Skocz do zawartości

Czym poić japończyka ?


Rekomendowane odpowiedzi

chcialem sie poradzic w kwestji jakosci tankowanego paliwa.

Mechanik powiedzial mi, ze do japonskich motorow o malej pojemnosci i duzej sile nie powinno sie lac paliwa ze stacji x, tylko najlepiej Statoil i Shell.

Ja dotychczas tankowalem w stacjach tanszych, gdzie po zatankowaniu samochod sie nie dusi i nie wykazuje objawow oszustwa na paliwie. W tanszych stacjach bierze sporo ludzi i paliwo nie zalega w zbiornikach, ale sami powiedzcie o swoich doswiadczeniach i czy czujecie roznice.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obojetnie gdzie lewam i tak nie czuje roznicy...chociaz raz wlalem na stacji gdzie chyba dolewali wode do paliwa bo Simsonek strzelal z rury...juz mnie tam wiecej nie zobaczyli...a teraz jesli chodzi o NSR to wlewam wszedzie..a roznice zauwazylem tylko po wlaniu Vpowera...paliwo to jest wydajniejsze i czuc ze silnik lepiej pracuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje jeszcze sprawa czystości paliwa. Swego czasu nalałem benzynę w stacji, która od samego początku wyglądałą podejrzanie ( taka ruina) bo kończyła mi się rezerwa. W efekcie motor zaczął kiepsko ciągnąć. Okazało się że strasznie zamuliło mi gaźnik. Dwa tygodnie wcześniej wyczyściłem gażniki a po dwóch tygodniach na dnie było ok. 2-3 mm mułu. Wiem, że jest to efekt , który się uzyskuje po tankowaniu na stacji, która dopiero co przyjęła nową partię benzyny z cysterny, jednak czym nowsza stacja tym mniej syfu pływa w zbiornikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zazwyczaj tankuje na Neste ale w trasie to leję tam gdzie mnie akurat dopadnie rezerwa starajac sie jednak unikać stacji "u śwagra w podwórku". w SV nigdy nie widać różnicy bo silnik ma dużą nadwyżke dynamiki i nie latam na 100%. w poprzednim koniku (Derbi GPR) paliwo miało ogromne znaczenie! różnice w prędkości maksymalnej potrafiły w zależności od paliwa dochodzić do 20km/h co przy małej mocy moto było od razu czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie bywa.

1. Czytałem w jakimś piśmie motoryzacyjnym test paliwa z różnych stacji. Najgorzej wypadł STATOIL!!!, najlepszy był ORLEN. Kierując sie tym rozszerzyłem dotychczas odwiedzaną grupę stacji z Shell'a do Shell'a i Orlenu. I co? Jak jechałem ze Ździebełkiem do Łęczycy, wlaliśmy cały zbiornik 95 na Orlenie i .... przy 110km/h zaczynała sie kanonada z wydechów (przyduszenie i j*b!!! metr ognia z rury)

 

2. Podejrzane stacje lepiej omijać. Koło Auchana w B-stoku wybudowana została stacja tańsza o jakieś 20 groszy na litrze. TAAAAKIE KOLEJKI SIĘ USTAWIAŁY!!! Znajomy pojechał XXem, zalał i ... ledwo sie doczłapał do serwisu. Sprzęt wypluł z wydechów brązową maź i już nigdy nie odzyskał pełni werwy :cry:

 

3. A teraz moja opinia o Vpower. W Cinquecento Vpower w trasie dawał mniejsze zużycie paliwa i traoche lepszą dynamikę. W VXie, Uralu i XXie nie daje zupełnie nic. Zero różnicy! ... no, tylko w cenie. To samo 99+, też bez różnicy dla dynamiki.

Miałem nadzieję, że Vpowery będą pozbawione biokomponentu, ale na stacji Shella rozwiałem wątpliwości. Te droższe, importowane paliwa też będą psute je*anym olejem rzepakowym .... ostatni argument "za" nimi padł.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nadzieję' date=' że Vpowery będą pozbawione biokomponentu, ale na stacji Shella rozwiałem wątpliwości. Te droższe, importowane paliwa też będą psute je*anym olejem rzepakowym .... ostatni argument "za" nimi padł.

 

PZDR[/quote']

 

Dla porządku - olej rzepakowy leje się do oleju napędowego, do benzyny leją alkohol :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam paliwo na samoobsługowych Neste : diesel najlepszy na rynku ( średnio 0,2 l/100 różnicy w porównaniu z innymi stacjami) a benzyna uczciwa i sporo tańsza. Dla tych co lubią zatankować pod korek a nie wiedzą wcześniej ile wejdzie : płacimy kartą, wpisujemy choćby 200 pln, a z karty zejdzie za tyle ile zatankowaliśmy np 48,67 pln :buttrock:

 

Tam myślę dlaczego tam jest lepsze paliwo i wiem!!! wyeliminowane zostało jedno ogniwo w łańcuchu fałszerzy - pracownik stacji :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla japończyka najlepsza jest sake. :buttrock: Wali w dekiel ale mi nie sakuje.(opss.smakuje) Co sie tyczy motocykla to tankuje raczej na stacjach firmowych i raczej tych duzych.Jak do tej pory tylko raz b.źle trafiłem ale samochodem.Miałem nawet problemy z odpalaniem, a po otwarciu korka ze zbiornika waliło takim dziwnym smrodem że flaki sie skręcały :) Stacja to znajduje sie w miejscowości Cieśle na trasie Warszawa --Płock ok 17 km za Wyszogrodem.Omijajcie ich z daleka!!!!

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Bedok - a co ma się stać? Jak wlejesz 95 czy 98 to spełnisz wymogi manuala. Poza tym w roku 86, gdy produkowano Twoją Hondę paliwo 91-oktanowe to było coś. Przynajmniej w Polsce rzadko spotykane "coś".

Inna sprawa, że dziś są stacje, na których z definicji trzeba odjąć 10 oktanów od obojętnie jakiego paliwa.

Także trzeba uważać i basta. Osobiście nigdy nie tankuję na stacjach wyglądających jak kołchozy i z których z daleka śmierdzi naftą.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam uwagę na jakość paliwa i byle gdzie nie tankuję - znajomy kupował najtańsza ropę i w musiał wymienić wtryski w nowym aucie po 25 tys km !!!

W każdym razie twierdzę, że wlewanie 98 to zbędny wydatek zwłaszcza, że nie wiadomo, czy to nie 95 po wyższej cenie. Poza tym na zapas mocy nie narzekam :buttrock:

Na wiosnę mam zamiar przejechać się za zachodnią granicę na zakupy w Louisie - zatankuję w niemieckim "Orlenie" :) i sprawdzę, czy rzeczywiście mają tam lepsze paliwko.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jaki wpływ będą maiały biog*wna na weterany :roll: . Z jednej strony wykazują mniejszą wrażliwość na benzynę kiepskiej jakości (niski stopień sprężania), a z drugiej ciekawe jaki wpływ będzie miał alkohol na trwałość gniazd i zaworów. Obawiam się najgorszego... :buttrock: . Wiadomo weteran pije u-95 albo też wymaga dolewki "szuwaksu" (substytutu dodatku związków ołowiu), ale czy to pomoże w przypadku zatankowania biopaliwa :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...