Skocz do zawartości

Kontrolka oleju


TYSON
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem, zapala mi się kontrolka oleju w trakcie jazdy...???

 

 

 

Stan oleju jest, 3 m-ce wcześniej wymieniałem, silnik jest grzany przed wyjazdem na niskich obrotach do ok. 80 st. i wszystko jest oki do momentu zapięcia pierwszego biegu, po 200 m. zapala się kontrolka, świeci się przez kilka chwil (ok. 1 min.) i gaśnie po wzroście temp., w niedługim czasie sytuacja znów się powtarza, czasami nawet dwukrotnie, oczywiście moto brzmi i działa jak trzeba, nie wyczuwam żadnych zmian w zachowaniu, po ok. 15-20 min. jazdy problem mija.

 

 

 

Może ktoś już się spotkał z podobnym objawem...???

 

 

 

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu i wyeliminowaniu powyższego problemu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ten byl poruszany okolo 324 razy,kontrolka w tym roczniku r1 jest od poziomu a nie cisnienia oleju i jest bardzo malo precyzyjna.Jezeli poziom oleju jest O.K. to to olac,chyba za jestes kuzynem markiza De Sade i chcesz z tym w nieskonczonosc walczyc. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam ten sam problem co TYSON z tym że ja śmigam Yamahą FZR 600R z 1994r.

Jak widzę zapalającą się krwisto czerwoną kontrolkę oleju to mam dziwne wrażenie że mój silnik dostaje ostro po dupsku :( Oczywiście stan oleju jest i dolałem setkę oleju więcej dla pewności. Niestety problem jest nadal. Zapinam 1 potem 2 i kontrolka się zapala nawet gdy przyspieszam powoli. Odruchowo odpuszczam gaz. kontrolka po około 2-3 sek. gaśnie i można śmigać dalej.

Koledzy, pomóżcie rozwiązać problem. Boję się że ta dolegliwość skatuję silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamahy ogólnie mają kontrolkę POZIOMU oleju (nie tylko r! z danego roku :)). Wszystko jest ok jeśli olej jest blisko maxa, jak jest mniej, często lampka się zaświeca. Inna rozwiązania, dość typowe to:

 

Uszkodzenie czujnika

Uszkodzenie przekaźnika, tudzież styków - ze wzgledu na łatwość dostępu proponuję zacząć właśnie od tego. Jeden z formumowiczów walczył z tym, wymienił czujnik i nic. Dopiero po wyczyszczeniu instalacji (z brudu, korozji, wilgoci itp) wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest jak koledzy piszecie :D dolałem do prawie maxa oleju (dwie setki od połowy stanu) , tak że w "oczku kontrolnym widać ledwie co pęcherzyk powietrza i po problemie". Dyskutowałem wczoraj na ten temat z moim doświadczonym kolegą który wcześniej miał tak w Diversonie 600 a teraz w Fazerze 1000 i potwierdza wasze słowa, że:

"czujnik jest OK, to poziom oleju musi być blisko maxa".

Dziś śmigałem do pracy i nawet raz kontrolka smarowania nie zaświeciła się w trakcie jazdy i na jałowym biegu :D Kamień spadł mi z serca.

Dziękuję wszystkim za pomoc. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tyson dokładnie. W moim starym rumplu XV1100 jak się zapala często kontrolka w trakcie jazdy, to znak, że trzeba dolać oliwy.

Jeżeli zapala się na zimnym silniku zaraz po odpaleniu to znaczy, że oliwa jest nie rozgrzana i nie zdążyła spłynąć do miski olejowej. Takie coś występuje głównie na nóżce bocznej, na centralce tego nie ma.

 

Ogólnie Yamaha tak ma :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...