KingRider Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 (edytowane) Witam! Posiadam nową opone Dunlop spmax D208 120/60/ZR17. Czy jest możliwe założenie tego rozmiaru na miejsce 120/70/ZR17?? Jeśli tak, czy taka zamiana wpłynie niekorzystnie na jazde? Jeśli nie jest zalecana tego typu zamiana to poprostu ją sprzedam...ale jeśli już takową posiadam, nie chce kupować niepotrzebnie kolejnej. Z góry dziękuje za odp. Edytowane 8 Lutego 2009 przez KingRider Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Ja bym nie kombinował. Jeśli producent zaleca 120/70/17 to taką bym zakładał. Wartość 60 to wysokość opony. Jest ona niższa od fabrycznej zatem łatwiej uszkodzić felgę wjeżdzając w dziurę a wszyscy wiemy jakie mamy drogi. Jeśli będziesz śmigał tylko po dobrych autostradzach to śmiało zakładaj 60. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Z własnego doświadczenia wiem że kombinacje z oponami źle się kończą, w najlepszej opcji tracisz dużo ze sterowności sprzeta. Chociaż niektórzy w niektórych sprzętach zmieniają wartości opon i nie narzekają ale jest to wąska grupa motocykli w których nie daje to negatywnego efektu. A skoro piszesz że masz taką oponę to załóż ją i polataj, stwierdzisz co i jak - czy lepiej czy gorzej, czy kupować nową o zalecanym rozmiarze czy może jednak zostać już na zawsze przy tym "innym" rozmiarze. Spekulować tutaj można ale każdy motocykl inaczej zareaguje na zmianę wartości opon, nie dowiesz się dopóki nie spróbujesz. Powiem tyle że nawet w Jawie 350 zmiana opony ma negatywny wpływ na prowadzenie. A Jawa to nie jedyny sprzęt w którym kombinowałem, bo w japońcach też dawałem rożne rozmiary szerokości i zawsze efekt był negatywny. Może profil opony nie wpłynie tak bardzo jak jej szerokość, może tak, może nie. Loteria. :biggrin: MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1100 Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Zgadzam się z Qurimem. Niełatwo będzie określić wpływ wysokości opony na trakcję, dopóki nie spróbujesz. Niby różnica niewielka, ale Dukat to nie komarek, a jego producenci "pocoś" określali rozmiar opon. Sprawdź w serwisówce zalecane wartości-może indeks wysokości 60 mieści się w granicach zalecanych przez producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Definitywnai NIE ! jak myslisz dleczego producent zdecydowal sie na wys 70 % a nie 60 % Zmienia sie wlasciwosci jezdne - na niekorzysc. :crossy: <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingRider Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 No to utwierdziliście mnie-niestety-w moich przypuszczeniach :( Serwisówka podaje 70, ale czytałam,że jest tolerancja +/- 10. Niestety mój Duc i tak ciężko zności nasze dziurawe drogi na odpowiedniej oponie, wiec na 60 najprawdopodobniej bedzie gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zagajnik Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Zmiana na niższy profil, choć wydaję się niewielką-24mm różnicy srednicy koła, ma duży wpływ na charakterystyke motoru. Najbardziej prozaicznym efektem jest wygląd, bo wygląda to tak, jakby opona była za mała w stosunku do błotnika albo błotnik pochodził z jakiegoś 'większego' motocyklu. Przerabialem ten temat na suzuki gsx600f, gdyż model opony który chciałem założyć nie był dostępny w rozmiarze przewidzianym do motoru i załozyłem 110/70R17 zamiast 110/80R17. Po zmianie motor zyskał na lekkości w prowadzeniu, jednak gsxf to nie Twoje ducati i to co w suzuki było zwiększeniem zwrotności, w duc'u może być tendencją do shimmy. Koniec pozytywów! Komfort znacznie się pogorszył, musiałem zmniejszyć siłę tłumienia, bo nie dało sie jeździć. Znacznię zwiększyła sie tendencja motoru do prostowania podczas hamowania w zakręcie. Prędkościomierz oszukiwał o około 10%-dodawał tą wartość, co oznacza, że do licznika przebiegu też dodaje 10%. Wnioski należą do Ciebie! Pozdrawiam Szymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 (edytowane) Tak jak kolega zagajnik zauwazyl 12/60 obnizy przod motocykla teoretycznie o 12 mm.Tak naprawde to trzebaby to zmierzyc.Oznaczenia producentow 120/70,180/55 sa tylko orientacyjne.Roznica 2-4 mm pomiedzy oponami o takich samych oznaczniach ale innych typach to normalka. Jakkolwiek przejscie z 12/70 na 12/60 to jest duzo.Powoduje to zmiane geometri motocykla na duzo bardziej agressywna.Motocykl szybciej bedzie sie skladal w zakrety kosztem stabilnosci.Mozna to skompensowac poprzez oposzczenie widelcow w polkach o taka sama wartosc co przywroci orginalna charakterystyke prowadzenia na prostej i przy malych pochyleniach. Natomiast przy wiekszych inny profil opony zaczyna byc widoczny. Mialem kiedys zalozone 12/60 z koniecznosci,12/70 nie mieli.Przy wiekszym pochyleniu sprzet zachowywal sie jak wanka-wstanka.Praktycznie wymagal ciaglego przeciwskretu podczas pokonywania zakretu obydwoma rekami,kolano tez by sie przydalo,inaczej moto mometalnie sie prostowalo. Ogolnie,nie polecam. Edytowane 9 Lutego 2009 przez tomekd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingRider Opublikowano 9 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Dzieki za wasze posty, pomogliscie mi podjąć decyzje. Zatem nie zakładam :lalag: wole nie ryzykować :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paolo Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 (edytowane) ha ha ha dziękuję wszystkim za uświadomienie mnie że mój pojazd KTM 520 sm nie ma prawa jezdzić a "jakos " jeżdzi i w winklach z "plastikami" sobie radzi , bo ja TYLKO zmieniłem oponę z 80/100r21 na 120/60r17 i 110/90r19 na 160/60r17 pozdrawiam pawel ps od 6 lat prowadze serwis opon , ludzie myślcie a nie popadajcie w skrajności gdyby producenci byli tak dobrzy to tuning musiałby wyladować na "zielonej trawie" Edytowane 13 Lutego 2009 przez paolo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 nie popadajcie w skrajności Jestem jak najbardziej za ;p chociaz i tak post zostanie skasowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 ha ha ha dziękuję wszystkim za uświadomienie mnie że mój pojazd KTM 520 sm nie ma prawa jezdzić a "jakos " jeżdzi i w winklach z "plastikami" sobie radzi , bo ja TYLKO zmieniłem oponę z 80/100r21 na 120/60r17 i 110/90r19 na 160/60r17 pozdrawiam pawel ps od 6 lat prowadze serwis opon , ludzie myślcie a nie popadajcie w skrajności gdyby producenci byli tak dobrzy to tuning musiałby wyladować na "zielonej trawie" zgadzam się z tą opinią w 100% a rady typu tylko to co zalecił producent, servisówka nigdy się nie myli, jaonńscy inżynierowie uber alles są najczęściej udzielane przez wankersów, którzy mają motocykl od roku, albo i w ogóle nie mają. swoją drogą miłem okazję pokombinować z ogumieniem w fazerze i o wiele lepiej jeździło mi się na oponach zupełnie nie zalecanych do tego motocykla. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 wankersów hehe, dobre :flesje: Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Co do przodu jednak to najlepiej 120/70 jeśli chodzi o 17 cali. Poprawa zwrotności to wyższy profil z tyłu np. ze 190/50 na 190/55. Jeśli raz założysz 55 nigdy nie wrócisz do 50 :bigrazz: Motocykl prowadzi sie bajecznie a kolano na asfalcie jest nontopa. Ścigałem się w zeszłym roku na torze z kolegą co miał R1 typowo na tor i miał na tyle 195/65/17 slick. Na tym się musi kosić winkle :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Chce wam zwrocic uwage ze zadajaca pytanie dziewczyna, choc nie napisala tego wyraznie w pytaniu to jednak zwraca pewna uwage na komfort jazdy ( co wyszlo z jednej z odpowiedzi ). W tym wypadku profil 70 bedzie napewno lepszy od 60 i to tez gra pewna role w wyborze. Wybor producenta jest zawsze kompromisem miedzy roznymi wlasciwosciami opony i moze nie jest najlepszy pod wzgledem wlasnosci jezdnych, ale ma pasowac najwiekszej ilosci jezdzacych. Kazdy potem ma szanse dopasowac go do swoich preferencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi