Pawel Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Ja pierdziele, ale marudzenie. Zrozumiałem, że łańcuch ma teraz 10 tys. tak? Nie wiem czemu się więc dziwisz, że musisz go naciągać. Zawsze jest też tak, że na początku łancuch się nie rozciąga, a potem, wraz z użwywaniem proces ten następuje coraz szybciej. Kiedy się wymienia? Jak hałasuja, lub musisz go naciągać co 200 czy 500 km (tak też Dominik pisze). Zawsze można zapamiętać czy zaznaczyć ile łącznie jest naciągniety od założenia. Honda robi seryjnie takie znaczniki na wahaczu. Zielony zakres ma około 5 - 7 mm, nie więcej. Trzymanie łańcucha tak długo, aż się skończy regulacja na wahaczu to głupota. Z tego co piszesz, nie masz na co narzekać, nie spodziewasz się chyba, że motocyklem z silnikim V2 zrobisz na zestawie 20 czy 25 tys. km. Powiem szczrze, że 15 wydaje się rozsądną granicą. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Zatem ile proponujesz? 50 tys? Wiem co jaki czas zdarzało się to w motocyklach kliemtów, nie mówie konkretnie o łańcuchach DID, ale bardzo ogólnie. Często po 15 tys. łańcuch nadawał się do wywalnia, np. był znacząco krzywo rozciągnięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingRider Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 A sprawdz jeszcze w jakim stanie są pierścienie-oringi/x-ring, czy w ogóle są... jeśli powinny być, a nie można ich w ogóle dostrzec i łańcuch oprócz wyciągniecia jest ,pofałdowany'(tak jak napisaliście wyżej krzywo wyciągnięty) czyli w pewnych miejscach ogniwa są luźne względem siebie a w niektórych są za ciasno zakleszczone, zapieczone na sworzniach, znaczy, że łańcuch skończył swoją żywotność. Mogło tak się stać po złej konserwacji łańcucha, t.j nie smarowanie go, bądź zbyt mocne jego naciągniecie od samego początku.Łańcuch napędowy odziwo jest dosć skomplikowany, złożone wyroby metalowe wymagają starannej pielegnacji- nie tylko smarowanie, ale i czyszczenie go odpowiednimi specyfikami( NIE tak jak w niektorych przypadkach slyszałam o 'genialnym WD40 :banghead: brońcie Boże...) a sorki teraz doczytałam, że konserwowałes odpowiednio, wiec już nie wiem :/... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 i teraz pytanie co jest nie tak ze przez trzy tysiace km lancuch sie tak wyciagnal ze mozna go odciagnac od tylnej zebatki na dwa milimetry Nic nie jest "nie tak". Tutaj nie ma jednej reguły, wszystko zależy jak i gdzie jeździsz, czym i jak często smarujesz i czym i jak często go myjesz. Rozbierzności w trwałości łańcuchów są ogromne, nawet 3-krotne w identycznych motocyklach pod różnymi kierowcami. Nie przejmuj się tym tak bardzo. Jeżeli łańcuch się zużyje to wymień napęd i jeździj dalej. To jak często będziesz go wymieniał zależy tylko od ciebie. To ty decydujesz jaki łańcuch, jakie zębatki, jak otwierasz gaz, jak często myjesz i smarujesz, czym smarujesz, w jaką pogode jeździsz itd. itp. - a to wszytko wpływa na trwałość łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 wczoraj po przejechaniu 3tyś km od poprzedniego naciągu i sprawdzeniu stanu technicznego lancucha chcac skontrolowac lancuch sprawdzam a on jest wyciągnięty na zebatce na jakies dwa milimetry :banghead: Po pierwsze, nie tak się sprawdza naciąg łańcucha. Po drugie, to chyba jak odstaje na 2cm a nie 2mm to jest do wymiany. A poza tym to nie ma większego znaczenia ile odstaje od zebatki. Dopóki jest regulacja to sie naciąga i już nie odstaje, chyba że jest nierówno wyciągnięty to wtedy do wymiany. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek850 Opublikowano 3 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Strzeliłem VTR ok 15000km na DID ZVM2+Sunstar, jeszcze nie naciągałem, a daje jej ostro. Nie wyciąga się jeszcze zapewne dlatego że jesteś z MGS'u ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Chciałbym poruszyć temat znaczników na wahaczu przy naciągaczu łańcucha w motocyklach Honda. Pierwszy zakres New - czyli Nowy ok to rozumiem - nie jest to kreska tylko pole bo są przecież jakieś odchyłki fabryczne, drugi zakres to normalnej eksploatacji i trzeci Replace -czyli wymiana oznaczony na czerwono. Mam rozumieć, że jak kreska w naciągaczu tylko wejdzie na czerwone pole to mam natychmiast wymieniać łańcuch? Czy to takie ostrzeżenie, że jak kreska na napinaczu dojdzie do końca czerwonego pola to dopiero wtedy mam ten łańcuch wymienić? Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Replace to replace, to znaczy że honda zaleca wymianę w tym miejscu. Gdybyś serwisował motocykla ASO to pewnie wymienili by ci napęd. Tylko że to nie ma żadnego przełożenia na faktyczny stan napędu, łańcuch może sie nadawać do wymiany wcześniej, ale może też być zdatny do użytku na "replace". Tutaj bardziej obowiązują ogólne zasady kontroli napędu niż paski na wahaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 (edytowane) Normalnie to producent zalecałby wymianę jak kreska dojdzie do czerwonego pola. Ale żyjemy w PL więc jeździmy do końca skali, skracamy łańcuch o 1 oczko i dalej latamy do końca skali. :biggrin: :banghead: Łańcuch jak się zużyje to sam odpadnie. :biggrin: Edytowane 8 Lipca 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Yo! Taaa, przy okazji wywalajac dziure w karterze lub zapewniajac czlowiekowi niesamowita podroz niekoniecznie w siodle motocykla :]. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Tak, tylko dlaczego to czerwone pole zaczyna się 2cm przed końcem regulacji na wahaczu? Mój łańcuch już przekroczył to pole a do końca regulacji wciąż zostały dwie kreski, nie wykazuje żadnych oznak zużycia, jest w miarę równo wyciągnięty, nie strzela, to dlaczego mam wymieniać? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Yo! Ja pisalem odnosnie skracania o jedno ogniwo :]. Jak lancuch sie szybko nie wyciaga na czerwonym polu, to smigac :]. W sumie, moj naped dopiero bedzie na czerwone wchodzil ;). Ciekawe kiedy skapituluje... Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Zgadzam się żeby trzymać łańcuch przy maksymalnym dopuszczalnym przez producenta luzie :icon_exclaim: Zbyt częste naciąganie (trzymanie się minimalnego, zalecanego luzu), diametralnie skraca żywot napędu... jazda w deszczu również - przetestowane na własnej kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Zbyt częste naciąganie (trzymanie się minimalnego, zalecanego luzu), diametralnie skraca żywot napędu... jazda w deszczu również - przetestowane na własnej kieszeni A częste smarowanie olejem silnikowy wydłuża jego żywotność nawet kilkakrotnie. :biggrin: :banghead: Testowane na własnym moto. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Otwory w wahaczu nie są wyznacznikiem zakresu regulacji łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.