MiND Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 (edytowane) przód-1 ,+3 tyl jest tak zwane przelozenie na przyspieszenie silnik bedzie mial latwiej i moze dzieki temu na ostatnim biegu wkreci sie wyzej niz robi to na seryjnym zestawie. ale ja sie nie znam:D ciekawi mnie aspekt spalania ponoc silnik ma lzej ale wieksze obroty czy spalanie tak bardzo wzrasta? mniej wiecej o ile %? zakladam ze bedziecie mówic o tych samych predkosciach (50 teren zab. 90 poza :D ) Edytowane 12 Stycznia 2009 przez MiND Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mor Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 90 poza :D ) Do tego to zdecydowanie trzeba dokonać modyfikacji napędu + pełny układ i PC w sportach 900ccm i większych :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marciow Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 (edytowane) Duże dzieci bawią się drogimi zabawkami a dorośli menszczyźni piją codziennie piwo pod budką. :eek: apokalipsa ! :eek: ;) rozumiem, ze to tez tak dla zartu ? ;) ale sie dzisiaj zartobliwie w mechanice porobilo :lalag: ok... wracajac do tematu... przy takiej niewielkiej zmianie (o 1 ząb) jestem skłonny sie zgodzic, ze Vmax wzrosnie dzieki wiekszej wkrętce na obrót... :lalag: jednak przy 2-3 zębach (czyli 6-9 z tylu) to raczej juz dupa blada... bedzie wolniej... Edytowane 12 Stycznia 2009 przez marciow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Piotrze co masz na mysli, cytuje: "Kilka lat temu mój syn na CBR600F4 po zmianie przełożenia na podane powyżej dorównywał na maxa ZX10R " ? Dorównywał w czym ? Druga sprawa w 98% motocykli wstawiając mniejsza zębatkę o ząb na przód itd zmniejszysz tylko prędkość maksymalna, a nie tak jak napisałeś. Zwiększy się prędkość w opisanym wyżej przypadku gdy seryjny motocykl ma "przydługie" przełożenie na biegu ostatnim czyli fachowo mówiąc motocykl "staje na obrotach" nie dokręcając się do obrotów mocy maksymalnej - wtedy owszem zmiana przedniej zębatki na mniejsza pozwoli na rozpędzanie się motocykla do wyższej prędkości. Proszę nie wprowadzać motocyklistów w błąd bo będę karać ostrzeżeniami. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Piotrze co masz na mysli, cytuje: "Kilka lat temu mój syn na CBR600F4 po zmianie przełożenia na podane powyżej dorównywał na maxa ZX10R " ? Dorównywał w czym ? Druga sprawa w 98% motocykli wstawiając mniejsza zębatkę o ząb na przód itd zmniejszysz tylko prędkość maksymalna, a nie tak jak napisałeś. Zwiększy się prędkość w opisanym wyżej przypadku gdy seryjny motocykl ma "przydługie" przełożenie na biegu ostatnim czyli fachowo mówiąc motocykl "staje na obrotach" nie dokręcając się do obrotów mocy maksymalnej - wtedy owszem zmiana przedniej zębatki na mniejsza pozwoli na rozpędzanie się motocykla do wyższej prędkości. Proszę nie wprowadzać motocyklistów w błąd bo będę karać ostrzeżeniami. Dopóki nie sprawdzisz w praktyce moich podpowiedzi to proszę abyś nie wypowiadał swoich opinii bo inni Cię wyśmieją. W odpowiedzi na Twoje pierwsze pytanie: jeżeli nie zrozumiałeś prostego słowa "dorównywał" to stosując Wasz slang "dawał mu popalić" bo ani na przyspieszeniu ani na prędkości max. kolo na ZX10R nie mógł mu się urwać nawet o jeden metr. a propos mojego zaznaczenia : o jakich motocyklistach wspominasz? o teoretykach z pięknym plakatem nad łóżkiem? :eek: apokalipsa ! :eek: ;) rozumiem, ze to tez tak dla zartu ? ;) ale sie dzisiaj zartobliwie w mechanice porobilo :lalag: ok... wracajac do tematu... przy takiej niewielkiej zmianie (o 1 ząb) jestem skłonny sie zgodzic, ze Vmax wzrosnie dzieki wiekszej wkrętce na obrót... :lalag: jednak przy 2-3 zębach (czyli 6-9 z tylu) to raczej juz dupa blada... bedzie wolniej... Odpowiadam: następny teoretyk motocyklizmu :banghead: Napisałeś to poważnie czy raczysz sobie żartować? Całkowicie poważnie i nie staraj się tego podważać dopóki nie sprawdzisz takiego przełożenia w praktyce. Czasami mam dosyć bicia piany przez "snafcuw" tematu eksploatacja motocykla ale z natury i od urodzenia jestem nad wyraz cierpliwy dlatego jeszcze podejmuję takie dyskusje. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajman750 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Dopóki nie sprawdzisz w praktyce moich podpowiedzi to proszę abyś nie wypowiadał swoich opinii bo inni Cię wyśmieją. W odpowiedzi na Twoje pierwsze pytanie: jeżeli nie zrozumiałeś prostego słowa "dorównywał" to stosując Wasz slang "dawał mu popalić" bo ani na przyspieszeniu ani na prędkości max. kolo na ZX10R nie mógł mu się urwać nawet o jeden metr. Ty chyba nie wiesz co to jest zx10r albo kierowca jadący nim to totalny lamus.... jak to w ogóle jest możliwe?? To za sprawą magicznych przełożeń?... litości :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Ty chyba nie wiesz co to jest zx10r albo kierowca jadący nim to totalny lamus.... jak to w ogóle jest możliwe?? To za sprawą magicznych przełożeń?... litości :banghead: To powiedział kolejny "snafca" tematu. podejrzewam że nie masz żadnego motocykla a wypowiadasz się o Kawasaki ZX10R największej pomyłce tej firmy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Kawasaki ZX10R największej pomyłce tej firmy. A dlaczego :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEALER Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 (edytowane) chodzi o ZX10R (następcę ZX9) czy ZX10R, poprzednika ZZR1100? Piotrze, czy mógłbyś napisać,który model miałeś na myśli i pod jakim względem uważasz go za pomyłkę? Edytowane 13 Stycznia 2009 przez DEALER Cytuj 93! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajman750 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 (edytowane) Właśnie czemu mój post został skasowany?? Boisz się przyznać ze nie masz racji?? DEALER tamten stary to chyba był zx10 a zx10r to już ten nowszy "zabijaka" :icon_biggrin: EDIT: i czemu teraz znikną post Kosy?? Edytowane 13 Stycznia 2009 przez kajman750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Wbrew pozorom nie warto sie wypowiadac, gdy sie nie zna calej historii. Rozne rzeczy mogly wplynac na to ze kierowca ZX nie mogl sie urwac synowi Piotrka ( pamietajac ze jezdzi on jednak stale w wyscigach ). Poza tym jezeli jechali na torze to Honda majac 2 zeby na zdawczej w dol ( do czego sprowadza sie przelozenie Piotrka ) i po lekkim "masowaniu" silnika mogla krecic wyzsze obroty i byc znacznie silniejsza i szybsza w zakresie np do 200 km/h, ze znacznym spadkim szybkosci max powyzej 200 w stosunku do wersji fabrycznej. Jednakze na torze nie gralo to takiej roli bo proste nie sa tak dlugie zeby z szybkosci ponad 200 dlugo korzystac. Do tego mogla dojsc zwykla roznica umiejetnosci i talentu miedzy zawodnikami. Jeszcze o samym przelozeniu, ktore Piotrek przedstawil z pewnym skrutem myslowym ( jak sadze ). Fmy akcesoryjne sprzedaja normalnie zebatki wieksze i mniejsze od standartowej o 1 zab. Zrobienie tego przelozenia 2 zeby w dol w zwiazku z tym normalnie wymagalo by zrobienia takiej zebatki, ktora w dodatku szybko zalatwilaby lancuch. W zwiazku z tym lepiej zrobic dodatkowo 3 w gore na tylnym kole otrzymujac ten sam efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 chodzi o ZX10R (następcę ZX9) czy ZX10R, poprzednika ZZR1100? Piotrze, czy mógłbyś napisać,który model miałeś na myśli i pod jakim względem uważasz go za pomyłkę? Pierwszy model w którym pękały przednie felgi (była akcja w Kawasaki) a teraz po kilku latach pękają ramy. W kilku egzemplarzach poleciały skrzynie a w jednym znanym mi przypadku popękały wałki w skrzyni przy 150kmh na trasie Bielsko-Tychy i tylko szczęście uratowało kierowcę przed szpitalem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEALER Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 ...myślę,ze Kawasaki chciało na siłę go odchudzić, zapominając o zdrowym rozsądku..... szkoda, bo bardzo lubie ten model... :( Cytuj 93! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goccolo Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Ja mam pytanie co do zmiany przełożeń w drugą stronę - czyli mniej zębów z tyłu. Czy faktycznie można otrzymać zmniejszenie spalania? Gdyby przyszło mi dojeżdżać motorkiem do pracy, to może nawet bym się nad taką zmianą zastanowił :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Jak pracujesz do pracy jedziesz przez miasto to nic byś nie zaoszczędził paliwa. Na trasie trudno powiedzieć - ale w każdym razie gra niewarta świeczki. Spalanie spadnie powiedzmy 0,1 -0,2 l na 100km a utrata dynamiki dawnej dynamiki doprowadzi Cie do szału... Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.