Skocz do zawartości

Po co jest hydrauliczne sprzegło?


emzeta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

moze moje pytanie wyda Wam sie głupie ale ostrzegam ze jestem laikiem i chcialbym sie dowiedziec nieco o hydraulicznych ukladach sprzegłowych?

 

dlaczego w jednych motocyklach sprzegło jest sterowane linką a w innych jest identyczny zbiorniczek jak przy hamulcu i jest hydraulicznie sterowane sprzegło?

 

co powoduje ze w danym motocyklu jest sterowanie linką a w innym hydraulika?

 

 

pozdrawiam i witam sie z Wami motórzystami moim pierwszym (głupim) tematem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym czy w danym motocyklu sprzęgło jest sterowane linką czy hydraulicznie decyduje głównie cena wykonania takiego układu, dlatego hydrauliczne sterowanie jest montowane w motocyklach z wyższej półki np.Honda VFR 800 VTEC. Układ sterowany hydraulicznie jest oczywiście lepszy (wymagana jest znacznie mniejsza siła nacisku na klamkę sprzęgła).

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektorzy twierdzą ze jest trudne do wyczucia, co nie jest prawdą wg. mnie.I tak jak koledzy wyżej pisali, sprzegło bardzo lekko chodzi, nie ma regulacji, jest cięższe niż linkowe, dochodzi okresowa wymiana płynu.

Ja osobiscie preferuje hydrauliczne sprzegło, jezdzi sie z tym bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie jeszcze motocykle słyna z tego rodzaju sprzegla ktore jest hydrauliczne?

 

bandit 1200, wszystkie VFRy, a nie tylko vitek.

 

osobiście nie znajduje żadnej różnicy w samym jego wyciskaniu. a sprzęgło z linka w mojej yamajce chodzi lżej niż w bandziorze, którym czasem mam przyjemność jeździć

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Honda z '87 też ma hydrauliczne :bigrazz:

 

 

pitersky, to mnie teraz zaciekawiłeś, bo byłem przekonany, że hydrauliczne jednak wymaga mniejszej siły niż zwykłe z linką... może w tym bandziorze miałeś stary płyn?

 

A swoją drogą, to mechaniczne chyba jednak jest lepiej dozowalne, bo nie bez powodu na torach właśnie takowych używają (o ile dobrze wypatrzyłem)- prawda?

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bandit 1200, wszystkie VFRy, a nie tylko vitek.

 

osobiście nie znajduje żadnej różnicy w samym jego wyciskaniu. a sprzęgło z linka w mojej yamajce chodzi lżej niż w bandziorze, którym czasem mam przyjemność jeździć

 

pozdr

 

Gdyby Twoja "Yamajka" miała 1200 a nie 400, to miała by też dużo twardsze sprężyny w sprzęgle i wtedy na pewno byś poczuł różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W hydraulicznym sprzęgle nie pęknie ci linka :icon_biggrin:

Co do lekkości wciskania to zależy od moto np. w moim Fazer'ze 600 sprzęgło na lince chodzi lżej niż w VFR kumpla ( ale może poprostu dbam i smaruję linki) :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie, zgodnie z prawami fizyki, sprzęgło na lince NIE wymaga większej siły nacisku niż sprzęgło hydrauliczne, ale w praktyce linki mają to do siebie że się zapiekają jak się o nie nie dba, i dlatego z reguły "zwykłe" sprzęgła chodzą ciężej.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie, zgodnie z prawami fizyki, sprzęgło na lince NIE wymaga większej siły nacisku niż sprzęgło hydrauliczne, ale w praktyce linki mają to do siebie że się zapiekają jak się o nie nie dba, i dlatego z reguły "zwykłe" sprzęgła chodzą ciężej.

Nie do końca - przy lince mamy duże straty na tarcie linki o pancerz, porporcjonalne do siły napięcia linki i zakrzywienia. W układzie hydraulicznym mamy jedynie do czynienia z taciem cieczy o ścianki przewodu związane z jej ruchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie jeszcze motocykle słyna z tego rodzaju sprzegla ktore jest hydrauliczne?

 

np KTM-y

 

W-max - w hydraulicznym linka nie pęknie ale pęknie przewód np przy wywrotce i wtedy koszt naprawy jest większy niż zwyklej linki oraz bardziej czasochłonny (odpowietrzanie)

osobiście wolę sprzęgla hydrauliczne. co do ciężkości chodzenia to może się zdarzyć że hydrauliczne będzie chodzić ciężej niż to miało miejsce jak moto opuściło fabryke ponieważ można zastosować grubszy niż oryginalny oring przy tłoczku (ja tak mam ponieważ oryginalny przepuszczał płyn a nie chciało mi się wydawać kasy na nowy mechanizm) ale i tak jest lżej niz u kumpli co maja linke (mówie tutaj o cross/enduro)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CB1300 ma hydrauliczne, ale wymaga dużej siły. Przy korkach robi się naprawdę męczące.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...