Skocz do zawartości

enduro do 250 cc 4T


Rekomendowane odpowiedzi

hahaha stare, ciężkie 600 takie moto to rzeczywiste godne polecenia ale ludziom po 30 a nie 16latkowi, tak wiec daruj sobie wciskanie takich sprzętów na początku kariery bo się tylko można zrazić do enduro dzieki takim krowa

 

chyba troche przesadzasz, idac twoim tokiem rozumowania wszyscy amatorzy dynamicznej jazdy szosowej powinni miec prawie nowe gixery, bo przeciez ujezdzajac slaba, wielka i ciezka krowe pokroju stary olejak ze stalowa rama mozna sie tylko zrazic. Porownanie takie a nie inne bo tu mam jakies doswiadczenie i moge smialo powiedziec ze wcale tak nie jest. Ja kupilem 7 letnie moto bandita 600 za mniej niz 10 kafli, smigam nim po miescie w trasie i z rzadka na torze i wszedzie sie sprawdza jako sprzet dla amatora. Motocykli jezdzi jak trzeba. Do tego sie nie psuje. Obylo sie bez awarii, musialem jedynie zmienic akumulator nie liczac oczywiscie normalnych czynnosci eksploatacyjnych w trakcie sezonu. Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze prosty w konstrukcji sprzet do latania po lasach i lakach, gumowania i lajtowych wyglupow ma kosztowac minimum 10 tys. PLN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest tak jak napisałeś, parę postów wyżej napisałem

Za 5 kola porządnego motocykla nie kupi(tzn kupi ale ktoś będzie kręcił nosem ze albo 2T, albo stare, albo chińczyk itd)

 

ale na samym początku kolega ReD-GreeN napisał ze szuka motorku dla początkującego "endurysty" i jakoś go nie widzę na ciężkiej i nieporęcznej 600 (to możne nie jest jak przesiadka z MZ na R1, ale nie zalecane) zwłaszcza ze za 5000 PLN można mieć o wiele fajniejsza 125/250 w 2T

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra a jak to wyglada z perspektywy kogos kto ma 190 cm wzrostu? Czy taki crossik daje rade czy ma sie glowe miedzy kolanami? :) No i jak jest z kasa na utrzymanie takiego cuda? Waha to juz wiem ze 10l na setke natomiast interesuje mnie zywotnosc w rekach amatora i koszty utrzymania w sezonie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie jeżeli kolega już śmiga na 600 to chyba nie ma sensu kupować 125 2T jak już 250.

A z utrzymaniem to różnie jest. Czasem wystarczy 2 tłoczki i jeden napęd na sezon a czasem to więcej. Zalezy jak i ile kto jeździ, trzeba liczyć klocki, napęd, tłoki, łożyska (koła, wahacz, główka ramy) lożyska w silniku, ale to podczas remontu i uszczelniacze na lagi. Czasem zmienić trzeba korbę. Tak to raczej wszystko;);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha stare, ciężkie 600 takie moto to rzeczywiste godne polecenia ale ludziom po 30 a nie 16latkowi, tak wiec daruj sobie wciskanie takich sprzętów na początku kariery bo się tylko można zrazić do enduro dzieki takim krowa

tak rm albo kx to krowa oczy-wiście :D 100kg zywej wagi :D

 

a poza tym kolego "nie sprzęt ale technika czynią z ciebie zawodnika" ;)

 

moim zdaniem jesli 4T to tylko od 350-400 w górę bo 250 w 4T "nie jedzie",za 5 tys mozna znalezc xr 600,lekki,mocny z dobrą zawiechą,co wiecej potrzeba początkujacym?A mocy nie ma co sie obawiac bo jest oddawana bardzo spokojnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja coś w tamtym poście wspomniałem o KX, RM? Weź się ogarnij i zapisz na kurs czytania ze zrozumieniem.

 

Specjalnie dla Ciebie wytłumaczę Ci ze chodziło mi o te wszystkie 600 i one już 100 kg nie ważą, chyba przyznasz sam ze min 120 kg będą mieć!

 

Mówisz: "nie sprzęt ale technika czynią z ciebie zawodnika" tak racja ale po Twoim tekście wnioskuje ze sam dużo gadasz a mało jeździsz bo ja na swojej XR bym cie tak odszedł w terenie tak ze tylko byś kurz widział, a doganiał byś mnie tylko na prostych kolego ;)

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak rm albo kx to krowa oczy-wiście :D 100kg zywej wagi :D

 

a poza tym kolego "nie sprzęt ale technika czynią z ciebie zawodnika" ;)

 

moim zdaniem jesli 4T to tylko od 350-400 w górę bo 250 w 4T "nie jedzie",za 5 tys mozna znalezc xr 600,lekki,mocny z dobrą zawiechą,co wiecej potrzeba początkujacym?A mocy nie ma co sie obawiac bo jest oddawana bardzo spokojnie.

Jak 250 w 4t nie jedzie to opanuj chociaż to w ciezkim terenie. :cool:

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja coś w tamtym poście wspomniałem o KX, RM? Weź się ogarnij i zapisz na kurs czytania ze zrozumieniem.

 

Specjalnie dla Ciebie wytłumaczę Ci ze chodziło mi o te wszystkie 600 i one już 100 kg nie ważą, chyba przyznasz sam ze min 120 kg będą mieć!

 

Mówisz: "nie sprzęt ale technika czynią z ciebie zawodnika" tak racja ale po Twoim tekście wnioskuje ze sam dużo gadasz a mało jeździsz bo ja na swojej XR bym cie tak odszedł w terenie tak ze tylko byś kurz widział, a doganiał byś mnie tylko na prostych kolego ;)

kolego,co to jest 120kg?To juz mz etz wazy więcej...Mój znajomek lata dr 650<ok 170kg wagi> ma 18lat i jest dość niski a w terenienie nie ustępuje zwykle ludziom na lc4 czy kx

 

xr 600 wazy z 15kg więcej niz 250 a mocy i momentu ma ok 2x więcej więc o czym mowa?a najlepsze jest to ze ich cena jest podobna,a nawet często 600tka jest tańsza.250 w 4T nie jedzie i kropka,chyba,że motocykle pokroju wr po 2005 roku.Przejedz się mocnym motorem to przyznasz mi rację.

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi jjank: weź przeczytaj jeszcze raz pierwszy post i zobacz le ten chłopak ma lat (15) a ty mówisz o jakiś 600 ! przecież wjedzie w większe błoto i sie przewróci to nawet nie podniesie tego motocykla.

 

Do włochatyDR : ja jak miałem dt 125 to też jeździłem dużo cześciej i wiecej, niż teraz na exc a wynikało to z tego że jak sie przejedziesz na odkręconej manetce po lesie na secie to masz dosyć na ajkiś czas a jak na torze sobie polatasz i poskaczesz to już w ogóle

 

Do autora tematu

Jestem fanem 2t przede wszystkim dlatego że są dużo tańsze w eksploatacji. wiec jeżeli chcesz kupić 4t za 5 k i nie bedzie on po remoncie to weź poprawkę na to że może cie czekać remont za jakies 2-4 tyś. wiec sobie lepiej przekalkuluj, bo jak bedziesz miał rok zbierac pieniądze na remont to Ci sie odechce jeździc

 

a co do spalania sety 2 t to pali mniej wiecej tyle samo co pali wyczyn w 4t wiec moim zdaniem wybieranie rodzaju silnika patrząc na spalanie to bzdura

 

btw wszystkie odpowiedzi na zadane pytania zostały napisane w innych tematach wystarczy poszukać poczytać, w szczególności o użytkowaniu wyczynowych motocykli

Edytowane przez zbychuda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Do włochatyDR : ja jak miałem dt 125 to też jeździłem dużo cześciej i wiecej, niż teraz na exc a wynikało to z tego że jak sie przejedziesz na odkręconej manetce po lesie na secie to masz dosyć na ajkiś czas a jak na torze sobie polatasz i poskaczesz to już w ogóle

 

Do autora tematu

Jestem fanem 2t przede wszystkim dlatego że są dużo tańsze w eksploatacji. wiec jeżeli chcesz kupić 4t za 5 k i nie bedzie on po remoncie to weź poprawkę na to że może cie czekać remont za jakies 2-4 tyś. wiec sobie lepiej przekalkuluj, bo jak bedziesz miał rok zbierac pieniądze na remont to Ci sie odechce jeździc

 

Wejź pod uwagę że raz zrobione porządnie spokojne enduro w 4T np KLX czy DR, wytrzyma kilka dobrych sezonów albo i więcej jak będzie się dbało:)

A w 2T co chwile poleci tłok, korba, łożyska, wir w baku niewpomne....

mówie tu o sprzęcie Typu CRM, KDX, RX itd. DT, KMX może lepiej wypadnie pod tym względem, ale jednak silnik 4T to całkiem inna jazda i wogole, jak dlamnie owiele lepiej się smiga. Ale to już kwestia gustu, a o gustach się niedyskutuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejź pod uwagę że raz zrobione porządnie spokojne enduro w 4T np KLX czy DR, wytrzyma kilka dobrych sezonów albo i więcej jak będzie się dbało:)

A w 2T co chwile poleci tłok, korba, łożyska, wir w baku niewpomne....

mówie tu o sprzęcie Typu CRM, KDX, RX itd. DT, KMX może lepiej wypadnie pod tym względem, ale jednak silnik 4T to całkiem inna jazda i wogole, jak dlamnie owiele lepiej się smiga. Ale to już kwestia gustu, a o gustach się niedyskutuje.

pisząc ze w 2t padają szybciej łożyska to tylko sam siebie ośmieszasz, użytkowanie 2t to ty chyba znasz tylko z forum bo w dt na jednym tłoku można przejeździć co najmniej jakieś 2 sezony a korba to wiadomo jak ma luz to trzeba wymienić. a z tym spalaniem to tez dyskusyjne bo raz przeczytałem opinie forumowicza że jego dt spaliła 17 l na 100 co jest dla mnie absolutnie śmieszne gdyż mi w prawie wyczynowym silniku cieżko dojść do 12l a w dt spokojnie można spalić jakies 6-8l w terenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisząc ze w 2t padają szybciej łożyska to tylko sam siebie ośmieszasz, użytkowanie 2t to ty chyba znasz tylko z forum bo w dt na jednym tłoku można przejeździć co najmniej jakieś 2 sezony a korba to wiadomo jak ma luz to trzeba wymienić. a z tym spalaniem to tez dyskusyjne bo raz przeczytałem opinie forumowicza że jego dt spaliła 17 l na 100 co jest dla mnie absolutnie śmieszne gdyż mi w prawie wyczynowym silniku cieżko dojść do 12l a w dt spokojnie można spalić jakies 6-8l w terenie

Racja mi CR nie spali tyle... 2t czy 4 do wytrzymałości nie ma nic... jak dbasz to masz.. kazdy typ silnika ma jakie wymogi konstrukcyjne... w jednym trzeba wymieniać tłoka a w innym robić głowice...a to i tak sie sprowadza do jednego... jak bedziesz ostro dawał czy 2t czy 4 da po kieszeni bo to nie jest zabawa w piaskownicy tylko poważny sport ;)

 

pisząc ze w 2t padają szybciej łożyska to tylko sam siebie ośmieszasz, użytkowanie 2t to ty chyba znasz tylko z forum bo w dt na jednym tłoku można przejeździć co najmniej jakieś 2 sezony a korba to wiadomo jak ma luz to trzeba wymienić. a z tym spalaniem to tez dyskusyjne bo raz przeczytałem opinie forumowicza że jego dt spaliła 17 l na 100 co jest dla mnie absolutnie śmieszne gdyż mi w prawie wyczynowym silniku cieżko dojść do 12l a w dt spokojnie można spalić jakies 6-8l w terenie

Racja mi CR nie spali tyle... 2t czy 4 do wytrzymałości nie ma nic... jak dbasz to masz.. kazdy typ silnika ma jakie wymogi konstrukcyjne... w jednym trzeba wymieniać tłoka a w innym robić głowice...a to i tak sie sprowadza do jednego... jak bedziesz ostro dawał czy 2t czy 4 da po kieszeni bo to nie jest zabawa w piaskownicy tylko poważny sport ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...