qurim Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 (edytowane) Jak w tytule. Opisy i fotki uszkodzonych silników moto jako ciekawostka dla ciekawskich. :biggrin: Zaczynamy od japońców. http://www.deathrev.com/category/japanese/ A w menu jest też dział HD. :biggrin: Edytowane 10 Lipca 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 dobre ... HD wymiata. :D Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 (edytowane) Odświeżam temacik. :biggrin: Znalazłem serię fotek niesamowicie skatowanego korbowodu i wału. Letko się zdziwiłem jak to zobaczył. Total masakra. :eek: http://www.gtr1000.com/graphics/gearbox/FUBAR_conrod.jpg http://www.gtr1000.com/graphics/gearbox/Da...n%20&%20Rod.jpg http://www.gtr1000.com/graphics/gearbox/Crankshaft.jpg Rozmyślam właśnie nad zakupem takiego GTR`a, zapomniany stoi w szopie u kolegi i się marnuje. A te fotki nie napawają mnie optymizmem. :biggrin: Edytowane 16 Lutego 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Piekne i spektakularne musialy to byc wybuchy... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Nom. Gość jechał sobie autostradą i nagle silnik stanął. Ciekawe z jakimi efektami specjalnymi "stanął" ten silnik. Więcej szczegółów tutaj: http://www.gtr1000.com/main/main.htm Trzeba wejść w zakładkę "Technical" i tam druga pozycja "Jesal`s GTR Motor dies" bo link zawsze odsyła do głównej. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Hehe niezłe. Kiedyś taki chłopaczek przywiozł na serwis do kolegi YZ 450, bo silnik stanał i nie kręci. Zdjęliśmy dekle, i przez dziure po łozysku wyjmowalismy magnesem po kolei wszytsko co było luzem w silniku :D Nazbierało sie pół skrzyni, korbowód, wałek wyrówn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Korba przewietrzyla skrzynie... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goguś Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Fajna też jest ta opona od Buella...Takie rozerwanie w czasie jazdy.....Brrrrrrrrrrrrr........... :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Zdjęcia dosyć ciekawe, ale za kierownica w tedy nie chciałbym siedzieć. Pomyślał bym ze mi urwało conieco i to nie chodzi o korbę. :biggrin: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacob555 Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 W HD w większości jest wina materiału... Głównie pękał... Czy to coś może sugerować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 A po co ci GTR jak masz HD ??? :) A na serio to trzeba by go dobrze przewietrzyc jak dlugo stoi. No i jak to stary 1000 to poziom oleju zawsze na max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 (edytowane) W HD w większości jest wina materiału... Głównie pękał... Czy to coś może sugerować? To może sugerować żebyś zapoznał się z usterkami HD najpierw. Głównie dotyczą japońskiej elektroniki w które są wyposażone. A po co ci GTR jak masz HD ??? :) A na serio to trzeba by go dobrze przewietrzyc jak dlugo stoi. No i jak to stary 1000 to poziom oleju zawsze na max. A nie wiem po co mi GTR. Kumpel mówi ze jego kolega ma takie coś (najpierw była gadka że to ZZR1100 czy coś takiego). Stoi u niego w szopie i się marnuje bo gość się boi tym jeździć, kupił kilka lat temu, polatał kilka dni i odstawił. Teraz chce oddać za bezcen więc w weekend idę obejrzeć jak to wygląda. Szkoda żeby się zmarnowała, a jak tanio odda to z ciekawości wezmę żeby się bliżej zapoznać z Kawasaki. Nigdy nie posiadałem żadnego Kwaka. :biggrin: To jest ten stary GTR1000. Podobno "żyje". Przynajmniej rok temu jeszcze się odezwał. :biggrin: A czemu olej na max? Lubi sobie wypić oleju? Jak się nie spodoba to przerobię go na coś typu RAT/Survival. :biggrin: Jeśli w ogóle to kupię. Edytowane 17 Lutego 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 A z ciekawości - jaka może być przyczyna pękającej korby? Struktura materiału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 (edytowane) Zmęczenie materiału, wada materiału, nadmierne obciążenie, to główne powodu pękających korb. Doliczajac do któregokolwiek z powyższych nadmierne zużycie panewek szansa na pęknięcie wzrasta kilkukrotnie. Tak się zastanawiam jaki był prawdopodobny scenariusz uszkodzenia z tego silnka GTR którego linki dałem. Rozumiem że panewka może się zatrzeć, "nałożyć" jedna na drugą w efekcie czego wał staje i koniec jazdy. Ale tutaj widzimy totalnie stopiony korbowód, wręcz przyspawany do wału. Więc zwykłe zatarcie tutaj nie miało miejsca. Myślę że to było tak iż gość leciał autostradą, silnik dość RPM kręcił (podejrzewam że gość jechał ok.130-160km/h, bo tak się lata po motorway`ach w UK). Jedna z panewek miała "problem" typu niedobór smarowania czy nadmierne obciążenie powstające w wyniku tego co się działo nad tłokiem tej korby. Panewka lekko zaczęła "łapać" wał, a że prędkość obrotowa była spora, silnik ma spory moment obrotowy , to sprawiło że powstawało coraz większe tarcie na tej panewce ale wał nie stawał bo pozostałe 3 tłoki "ciągnęły" tą panewkę. Rozgrzewała się coraz bardziej, korba przyjęła sporą dawkę temperatury (stąd wygięcie) i w pewnym momencie materiał stał się dość ciągliwy żeby oderwać się od reszty zespołu, tym samym wyszedł wyjściem ewakuacyjnym przez blok silnika. Dziwne że gość nie zauważył nic podczas jazdy. Chociażby jakieś osłabienie motocykla czy dziwne dźwięki, bo nie wierzę że to wszystko stało się ot tak - w ułamku sekundy. Tarcie musiało trochę trwać żeby korba zespawała się z czopem wału. To tylko taka moja wizjonerska opcja całego zajścia. :biggrin: Edytowane 17 Lutego 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz72 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Niezle ! Szkoda że też nie zrobilem fotek, ale ostatnio kupilem dla żony fiata barchette z uszkodzonym śilnikiem też po wetylacji- dziura w misce! Pekl korbowód urwana przeciwwaga z z tloka to tylko same wiury doslownie masakra najwiękrzy fragment tloka mial 2cm średnicy reszta to wiury. a auto tylko 61000 km w servisie w Niemczech zobaczyli co jest, babeczka nie zgodzila się na remont bo zbyt wysokie koszty, kupilem za 1000 euro , a silnik w polsce z przebiegiem 4200 km za 1500zl i lata silniczek doslownie nowizna fakt że stal pewnie ze 6 lat w ogrzewanej piwnicy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.