emzeta Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Witam. moze moje pytanie wyda Wam sie głupie ale ostrzegam ze jestem laikiem i chcialbym sie dowiedziec nieco o hydraulicznych ukladach sprzegłowych? dlaczego w jednych motocyklach sprzegło jest sterowane linką a w innych jest identyczny zbiorniczek jak przy hamulcu i jest hydraulicznie sterowane sprzegło? co powoduje ze w danym motocyklu jest sterowanie linką a w innym hydraulika? pozdrawiam i witam sie z Wami motórzystami moim pierwszym (głupim) tematem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 (edytowane) O tym czy w danym motocyklu sprzęgło jest sterowane linką czy hydraulicznie decyduje głównie cena wykonania takiego układu, dlatego hydrauliczne sterowanie jest montowane w motocyklach z wyższej półki np.Honda VFR 800 VTEC. Układ sterowany hydraulicznie jest oczywiście lepszy (wymagana jest znacznie mniejsza siła nacisku na klamkę sprzęgła). Edytowane 1 Czerwca 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mauy86 Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 nie masz problemu z ustawianiem sprzegla zeby nie ciaglo, nie slizgalo sie etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Niektorzy twierdzą ze jest trudne do wyczucia, co nie jest prawdą wg. mnie.I tak jak koledzy wyżej pisali, sprzegło bardzo lekko chodzi, nie ma regulacji, jest cięższe niż linkowe, dochodzi okresowa wymiana płynu. Ja osobiscie preferuje hydrauliczne sprzegło, jezdzi sie z tym bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzeta Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 a jakie jeszcze motocykle słyna z tego rodzaju sprzegla ktore jest hydrauliczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misman Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Np: BMW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 a jakie jeszcze motocykle słyna z tego rodzaju sprzegla ktore jest hydrauliczne? bandit 1200, wszystkie VFRy, a nie tylko vitek. osobiście nie znajduje żadnej różnicy w samym jego wyciskaniu. a sprzęgło z linka w mojej yamajce chodzi lżej niż w bandziorze, którym czasem mam przyjemność jeździć pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Moja Honda z '87 też ma hydrauliczne :bigrazz: pitersky, to mnie teraz zaciekawiłeś, bo byłem przekonany, że hydrauliczne jednak wymaga mniejszej siły niż zwykłe z linką... może w tym bandziorze miałeś stary płyn? A swoją drogą, to mechaniczne chyba jednak jest lepiej dozowalne, bo nie bez powodu na torach właśnie takowych używają (o ile dobrze wypatrzyłem)- prawda? Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaq_ Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 bandit 1200, wszystkie VFRy, a nie tylko vitek. osobiście nie znajduje żadnej różnicy w samym jego wyciskaniu. a sprzęgło z linka w mojej yamajce chodzi lżej niż w bandziorze, którym czasem mam przyjemność jeździć pozdr Gdyby Twoja "Yamajka" miała 1200 a nie 400, to miała by też dużo twardsze sprężyny w sprzęgle i wtedy na pewno byś poczuł różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 W hydraulicznym sprzęgle nie pęknie ci linka :icon_biggrin: Co do lekkości wciskania to zależy od moto np. w moim Fazer'ze 600 sprzęgło na lince chodzi lżej niż w VFR kumpla ( ale może poprostu dbam i smaruję linki) :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Teoretycznie, zgodnie z prawami fizyki, sprzęgło na lince NIE wymaga większej siły nacisku niż sprzęgło hydrauliczne, ale w praktyce linki mają to do siebie że się zapiekają jak się o nie nie dba, i dlatego z reguły "zwykłe" sprzęgła chodzą ciężej. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Teoretycznie, zgodnie z prawami fizyki, sprzęgło na lince NIE wymaga większej siły nacisku niż sprzęgło hydrauliczne, ale w praktyce linki mają to do siebie że się zapiekają jak się o nie nie dba, i dlatego z reguły "zwykłe" sprzęgła chodzą ciężej. Nie do końca - przy lince mamy duże straty na tarcie linki o pancerz, porporcjonalne do siły napięcia linki i zakrzywienia. W układzie hydraulicznym mamy jedynie do czynienia z taciem cieczy o ścianki przewodu związane z jej ruchem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mauy86 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 a jakie jeszcze motocykle słyna z tego rodzaju sprzegla ktore jest hydrauliczne? np KTM-y W-max - w hydraulicznym linka nie pęknie ale pęknie przewód np przy wywrotce i wtedy koszt naprawy jest większy niż zwyklej linki oraz bardziej czasochłonny (odpowietrzanie) osobiście wolę sprzęgla hydrauliczne. co do ciężkości chodzenia to może się zdarzyć że hydrauliczne będzie chodzić ciężej niż to miało miejsce jak moto opuściło fabryke ponieważ można zastosować grubszy niż oryginalny oring przy tłoczku (ja tak mam ponieważ oryginalny przepuszczał płyn a nie chciało mi się wydawać kasy na nowy mechanizm) ale i tak jest lżej niz u kumpli co maja linke (mówie tutaj o cross/enduro) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 CB1300 ma hydrauliczne, ale wymaga dużej siły. Przy korkach robi się naprawdę męczące. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoivan Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 CBF 1000 hydrauliczne pracuje o.k . W porównaniu do CB500 ( linka) odczuwalna róźniaca na korzyść CBF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.