Skocz do zawartości

Problem po wymianie przedniej opony.


vinyl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu udało się wymienić oponkę z przodu. Z nia wszystko gra, ale mam nowy, raczej poważny problem. Mianowicie zakladalem gume w wulkanizacji, kolesie sami zdejmowali koło itp. Po zalozeniu okazalo sie ze hamulec przod ledwo co hamuje, prawie wogle, nawet jak wcisne na maksa do oporu. Zatem wracam sie szybko, mowie kolesiom w czym rzecz a oni 2 min ciszy i 'ale my sie na tym nie znamy', mowia ze zalozyli jak bylo, przy tarczy nic nie grzebali [to prawda bo widzialem], i ze jak jest oś stala, to wszystko musi byc w tym samym miejscu. W koncu 1 z nich powiedzial, ze po wymianie sie klocki musza wpasowac w nowe pozycje, i ze bedzie jak dawniej - czy to prawda czy sciema ? Co moge zrobic ?

 

Sprawa druga - przednie kolo ma tak duzy opor ze nawet jak recznie je krece, to musze uzyc troche sily, wczesniej krecilo sie swobodnie, a teraz tak topornie, ze trudno je reka ruszyc, a co dopiero mowic o swobodnym kreceniu ...

 

btw

mowilem kolesiowi zeby os zakrecil dynamometrycznie na 60nm, z taka sila zacisku, a on do mnie ze ustawil 2 x wiecej, i moj blad ze nie zaprotestowalem. Moze to stanowi problem ? Probowalem sam poluzowac os ale nie ma opcji.

 

Moze ktos umie mi pomoc, dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o chamulce to odpowietrzenie ich powinno pomuc mysle ze sie zapowietrzyły a co do ciężko kręcącego się koła to możliwe ze jest zbyt mocno dokręcone albo coś źle złożyli moze zapomnieli dac jakiejs podkładki dystansowej lepiej to sprawdz bo łozyska długo Ci nie wytrzymają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek trzeba sprawdzic co blokuje: czy lozyska w kole , czy tez klocki hamulcowe ? trzeba odkrecic zaciski lub cofnac klocki i pokrecic kolem.

Jezeli wszystko jest dobrze poskladane to nie wykluczone ze bedzie Cie czekala czynnosc pt. czyszczenie tloczkow hamulcowych w zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś:

mowilem kolesiowi zeby os zakrecil dynamometrycznie na 60nm, z taka sila zacisku, a on do mnie ze ustawil 2 x wiecej

I jeżeli to prawda to masz zniszczoną tulejkę dystansową pomiędzy łożyskami w piaście koła.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o stary, gdzieś ty to robił?

 

Po zalozeniu okazalo sie ze hamulec przod ledwo co hamuje, prawie wogle, nawet jak wcisne na maksa do oporu.
typowy objaw zasyfionej brudnymi łapami tarczy
W koncu 1 z nich powiedzial, ze po wymianie sie klocki musza wpasowac w nowe pozycje, i ze bedzie jak dawniej - czy to prawda czy sciema ?

ściemnia

 

Sprawa druga - przednie kolo ma tak duzy opor ze nawet jak recznie je krece, to musze uzyc troche sily, wczesniej krecilo sie swobodnie, a teraz tak topornie, ze trudno je reka ruszyc, a co dopiero mowic o swobodnym kreceniu ...

przyczyną może być odwrotenie założone koło....

 

btw

mowilem kolesiowi zeby os zakrecil dynamometrycznie na 60nm, z taka sila zacisku, a on do mnie ze ustawil 2 x wiecej

bądź właśnie zbyt mocno dokręcone koło

Edytowane przez saska251

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszą przyczyną jest odwrotne założenie tulejek dystansowych.Jeżeli oczywiście są różnej długości.Przy zbyt mocnym dokręceniu koła hamulec będzie działał normalnie.

Edytowane przez piter 1600

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o chamulce to odpowietrzenie ich powinno pomuc mysle ze sie zapowietrzyły a co do ciężko kręcącego się koła to możliwe ze jest zbyt mocno dokręcone albo coś źle złożyli moze zapomnieli dac jakiejs podkładki dystansowej lepiej to sprawdz bo łozyska długo Ci nie wytrzymają

a z kąd pomysł że po wyjęciu koła hamulce sie zapowietrzą?

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...