Skocz do zawartości

Uszkodzenia silników. Fotki, opisy....


qurim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule. Opisy i fotki uszkodzonych silników moto jako ciekawostka dla ciekawskich. :biggrin: Zaczynamy od japońców.

http://www.deathrev.com/category/japanese/

 

A w menu jest też dział HD. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odświeżam temacik. :biggrin: Znalazłem serię fotek niesamowicie skatowanego korbowodu i wału. Letko się zdziwiłem jak to zobaczył. Total masakra. :eek:

 

http://www.gtr1000.com/graphics/gearbox/FUBAR_conrod.jpg

 

http://www.gtr1000.com/graphics/gearbox/Da...n%20&%20Rod.jpg

 

http://www.gtr1000.com/graphics/gearbox/Crankshaft.jpg

 

Rozmyślam właśnie nad zakupem takiego GTR`a, zapomniany stoi w szopie u kolegi i się marnuje. A te fotki nie napawają mnie optymizmem. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom. Gość jechał sobie autostradą i nagle silnik stanął. Ciekawe z jakimi efektami specjalnymi "stanął" ten silnik. Więcej szczegółów tutaj:

http://www.gtr1000.com/main/main.htm

 

Trzeba wejść w zakładkę "Technical" i tam druga pozycja "Jesal`s GTR Motor dies" bo link zawsze odsyła do głównej.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe niezłe. Kiedyś taki chłopaczek przywiozł na serwis do kolegi YZ 450, bo silnik stanał i nie kręci. Zdjęliśmy dekle, i przez dziure po łozysku wyjmowalismy magnesem po kolei wszytsko co było luzem w silniku :D Nazbierało sie pół skrzyni, korbowód, wałek wyrówn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W HD w większości jest wina materiału... Głównie pękał... Czy to coś może sugerować?

 

 

To może sugerować żebyś zapoznał się z usterkami HD najpierw. Głównie dotyczą japońskiej elektroniki w które są wyposażone.

 

A po co ci GTR jak masz HD ??? :)

A na serio to trzeba by go dobrze przewietrzyc jak dlugo stoi.

No i jak to stary 1000 to poziom oleju zawsze na max.

 

 

A nie wiem po co mi GTR. Kumpel mówi ze jego kolega ma takie coś (najpierw była gadka że to ZZR1100 czy coś takiego). Stoi u niego w szopie i się marnuje bo gość się boi tym jeździć, kupił kilka lat temu, polatał kilka dni i odstawił. Teraz chce oddać za bezcen więc w weekend idę obejrzeć jak to wygląda. Szkoda żeby się zmarnowała, a jak tanio odda to z ciekawości wezmę żeby się bliżej zapoznać z Kawasaki. Nigdy nie posiadałem żadnego Kwaka. :biggrin: To jest ten stary GTR1000. Podobno "żyje". Przynajmniej rok temu jeszcze się odezwał. :biggrin: A czemu olej na max? Lubi sobie wypić oleju?

 

Jak się nie spodoba to przerobię go na coś typu RAT/Survival. :biggrin: Jeśli w ogóle to kupię.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmęczenie materiału, wada materiału, nadmierne obciążenie, to główne powodu pękających korb. Doliczajac do któregokolwiek z powyższych nadmierne zużycie panewek szansa na pęknięcie wzrasta kilkukrotnie.

 

Tak się zastanawiam jaki był prawdopodobny scenariusz uszkodzenia z tego silnka GTR którego linki dałem. Rozumiem że panewka może się zatrzeć, "nałożyć" jedna na drugą w efekcie czego wał staje i koniec jazdy. Ale tutaj widzimy totalnie stopiony korbowód, wręcz przyspawany do wału. Więc zwykłe zatarcie tutaj nie miało miejsca. Myślę że to było tak iż gość leciał autostradą, silnik dość RPM kręcił (podejrzewam że gość jechał ok.130-160km/h, bo tak się lata po motorway`ach w UK). Jedna z panewek miała "problem" typu niedobór smarowania czy nadmierne obciążenie powstające w wyniku tego co się działo nad tłokiem tej korby. Panewka lekko zaczęła "łapać" wał, a że prędkość obrotowa była spora, silnik ma spory moment obrotowy , to sprawiło że powstawało coraz większe tarcie na tej panewce ale wał nie stawał bo pozostałe 3 tłoki "ciągnęły" tą panewkę. Rozgrzewała się coraz bardziej, korba przyjęła sporą dawkę temperatury (stąd wygięcie) i w pewnym momencie materiał stał się dość ciągliwy żeby oderwać się od reszty zespołu, tym samym wyszedł wyjściem ewakuacyjnym przez blok silnika. Dziwne że gość nie zauważył nic podczas jazdy. Chociażby jakieś osłabienie motocykla czy dziwne dźwięki, bo nie wierzę że to wszystko stało się ot tak - w ułamku sekundy. Tarcie musiało trochę trwać żeby korba zespawała się z czopem wału.

 

To tylko taka moja wizjonerska opcja całego zajścia. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezle ! Szkoda że też nie zrobilem fotek, ale ostatnio kupilem dla żony fiata barchette z uszkodzonym śilnikiem też po wetylacji- dziura w misce! Pekl korbowód urwana przeciwwaga z z tloka to tylko same wiury doslownie masakra najwiękrzy fragment tloka mial 2cm średnicy reszta to wiury. a auto tylko 61000 km w servisie w Niemczech zobaczyli co jest, babeczka nie zgodzila się na remont bo zbyt wysokie koszty, kupilem za 1000 euro , a silnik w polsce z przebiegiem 4200 km za 1500zl i lata silniczek doslownie nowizna fakt że stal pewnie ze 6 lat w ogrzewanej piwnicy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...