Skocz do zawartości

Hamowanie przednim hamulcem.


 Udostępnij

Hamowanie przednim hamulcem  

350 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Ilu palców używasz hamując przednim hamulcem?

    • jednego
      10
    • dwóch
      211
    • trzech
      40
    • czterech
      74
    • nie mam przedniego hamulca
      14


Rekomendowane odpowiedzi

przeczytalem wypowiedzi co niektorych guru tego 4um no i normalnie temat nadaje sie do dzialu humor!

http://pl.youtube.com/watch?v=L8pnaRpDU1A&feature=channel

i porownywanie z rossim niema nic wspolnego , jego uklad hamulcowy wiecej kosztuje niz motocykl kazdego z Was(mojego rowniez) :icon_razz:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porownywanie z rossim niema nic wspolnego , jego uklad hamulcowy wiecej kosztuje niz motocykl kazdego z Was(mojego rowniez)

 

No i co z tego wynika? Układ dużo kosztuje, to powinno wystarczać nawet pół palca :). Oj coś Szramer się zakręciłeś z tymi argumentami. Jak powtórzę moje (i nie tylko) - wyczucie i precyzja - to wszystko :). Tak na prawdę dużo w tym temacie bicia piany - każdy niech hamujejak chce, tylko warto jest poćwiczyć sytuacje awaryjne i sprawdzić czy aby na pewno wszystko działa ok - czy starcza palców, czy wyczucie jest dobre itp.

 

A co do międzygazu, przeciwskrętu itp - bardzo ważne rzeczy, ja sam świadomie stosuję i propaguję, ale ... mamy w Polsce kilku kolesi, którzy byli w czołówce kierowców wyścigowych i spierali się, ze nie ma takiego pojęcia (mówię konkretnie o przeciwskręcie) !!! Ciekawe czy też by usłyszeli że na pewno nie nic nie potrafią i w ogóle są do dupy :). Tak więc proszę, jak zejdziecie do 1,40 w Poznaniu to pogadamy - ja tam robię przeciwskręt, a mi jeszcze mase brakuje, hehehehehe :) :)

 

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytalem wypowiedzi co niektorych guru tego 4um no i normalnie temat nadaje sie do dzialu humor!

http://pl.youtube.com/watch?v=L8pnaRpDU1A&feature=channel

 

Jak zawsze, zejdz na ziemie, nie kazdego zycie motocyklowe kreci sie wokol toru, to co sprawdza sie na nim, niekoniecznie sprawdzi sie na drodze w codziennym ruchu - to raz.

 

Dwa, zauwazyles moze, ze na torze raczej nie spotyka sie motocyklowych swierzakow ?

 

Popieram Pawla i jego wypowiedz.

 

P.S. Kiedy wreszcie zobacze Cie na jakichs wyscigach w TV ?

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zawsze, zejdz na ziemie, nie kazdego zycie motocyklowe kreci sie wokol toru, to co sprawdza sie na nim, niekoniecznie sprawdzi sie na drodze w codziennym ruchu - to raz.

 

Dwa, zauwazyles moze, ze na torze raczej nie spotyka sie motocyklowych swierzakow ?

 

Popieram Pawla i jego wypowiedz.

 

P.S. Kiedy wreszcie zobacze Cie na jakichs wyscigach w TV ?

 

:crossy:

Ale tam masz wyraznie pokazane jak hamowac-miedzygaz jest nieodlaczna czescia redukcji.

A druga sprawa, znowu zapomniales jak sie świeżak pisze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja muszę spróbować drugim i piątym, żeby było więcej mroku i szatana :buttrock:

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że można mieć w d**e te całe przegazówki jak się nie trzyma motocykla jak relikwi (co niestety w Polsce nie jest proste ze względu na cenę/zarobki) tylko jezdzi i wymienia. Poza tym jak ktoś nie lubi to niech nie robi. W razie czego strzeli sobie remoncik skrzyni w ramach kosztu przyjemności z jazdy i tyle. Z przegazówkami skrzynia też musi kiedyś klęchnąć jak wsio inne, nawet człowieka w końcu szlag trafi, a przeżywacie te skrzynie.

W dupie przegazówki i wymieniać moto? ...zwróć uwagę, że są na drodze sytuacje, gdy potrzebna Ci cała dostępna przyczepność tylnej opony. Powiedz, po co pozbawiać się jej części poprzez gorszą redukcję?

Jezeli wiec na kursie ( tym dla nauczycieli jazdy kat. A – juz w Sierpniu ) postawilem to pytanie nie jednamu ale kilku docentom, w tym gosciowi krory wyklada mechanike na UNI – cos w rodzaju Politechniki a jego kompetencje sa sprawdzone na szczeblach wyzszych to sorry ale dlaczego nie mam mu zaufac ? Innym zreszta rowniez ?

Ja wiem dlaczego nie ufać - można stracić tył przy redukcji i sie przewrócić, zwłaszcza na mokrym... jeździ się w Niemczech po mokrym?

 

przepraszam za kolejny oftop, ale jestem zwolennikiem robienia wszystkiego, co poprawia bezpieczeństwo moje i innych na drodze, staram się to osiągać właśnie poprzez takie małe cząstki, jak przegazówka, które składają się w całość, którą można nazwać UMIEJĘTNOŚCIĄ JAZDY MOTOCYKLEM! Po co gorzej, jak można lepiej? Wywalić sie chcecie?

 

pozdrawiam i życze przyczepności,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie kazdego zycie motocyklowe kreci sie wokol toru, to co sprawdza sie na nim, niekoniecznie sprawdzi sie na drodze w codziennym ruchu - to raz.

 

 

co sie sprawdza na torze, a niesprawdza sie na ulicy?? mozesz rozwinac ta mysl?? bo jestem bardzo zainteresowany "motocyklowy guru"

a co to tv to zamow sobie amerykanska kablowke :icon_razz:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jak powtórzę moje (i nie tylko) - wyczucie i precyzja - to wszystko :). Tak na prawdę dużo w tym temacie bicia piany - każdy niech hamujejak chce, tylko warto jest poćwiczyć sytuacje awaryjne i sprawdzić czy aby na pewno wszystko działa ok - czy starcza palców, czy wyczucie jest dobre itp.

:notworthy:

zwlaszcza, ze jak sie zachowuje moj motocykl i jak mnie wygodnie (dodatkowo) to wiem ja i tylko ja.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zwróć uwagę, że są na drodze sytuacje, gdy potrzebna Ci cała dostępna przyczepność tylnej opony.

 

O ja pierdziu!!! Co Wy wyprawiacie na tych maszynach na drogach publicznych, ze brakuje wam niutona przyczepności tylnej opony, 2 stopni celsjusza jej temperatury i 0,05 więcej współczynnika tarcia nawierzchni :icon_mrgreen: ? Chciałbym mieć takie problemy...

 

 

 

pozdr

 

 

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę nie docinać sobie i nie schodzić z tematu.

O międzygazie możemy założyć osobną sondę i tam porozmawiać.

Tutaj mówimy o ilości palców hamujących i dlaczego.

 

Nara.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można stracić tył przy redukcji i sie przewrócić, zwłaszcza na mokrym... jeździ się w Niemczech po mokrym?

 

Nie wiem jak Ciebie, ale mnie uczono, ze ogolna jazde pojazdem dopasowuje sie do warunkow m/innymi pogody i drogi :icon_mrgreen:

 

Jak nie potrafisz dostosowac biegu do predkosci to NIC Ci nie pomoze :biggrin:

 

Zwłaszcza przy Gs500, jest Ci potrzebna mega przyczepność przy redukcji. :biggrin:

 

O ja pierdziu!!! Co Wy wyprawiacie na tych maszynach na drogach publicznych, ze brakuje wam niutona przyczepności tylnej opony, 2 stopni celsjusza jej temperatury i 0,05 więcej współczynnika tarcia nawierzchni :icon_mrgreen: ? Chciałbym mieć takie problemy...

 

:clap: :notworthy: :lalag: :buttrock:

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...