Skocz do zawartości

Wymiana wachacza Yamaha XJ600 92r.


OloXJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Niestety muszę wymienić wahacz w moim sprzęcie ponieważ aktualnie założony pękł na spawie przy mocowaniu amortyzatora.

I tu pojawia się moje pytanie czy człowiek mający jako takie pojęcie o mechanice (z tym że raczej automobilowej :icon_biggrin: ) ma szans zrobić to sam mając serwisówkę Haynes`a?

Chodzi mi głównie o to na co należy zwracać szczególną uwagę i co powinno się zrobić a czego raczej unikać

Przyznam się szczerze że byłaby to pierwsza operacja związana z motocyklami (wymiany szyby i linki prędkościomierza raczej nie należały do skomplikowanych) i po prostu nie chcę zrobić jakiejś głupoty.

 

Z góry dziękuję za wszelkie porady :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz serwisowke, troche narzedzi i jakas znajomosc mechaniki to nie widze problemow. Jedyny punkt ze mozesz miec klopot z rozebraniem jezeli nawet troche rdzy dostalo sie na os wahacza, wowczas ciezki mlot bedzie niezbedny, dwa warto sprawdzic i ew wymienic lozyska i nowe powinny byc wcisniete na prasie, lub prostym przyrzadem ( dluga sruba z nakretka i tulejkami o srednicy lozysk do wepchniecia ich w wahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ze smarowaniem trzeba użyć jakiegoś specjalnego smaru czy po prostu o danej gęstości która chyba jest podana w Haynes`ie? (jakiś godny polecenia)

 

Przy rozbieraniu dobrze użyć środka odrdzewiającego tylko pytaie jaki ew. jest godny polecenia (bo domyślam się że WD-40 raczej nie będzie odpowiedni)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD-40 jak najbardziej się nadaje.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkiego trzeba sie nauczyc i jak najbardziej brac sie samemu a mechanik i tak swoje weznie przewaznie nie tylko za sama robote. malymi krokami do przodu. kiedys trzeba zaczac metada prob i bledow. Ja tez kiedys z Przyjacielem nie mialem pojecia o tym a ostatnio wymienialismy wal z korbami w xj :buttrock: :buttrock: :buttrock: pomyslnosci i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rozbieraniu dobrze użyć środka odrdzewiającego tylko pytaie jaki ew. jest godny polecenia (bo domyślam się że WD-40 raczej nie będzie odpowiedni)

Jest jeszcze środek o nazwie "Penetrator" (K2) :wink: niby właściwości te same tylko taniej ( http://auto-kosmetyki.kupsobie.pl/penetrat...enetrator-500ml )

Edytowane przez Batman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzieki za słowa wsparcia i wszelkie rady, teraz nie pozostaje mi nic innego jak tylko zakupić nowe łożyska i znaleźć chwilę czasu (no chwila to to na pewno nie będzie :D) żeby to zrobić.

 

Pozdrawiam i szerokości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie bierz się za to, nic trudnego.

 

Na początku też mi się wydawało, że będzie ciężko, ale kupiłem zakuty łańcuch i trzeba było wahacz zdejmować. Robiłem to w XJocie i potem w Thundercacie. Jedynym problemem jaki napotkałem było zamocowanie motocykla tak, żeby cały tył był nad ziemią.

 

Pojechałem do kumple, podwiesiliśmy go na pasach do mocowania bagażu (takich z metalowym mechanizmem do naciągania) pod balkonem:) za element ramy i reszta poszła prosto. Zdjęcie koła, zdjęcie wahacza, wymiana napędu (akurat nie mieliśmy żadnych problemów ze śrubami), przesmarowaniem łożysk i złożenie tego na nowo. Bardziej bym się skupił na prawidłowym ustawieniu koła po całej operacji, żebyś bokiem nie jeździł:)

 

A no i przyda się druga osoba do pomocy, bo czasem klucz poda, czasem piwko:) Roboty na 3h z czyszczeniem garażu, sprzątaniem butelek i wypoczywaniem po ciężkiej pracy na leżaku:)

 

Pozdrawiam

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widzę że największym problemem będzi chyba podparcie motocykla tak żeby cały tył był w górze, myślałem że uda mi się to zrobić na centralce ale po dwóch postach mówiących o tym że trzeba go podeprzeć widzę że chyba trzeba się bardziej nad tym problemem zastanowić :(

No nic pomyślę jeszcze nad tym jak to zrobić, jeżeli mielibyście jakieś wskazówki jak wykonać jakąś podpórkę ciekawą to bardzo prosiłbym o wszelkie rady :)

 

Dzięki dla wszystkich aktywnie i merytorycznie komentujących :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszyć niechce ale wahacze od tak dla jaj nie pekaja, sprawdź czemu pekł bo bezsensu 2 razy kase wydawać.

 

Co do podparcia motocykla:

 

Koło przednie dopierasz do sciany stawiasz moto na centralce i zabezpieczasz pasem zeby nie uciekło w dół. Na wypadek gdyby jednak wahacz chciał z tobą walczyć trzeba zabezpieczyć motocykl przed trzepotaniem sie na boki. Tu tez mozna zastosowac pasy. Tyle tylko ze montuj to w miejscach pewnych i wytrzymałych a nie za jakaś cieniutka rureczke.

 

Co do pracy w 2 osoby duzo wygodniej jest mieć 2 osobnika obok siebie mniej nerwów i zawsze to jakas wieksza pewnosc robić we dwóch;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że tak z siebie nie pękaja to wiem, chociaż słyszałem że czasami w tym motocyklu to się zdarza nie wiem może wcześniej był spawany albo podrapany w tym miejscu (chociaż na korozję mi to nie wygląda) albo pękł pod zbyt dużym obciążeniu a reszta jak to mówił mój nauczyciel od Technologii maszyn działanie karbu :)

Wstyd się przyznać ale zauważyłem że jest pęknięty dopiero jak się okazało że lańcuch jest za mocno napięty a po postawieniu obok XJ sąsiada okazało się że moja ma koło jakoś wyżej :banghead:

Kurcze z tym mocowaniem to może być problem bo garaż mam taki że nie bardzo jest jak a raczej do czego uwiązać sprzęta ale nic to jakoś się coś znajdzie.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...