qurim Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 (edytowane) Nie pękaj, ja się dowiedziałem o zjawisku przeciwskrętu jak miałem już nakulane ok.100 tyś km. Stosowałem to ale nieświadomie i dlatego kaleczyłem jazdę i bałem się zakrętów, dopiero po poczytaniu teorii zacząłem to stosować świadomie a poprawiłem dopiero na kursach specjalistycznych w UK. Przyjdzie wiosna znajdź jakiś plac manewrowy i ćwicz tam. Może to byc pusty parking pod supermarketem w niedzielne popołudnie. Jeździj tam w kółko,slalomy, zawracanie i takie tam rózne manewry. Jak kupiłem ostatnio Suzę GSX-F600 w Londynie to zeby wyczuć sprzęta kulałem się kilka godzin po takim parkingu i świetnie to działa - po kilkinastu "okrążeniach" szlifowałem podnóżki, hamowałem w pochyleniu i wychodziłem na ostrym gazie z pochylenia itp. Tylko wcześnie sprawdx stan nawierzchni czy jest brudna,piach, plamy oleju i uważaj na latające "niespodzianki" w postaci reklamówek, kartek papieru itp bo mozna nieźle się "przejechać" na takim badziewiu. :biggrin: No i najpierw rozgrzej opony. :buttrock: PS. No i czytaj teorię ale tą poprawną czyli gdześ w tym dziale jest temat z postami kolegi Tomka Kulika który wie co pisze i najlepiej jemu zaufaj. No i poczytaj trochę publikacji nt. jazdy, jest jakaś taka książka "Motocyklista doskonały" czy coś, z której się nauczysz dużo jeśli nie masz jeszcze doświadczenia. A jeśli masz duże doświadczenie to ta książka moze Ci tylko namieszać w głowie. :biggrin: Edytowane 19 Stycznia 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 JERY a u nas w Łodzi albo w okolicy są organizowane takie kursy ?? Słyszałeś możne o jakiejś szkole? W Lodzi nie ma. Ja jezdzilem do Wa-wy. W koncu to tylko 150km. Na moto to zadna odleglosc a i przejazdzka jest przy okazji. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr69 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 W Lodzi nie ma. Ja jezdzilem do Wa-wy. W koncu to tylko 150km. Na moto to zadna odleglosc a i przejazdzka jest przy okazji. :) Masz jakieś namiary i pamiętasz ile taka przyjemność kosztowała? (odp na pw) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 trzeba było sobie jeszcze mocniejszy motocykl kupic. i słownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtxnn Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 trzeba było sobie jeszcze mocniejszy motocykl kupic. i słownik. jak nie masz nic do powiedzenia to po co sie odzywasz :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 odzywam się, bo widocznie miałem coś do powiedzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dfg Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Teoria oczywiście nie zastąpi praktyki, ale bardzo się przydaję. Natomiast nie ma co czytać jej przez całą zimę, tak naprawdę jest tego nie wiele, poczytasz przez 1-2h o przeciwskręcie, o tym jak hamować i trajektorii w zakręcie i masz podstawy teoretyczne do ćwiczenia przez następny rok :) Jak masz problem z wbiciem przeciwskrętu w odruch to znajdź jakiś prosty równy odcinek z małym ruchem i rób slalom między pasami na drodze przy jakiejś stałej prędkości i świadomie używaj przeciwskrętu, bardzo szybko zaczniesz to robić odruchowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ragnar Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 (edytowane) Zapraszamy do Wawy, gdzie takie szkolenia z pokonywania zakrętów (i nie tylko) są organizowane przez jedną ze szkół (najlepszą off course :) ) Edytowane 20 Stycznia 2009 przez Ragnar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drages Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 dzięki bardzo, no to dodaliście mi otuchy, bo już myślałem że coś ze mną nie tak. Oka to teraz już wiem coraz więcej. heh i oczywiście nie będę całej zimy poświęcał na teorię bo co za dużo to nie zdrowo, ale jakiś wieczór z "Motocyklistą doskonałym", czemu nie. A reszte czasu poświęce na czytanie słownika bo aż jeden błąd został wypatrzony... ehh.. chyba nie dostanę dziś kolacji :( raz jeszcze dzięki za porady, oka to teraz to zapamiętać, poskładać SVkę i poczekać na kilka stopni więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrio Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Z tym placem i cwiczeniami na nim to racja. Ale ja mam z tym problem, ponieważ jak jeździłem na kursie YBR 250 to składałem się w zakrety ostro, szczególnie na placu. Ale motocykl był lżejszy i łatwo było skorygować pochylenie. A w razie wy***ki to nie był mój motocykl. :biggrin: Moja maszyna jest ciężka i korekty są trudniejsze a mi żą ją poodzierać więc jeżdżę niestety bardzo asekuracyjnie w zakrętach. :banghead: Ale mam mocne postanowienie poćwiczyć ten element w tym sezonie. :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drages Opublikowano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 A w razie wy***ki to nie był mój motocykl. :biggrin: heh.. a ja owiewkę sobie pomalowałem bo była porysowana, ale teraz nie wiem czy to był najlepszy pomysł Swięte słowa. Najgorsze, to nabrać złych nawyków. Kiedyś jechałm za kumplem, i zauważyłem (zresztą trudno byłoby nie), że w każdym zakręcie zawzięcie wystawia kolano do wewnątrz, zamiast trzymać przy zbiorniku. w właśnie jak to jest z tym kolanem? bo mi się czasem mimowolnie oddala kolano od moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OloXJ Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Ja też miałem problemy z dobrym składaniem się w zakręty, dopiero przejażdżka po torze kartingowym (małym bo małym ale ludzie na gokartach tam jeżdzą) dodały mi odwagi (ale i tak jeżdzę ostrożnie może nawet trochę za bardzo) i jakikolwiek trening przeciwskrętu polecam każdemu jeżeli ma okazję. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drages Opublikowano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 tylko że ja nie kojarzę w okolicy żadnego toru, a może ktoś coś zna powiedzmy na podkarpaciu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 właśnie jak to jest z tym kolanem? bo mi się czasem mimowolnie oddala kolano od moto. I dobrze robisz. Nie sluchaj glupot w stylu tekstow "tadeo". Caly pic polega na tym, zeby wiedziec po co, kiedy a przedewszystkim JAK!. Nie sadze zeby mozna bylo sie tego poprawnie nauczyc we wlasnym zakresie. Dlatego polecam doszkalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 No i jeśli JERY twierdzisz, że zdanie które napisałem to głupta, to chyba masz kłopoty ze zrozumieniem. Właśnie taki przekaz ma moja wypowiedź, że owszem, ma to sens, ale trzeba wiedzieć kiedy, na czym i jak, a nie robić coś, bo się zobaczyło w TV. Mało tego, nie dotyczy ta technika każdego typu motocykla, więc najpierw pomyśl, a potem pisz. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.