Skocz do zawartości

Pierwszy motocykl


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem piękny plan i po przeczytaniu kilku podwieszonych tematów odnośnie bezpieczeństwa mi się zawalił

 

Niestety w związku z tym nie mam zielonego pojęcia co kupić. Niby logicznym zakupem była by 125 lub 250 niestety do mojej misiaczkowatej postury są one malutkie i dość niewygodne. Pomyślałem, że może można kupić motocykl większy i go od razu mocno ograniczyć do np 50 koni ? ( nie wiem czy się da, nie znam się na tym, więc jeśli mam jakiś głupi pomysł to piszcie proszę ).

 

Na czym było mi wygodnie: Honda VFR 800a, Honda 1000rr ( ale na szczęście mi wybiliście z głowy, chyba, że jednak da się moc ograniczyć )

 

Umiejętności brak, charakter bardzo spokojny, lat 33

Waga: ok 130 kg

przeznaczenie: nauka jazdy, miasto ( czysto transportowo ) i dłuższe wyjazdy ( bez bagażu )

co mi się podoba ? Niestety to na czym było mi wygodnie i jeśli się da chciał bym coś tego typu.

 

Uprzejmie proszę nie kierujcie się ceną i zdecydowanie wolał bym motocykl nowy. Nie chcę też kupić na zasadzie 1 dożywotnio. Szukałem czegoś co mi się spodoba i będzie w miarę bezpieczne ale mam dziwne wrażenie luki między 250 a 600. I sam już nie wiem co wybrać.

Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 lata temu miałem podobny dylemat :), podoba mi się Sv650, ale naczytałem się to momencie i o hamowaniu silnikiem w Vce - zrezygnowałem. Poczyatałem więcej i wybór padł na CBF600 (przeczytałem, że nie sposób zaliczyć nieplanowanej gumy co zawsze mnie przerażało - postawienie na koło), akurat trafiłem na egz. z ABSem, który nigdy mi sie nie przydał (prawie 30Kkm przebiegu) - jedynie jest przez to cięższy o kilka kg.

Bierz jakąś uniweralną "600", właśnie CBF600, fazer, bandit (ten jest ciężki i trzeba mieć sporo wprawy). Moc robi wrażenie na początku - później się z nią oswajasz wiesz co motocykl może zrobić. Najważniejsze to przez cały czas mieć respekt do maszyny, pamiętać o braku tony stali, która Cię chroni i bez problemu dasz radę na każdym (no poza różnego rodzaju RRami:)) motocyklu. Nie uważam, że teoria małych kroczków jest do końca słuszna. Osobiście gdybym znów kupował pierwsze moto byłby to fazer 600 i nie polecam nowego - szkoda żeby się zniszczył, bo gleba będzie i to nie jedna. Stosunkowo lekka, uniwersalna (koniecznie uniwersalna - później podejmiesz decyzję na czym chcesz jeździć, może kiedyś zdecydujesz się na czopka :wink: ) , używana "600" to doskonały motocykl na początek - marka to sprawa wtórna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mam dziwne wrażenie luki między 250 a 600. I sam już nie wiem co wybrać.

 

500 :icon_razz:

a trochę poważniej: zacznij od wyszukiwarki i wpisania "pierwsz" z ograniczeniem do działu sport/ turystyk

a tak docelowo: poszukaj niewysilonej, łagodnej 600 typu cbf, ale już nie fazera - 100KM to za raczej dużo na naukę jazdy

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, ze moc silnika mozna ograniczyc. Pojezdzij po komisach i przymierz sie do kilku motorow. Tam mozesz mniej wiecej zobaczyc pozycje za kiera i czy taka bedzie Ci odpowiaqdac. Poza tym sam najlepiej wiesz jakie moto chcialbys miec.

 

Ja chcialem plastika 600 i koniecznie czarny mial byc, ale jak bylem na urlopie w Polsce to 600cm3 nie mieli wiec wzialem 1000.

Przypomne tylko, ze to tez moje pierwsze moto, a do dzis nie mialem na szczescie jakis sytuacji podbramkowych.

 

pozdrawiam i udanego wyboru

baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie zabudowany ma być ( w stylu ścigacza ). Chciał bym sportowy ( od zawsze mi się Honda w malowaniu Repsol podoba i to będzie następny krok ) ale rozsądek podpowiada coś mniej agresywnego na początek. Stąd pomysł o VFR 800a.

 

A używany odpada, po prostu nie lubię używanych rzeczy. Zepsuje to zepsuje, bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sie nasłuchasz rad, a ostatecznie coś Ci wpadnie w oko to i tak to kupisz. Podoba CI sie vfr - ok. nie powinienesz sobie zrobić krzywdy, aczkolwiek bedzie duzo trudniej nauczyc sie tej pewnosci prowadzenia, kontroli niz na np. Bandicie 600. A gleba na plastiku zakonczy sie naprawianiem bardzo drogich owiewek.

 

Obejrzyj tez nową Yamahe XJ 6 Diversion. Dośc ciekawa propozycja , zdecydowanie ładniejsza od Bandita, w testach zbierała duzo pozytywów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup tego litra na którym Ci wygodnie a jak bedzie za mocny to możesz w łatwy sposób ograniczyć moc odłączając jedna fajke od świecy :icon_razz:

 

zart oczywiscie a tak powaznie to nowy diversion to bardzo dobra propozycja skoro chcesz nowy dziewiczy sprzęt, ale na Twoim miejscu kupiłbym uzywana 600, a na kolejny sezon kupic cos nowego :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje nowa Xj . Z tego co sie orientuje ma troche wiecej mocy niz starsze siostry ale wystarczy na poczatku nie odkrecac powyzej jakiejs magicznej cyfry obrotów np 6 tys obr/min.

Sam zaczalem od xj i powiem ze na poczatku jako pierwsza duza maszyna ma mocy dosc a nawet troche za duzo. Niestety po sezonie albo juz w polowie prawie kazdy mysli o zmianie na cos mocniejszego.. Moi znajomi tez zaczynali od xj 600 i teraz na 100 konnych maszynach daja sobie rade ;]

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sie nasłuchasz rad, a ostatecznie coś Ci wpadnie w oko to i tak to kupisz. Podoba CI sie vfr - ok. nie powinienesz sobie zrobić krzywdy, aczkolwiek bedzie duzo trudniej nauczyc sie tej pewnosci prowadzenia, kontroli niz na np. Bandicie 600. A gleba na plastiku zakonczy sie naprawianiem bardzo drogich owiewek.

 

Obejrzyj tez nową Yamahe XJ 6 Diversion. Dośc ciekawa propozycja , zdecydowanie ładniejsza od Bandita, w testach zbierała duzo pozytywów.

 

Uważasz że Bandit jest łatwiejszy w prowadzeniu niż VFR? Moim zdaniem jest zupełnie odwrotnie i to Bandit prowadzi się jak taczka z cementem (bez urazy do właścicieli Banditów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...