Skocz do zawartości

Tor kartingowy w Radomiu


cabaniero
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja powiem tylko tyle, że dla mnie jazda na dużym torze była dużo przyjemniejsza, żeby nie powiedzieć łatwiejsza niż na kartingowym. Oczywiście nie jeździłam z prędkością światła na wysokości lamperii, ale też nie byłam najwolniejsza.

Przeciążenia - tak, ale za to więcej czasu na wszystko, tor duużo szerszy, duużo lepsza perspektywa (w sensie widoczności), a zakręty raczej dłuższe niż ciasne.

 

Tu nie masz racji.

 

Zgadzam się w 100%. Akurat na torze kartingowym można się tego nauczyć. Ba, tego można nawet nauczyć się na placu manewrowym. A potem tylko zwiększać prędkość. I to cała filozofia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że jeżdżenie po kartingu ma bardzo dużą wartość edukacyjną w pierwszej fazie i nikt nie pisze, że jest inaczej. Ale hamowanie z 250 km/h to jednak trochę inna sprawa, niż ze 100 km/h. Przejeżdżanie winkli na pełnej dzidzie też trochę inaczej wygląda, bo się okazuje, że motocykl trzeba szybko skręcić przy 170 km/h, a nie 60 km/h (i dopiero można zrozumieć, o czym piszą w podręcznikach odnośnie przeciwskrętów z podparciami itd.). Na własnej skórze można poczuć, że "szerokie" ustawienie manetek kierownicy to nie wymysł kierowców wyścigowych, tylko konieczność, jeżeli chce się efektywnie przezwyciężyć opór powietrza i szybko "położyć" maszynę w zakręt podczas szybkiej jazdy.

 

A poza wszystkim... nic na to nie poradzę, że lubię sobie dobrze odwinąć i poczuć, jak motur zakrzywia czasoprzestrzeń. Po to jest on i zamierzam go do tego celu wykorzystywać ;) A na ulicę planuję kupić Ninję 250, nic mi więcej nie jest potrzebne do jeżdżenia po drogach publicznych.

 

Mnie na kartingu przeszkadza jeszcze jedna rzecz: jest tyle zakrętów, że nie można sobie zbyt wiele zaplanować i przemyśleć. Jeździ się slalomem od jednego apexu do drugiego, bez wyraźnego "planu działania". Strasznie mi się podobała możliwość "strategicznego" podejścia do tematu na dużym torze - jest tyle torów jazdy, tyle możliwości... no i można sobie świadomie testować różne linie przejazdu, jest czas na analizę tego, co się robi. Przynajmniej ja tak mam.

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tylko tyle, że dla mnie jazda na dużym torze była dużo przyjemniejsza, żeby nie powiedzieć łatwiejsza niż na kartingowym. Oczywiście nie jeździłam z prędkością światła na wysokości lamperii, ale też nie byłam najwolniejsza.

Przeciążenia - tak, ale za to więcej czasu na wszystko, tor duużo szerszy, duużo lepsza perspektywa (w sensie widoczności), a zakręty raczej dłuższe niż ciasne.

Bo tak jest. Wciąż nie mogę do tego przekonać jednego opornego osobnika :) .

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sikor, no chyba normalne, że przeciążenia są większe przy większych prędkościach. Widzę, że dyskusja zmierza w kierunku argumentów, że 100 km/h to nie 200, a drugi bieg to nie szósty, to co pozostaje jak nie ironia?

 

Oczywiście, że nie ma racji, ŻE NIE DA się nauczyć pozycji do zakrętu i w zakręcie. Na parkingu się da, a na kartingu się nie da? Kolejny temat o oczywistościach jakich tu pełno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sikor, no chyba normalne, że przeciążenia są większe przy większych prędkościach. Widzę, że dyskusja zmierza w kierunku argumentów, że 100 km/h to nie 200, a drugi bieg to nie szósty, to co pozostaje jak nie ironia?

 

Oczywiście, że nie ma racji, ŻE NIE DA się nauczyć pozycji do zakrętu i w zakręcie. Na parkingu się da, a na kartingu się nie da? Kolejny temat o oczywistościach jakich tu pełno.

 

:lalag: :lalag: :lalag:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...