Skocz do zawartości

Łańcuch


Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie jakich środków najlepiej używać do łańcucha ? :buttrock:

http://moto.allegro.pl/item567800472_spray...trol_400ml.html

 

http://moto.allegro.pl/item562082321_motul...ancucha_fv.html

 

Dają rade? Czym sie różnią ? :bigrazz:

 

Co ile należy smarować łańcuch i czym wy smarujecie ? :cool: :crossy:

Edytowane przez Sobol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam w instrukcji ze co 800 km. i czyscze i smaruje co 800. Pewnie i dluzej by dalo rade jezdzic bo dalej jest dobrze nasmarowany jak go czyszcze. No chyba ze w jakiejs ulewie dlugo jedziesz albo moto myjesz to wtedy tez smaruj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji (łąńcuchów oringowych DID) smarowanie jest zalecane co 300 - 500km.

Ja używam od kilku lat spray http://www.sklep1.larsson.pl/Towar.aspx?To...0355&View=Multi, nie brudzi, nie rozbryzguje się po kole i owiewkach, dobrze smaruje i cena jest bardzo przystępna.

Używam nawet do smarowania zamków i stacyjek.

 

Testowałem różne i ten mogę porównać do syntetycznego Motula (z tym że Motul jest sporo droższy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Bel Ray! jest mega, nie brudzi, dlugo sie utrzymuje na lancuchu a smaruj co 500km.

Faktycznie nie brudzi ale żeby długo utrzymywał się na łańcuchu to bym nie powiedział.Na początku sezonu chce spróbować S100 do łańcucha gdyż słyszałem opinie, że szybko nie schodzi z łańcucha, teraz mam Wurtha ale przez to że jest bezbarwny nie widać ile go jeszcze jest na łańcuchu i przy nakładaniu też ciężko go dawkować :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem troche na google :biggrin: http://moto.allegro.pl/item557045175_jmc_s...elec_rabka.html od larsson polska jest podobno dobry co sądzicie ? i czy czyścik z tej samej firmy dawał by rade ;> ? http://moto.allegro.pl/item557045183_jmc_d...elec_rabka.html

 

?? :icon_biggrin:

 

P.S musze pojechać troche po kosztach bo już nie wyrabiam z kasą a jeszcze crash pady do kupienia mam w najbliższym czasie :cool:

Edytowane przez Sobol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największą trwałość osiąga łańcuch smarowany odrobiną oleju silnikowego i dokładnie wytarty szmatką - zgodnie z instrukcją fabryczną wielu marek.

Ino ma to zastosowanie poza turystyką, gdzie najlepiej działa smar Motul Of-Road stosowany powściągliwie.

Im więcej się smaruje łańcuch tym krótszą ma żywotność, gdyż piach z ulicy tworzy ze smarem pastę ścierną.

Łańcuch w motocyklu należy smarować jak broń - ma nie zardzewieć, ale piach ma się nie przyklejać.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze podstawowe pytanie jakim motocyklem i gdzie jeździsz..

 

Oba z przedstawionych przez Ciebie produktów używałem.

Jeżeli chodzi o Castrol to nadaje się na ulice, w teren nie za bardzo bo się klei wszystko do niego.

Motul natomiast tworzy fantastyczną powłokę, do której piach nie chce się kleić, nie bez powodu jest to produkt z oznaczeniem OFF-ROAD. Powłoka raczej mniej trwała ale na pewno w teren zdecydowanie lepsza.

Ja smaruje łańcuch co jazdę. Czyli co 100-200km. Zaznaczam też, że po jeździe mój motocykl wygląda jak "kupa błota" i zawsze idzie pod karcher.

 

EDIT:

Sorry, ale nie spojrzałem na oznaczenie, tylko na pierwsze zdjęcie z linku motula i jest tam off-road, więc trochę namieszałem :P

Edytowane przez Jaszczur2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodzę się z kolegą ze smar zależy od tego jakim motocyklem jeździsz. ja do swojego kata używam:

http://www.allegro.pl/item556878015_srodek...ow_motorex.html

a potem

http://www.allegro.pl/item555675360_motore...l_mxwojcik.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równiez smaruję olejem , tyle ze nie zawsze wycieram go szmatką . Tylko wtedy gdy wyczyszczę równiez tylną felgę :wink: . Wychodzę z założenia że po kilku km nadmiar zostanie odrzucony siłą odśrodkową .

Łańcucha nie czyszczę , nie myję , niepotrzebna robota . Chyba że ktoś lubi mieć maszynkę czysciutką :cool: .

Przy takim traktowaniu , łańcuch RK XW-ring starcza średnio na 25 kkm na szosie . Przy stosowaniu smarów w sprayu przebieg podobny .

Mogę dodać , że jazda w deszczu mocno skraca jego żywotność , tu by można szukać jakiś nowych rozwiązań ze smarowaniem :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swój łańcuch już od dłuższego czasu czyszczę naftą. Co do smarowania różnie kiedy mam lenia :biggrin: to spray, a jak mam czas, duużo czasu do olejem przekładniowym. Wycieram, odstawiam na noc, a rano w drogę. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...