jak dla mnie totalna bzdura. Osobiście latam solo na ciśnieniu ok 2,2 tył i podobnie przód, jak z plecakiem to max 2,5 tył. Zbyt mocno nabita powietrzem opona się zwyczajnie nie trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja w ogólne nie rozumiem co kieruje producentami, że każą nabijać aż 2,9 do tyłu. O ile w starych ciężkich maszynach na starego typu oponach mogę to sobie jakoś argumentować, o tyle w takim ZX6R czy CBR 600 jest to jak dla mnie totalna bzdura. Osobiście latam solo na ciśnieniu ok 2,2 tył i podobnie przód, jak z plecakiem to max 2,5 tył. Zbyt mocno nabita powietrzem opona się zwyczajnie nie trzyma.

 

 

 

A w starych, ciężkich ale na nowych oponach ile powinno być?

Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa.

icon2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli x11 ? Też bym nie przesadzał z tym fabrycznym 2,9 na tył, w końcu 400 kg to nie waży. Nie wiem jak to wygląda w przypadku opon diagonalnych, które nie są tak sztywne. Może ma ktoś doświadczenia z kombinacjami z ciśnieniem w takich np Sport Demonach albo podobnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli x11 ? Też bym nie przesadzał z tym fabrycznym 2,9 na tył, w końcu 400 kg to nie waży. Nie wiem jak to wygląda w przypadku opon diagonalnych, które nie są tak sztywne. Może ma ktoś doświadczenia z kombinacjami z ciśnieniem w takich np Sport Demonach albo podobnych?

Ja chyba jestem ewenement,ale dużo lepiej jeździ mi się na wysokim cisnieniu niż na niskim(mowa o drodze).Ostatnio mialem wrazenie że mi motór do rowu spieprza...po zmierzeniu cisnienia okazalo się że z przodu jest 1,9.Po dopompowaniu na 2,5 jezdzi jak nowy :icon_mrgreen: Z tylu zawsze mam powyzej 2,7. Na "ksiazkowym" cisnieniu duzo lepiej czuje sprzęta niż na niskim, kiedy odnoszę wrażenie jakby ciągle "pływał".Jedyny wyjatek to tor, gdzie uczucie to bardzo szybko znika po nagrzaniu opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteś ewenement :)

 

Ja do drogowej jazdy, nawet tej bardzo szybkiej, zawsze stosuję książkowe ciśnienie. 2,4 przód 2,8 tył i jakoś nigdy nie miałem problemów z przyczepnością, poręcznością itp. Z kolei na typowo torowym ciśnieniu (1,8 / 1,7), jazda na drodze to dla mnie jakaś masakra, motocykl prowadzi się jak wóz z węglem.

 

Kombinacje z ciśnieniem zostawiam na tor, na drogę wyłącznie ciśnienie standardowe, ale mogę się nie znać ;-)

Edytowane przez Fat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli x11 ? Też bym nie przesadzał z tym fabrycznym 2,9 na tył, w końcu 400 kg to nie waży.

No nie, tylko 335 ze mną.

 

 

 

Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa.

icon2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TLa zatankowana i ze mną na pokładzie też ważyła ponad 300kg... i co ? 3 kółko na rozgrzewce w Poznaniu przy umiarkowanej temperaturze (rano) i na wyjściu z małej patelni mega odjazd dupy, cudem obyło się bez high side'a. Po obniżeniu ciśnienia z fabrycznego 2,5 do ok 2,0 już się takie cuda nie zdarzały. Pewnie, że wszystko zależy jak kto jeździ, 1,7 na drogę to przesada w drugą stronę, ale ciśnienia podchodzące pod 3,0 to moim zdaniem też kiepski pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Ahoj,

 

Znajomy ma okazję kupić poniższe opony w dobrej monecie. Jeździ tak jak ja, czyli ogólnie jakieś traski, miasto, czasami na torze (Radom, Lublin) i nie ma pojęcia co wybrać. Zależy mu na uniwersalnej oponie. Z racji tego, że opony dość tanie (lekkie zużycie) to wytrzymałość schodzi na dalszy plan, ale fajnie by było gdyby opony te jednak wytrzymały jak najwięcej .

Michelin pilot Road i Pilot RoadIII ,Pirelli Diablo , Michelin pilot power ,Continetal contisport attack (wręcz nowe).

 

Co tam polecacie z tego zestawienia?

 

 

Ps. Na razie proszę wypowiadać się tylko o tych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no właśnie, co dalej?

kończą mi się fabryczne diablo corsa 3, jakieś sugestię od wtajemniczonych?

przód w doskonałym stanie, ale dot 07,chyba nie warto więcej ryzykować?

w ubiegającym roku nawaliłem kilometrów w trasach,

Angel st? Rosso II?

generalnie nie nasuwam na kolanie ale przemieszczam się raczej dynamicznie :)

gp recer d211 to sie nada na ulice?

Edytowane przez modek

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

latał ktoś na diablo supercorsa sc2 po mieście?

cholera mam jeszcze dwie przednie po gixie i załącza mi się oszczędność

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...