Skocz do zawartości

Hamowanie przednim hamulcem.


 Udostępnij

Hamowanie przednim hamulcem  

350 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Ilu palców używasz hamując przednim hamulcem?

    • jednego
      10
    • dwóch
      211
    • trzech
      40
    • czterech
      74
    • nie mam przedniego hamulca
      14


Rekomendowane odpowiedzi

przeczytalem wypowiedzi co niektorych guru tego 4um no i normalnie temat nadaje sie do dzialu humor!

http://pl.youtube.com/watch?v=L8pnaRpDU1A&feature=channel

i porownywanie z rossim niema nic wspolnego , jego uklad hamulcowy wiecej kosztuje niz motocykl kazdego z Was(mojego rowniez) :icon_razz:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
porownywanie z rossim niema nic wspolnego , jego uklad hamulcowy wiecej kosztuje niz motocykl kazdego z Was(mojego rowniez)

 

No i co z tego wynika? Układ dużo kosztuje, to powinno wystarczać nawet pół palca :). Oj coś Szramer się zakręciłeś z tymi argumentami. Jak powtórzę moje (i nie tylko) - wyczucie i precyzja - to wszystko :). Tak na prawdę dużo w tym temacie bicia piany - każdy niech hamujejak chce, tylko warto jest poćwiczyć sytuacje awaryjne i sprawdzić czy aby na pewno wszystko działa ok - czy starcza palców, czy wyczucie jest dobre itp.

 

A co do międzygazu, przeciwskrętu itp - bardzo ważne rzeczy, ja sam świadomie stosuję i propaguję, ale ... mamy w Polsce kilku kolesi, którzy byli w czołówce kierowców wyścigowych i spierali się, ze nie ma takiego pojęcia (mówię konkretnie o przeciwskręcie) !!! Ciekawe czy też by usłyszeli że na pewno nie nic nie potrafią i w ogóle są do dupy :). Tak więc proszę, jak zejdziecie do 1,40 w Poznaniu to pogadamy - ja tam robię przeciwskręt, a mi jeszcze mase brakuje, hehehehehe :) :)

 

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  szramer napisał:

przeczytalem wypowiedzi co niektorych guru tego 4um no i normalnie temat nadaje sie do dzialu humor!

http://pl.youtube.com/watch?v=L8pnaRpDU1A&feature=channel

 

Jak zawsze, zejdz na ziemie, nie kazdego zycie motocyklowe kreci sie wokol toru, to co sprawdza sie na nim, niekoniecznie sprawdzi sie na drodze w codziennym ruchu - to raz.

 

Dwa, zauwazyles moze, ze na torze raczej nie spotyka sie motocyklowych swierzakow ?

 

Popieram Pawla i jego wypowiedz.

 

P.S. Kiedy wreszcie zobacze Cie na jakichs wyscigach w TV ?

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  ks-rider napisał:

Jak zawsze, zejdz na ziemie, nie kazdego zycie motocyklowe kreci sie wokol toru, to co sprawdza sie na nim, niekoniecznie sprawdzi sie na drodze w codziennym ruchu - to raz.

 

Dwa, zauwazyles moze, ze na torze raczej nie spotyka sie motocyklowych swierzakow ?

 

Popieram Pawla i jego wypowiedz.

 

P.S. Kiedy wreszcie zobacze Cie na jakichs wyscigach w TV ?

 

:crossy:

Ale tam masz wyraznie pokazane jak hamowac-miedzygaz jest nieodlaczna czescia redukcji.

A druga sprawa, znowu zapomniales jak sie świeżak pisze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja muszę spróbować drugim i piątym, żeby było więcej mroku i szatana :buttrock:

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Mor napisał:
Prawda jest taka, że można mieć w d**e te całe przegazówki jak się nie trzyma motocykla jak relikwi (co niestety w Polsce nie jest proste ze względu na cenę/zarobki) tylko jezdzi i wymienia. Poza tym jak ktoś nie lubi to niech nie robi. W razie czego strzeli sobie remoncik skrzyni w ramach kosztu przyjemności z jazdy i tyle. Z przegazówkami skrzynia też musi kiedyś klęchnąć jak wsio inne, nawet człowieka w końcu szlag trafi, a przeżywacie te skrzynie.

W dupie przegazówki i wymieniać moto? ...zwróć uwagę, że są na drodze sytuacje, gdy potrzebna Ci cała dostępna przyczepność tylnej opony. Powiedz, po co pozbawiać się jej części poprzez gorszą redukcję?

  ks-rider napisał:
Jezeli wiec na kursie ( tym dla nauczycieli jazdy kat. A – juz w Sierpniu ) postawilem to pytanie nie jednamu ale kilku docentom, w tym gosciowi krory wyklada mechanike na UNI – cos w rodzaju Politechniki a jego kompetencje sa sprawdzone na szczeblach wyzszych to sorry ale dlaczego nie mam mu zaufac ? Innym zreszta rowniez ?

Ja wiem dlaczego nie ufać - można stracić tył przy redukcji i sie przewrócić, zwłaszcza na mokrym... jeździ się w Niemczech po mokrym?

 

przepraszam za kolejny oftop, ale jestem zwolennikiem robienia wszystkiego, co poprawia bezpieczeństwo moje i innych na drodze, staram się to osiągać właśnie poprzez takie małe cząstki, jak przegazówka, które składają się w całość, którą można nazwać UMIEJĘTNOŚCIĄ JAZDY MOTOCYKLEM! Po co gorzej, jak można lepiej? Wywalić sie chcecie?

 

pozdrawiam i życze przyczepności,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  ks-rider napisał:

... nie kazdego zycie motocyklowe kreci sie wokol toru, to co sprawdza sie na nim, niekoniecznie sprawdzi sie na drodze w codziennym ruchu - to raz.

 

 

co sie sprawdza na torze, a niesprawdza sie na ulicy?? mozesz rozwinac ta mysl?? bo jestem bardzo zainteresowany "motocyklowy guru"

a co to tv to zamow sobie amerykanska kablowke :icon_razz:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Pawel napisał:

...Jak powtórzę moje (i nie tylko) - wyczucie i precyzja - to wszystko :). Tak na prawdę dużo w tym temacie bicia piany - każdy niech hamujejak chce, tylko warto jest poćwiczyć sytuacje awaryjne i sprawdzić czy aby na pewno wszystko działa ok - czy starcza palców, czy wyczucie jest dobre itp.

:notworthy:

zwlaszcza, ze jak sie zachowuje moj motocykl i jak mnie wygodnie (dodatkowo) to wiem ja i tylko ja.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  fuoix napisał:
...zwróć uwagę, że są na drodze sytuacje, gdy potrzebna Ci cała dostępna przyczepność tylnej opony.

 

O ja pierdziu!!! Co Wy wyprawiacie na tych maszynach na drogach publicznych, ze brakuje wam niutona przyczepności tylnej opony, 2 stopni celsjusza jej temperatury i 0,05 więcej współczynnika tarcia nawierzchni :icon_mrgreen: ? Chciałbym mieć takie problemy...

 

 

 

pozdr

 

 

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę nie docinać sobie i nie schodzić z tematu.

O międzygazie możemy założyć osobną sondę i tam porozmawiać.

Tutaj mówimy o ilości palców hamujących i dlaczego.

 

Nara.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  fuoix napisał:

można stracić tył przy redukcji i sie przewrócić, zwłaszcza na mokrym... jeździ się w Niemczech po mokrym?

 

Nie wiem jak Ciebie, ale mnie uczono, ze ogolna jazde pojazdem dopasowuje sie do warunkow m/innymi pogody i drogi :icon_mrgreen:

 

Jak nie potrafisz dostosowac biegu do predkosci to NIC Ci nie pomoze :biggrin:

 

  YUBY napisał:

Zwłaszcza przy Gs500, jest Ci potrzebna mega przyczepność przy redukcji. :biggrin:

 

  jurjuszi napisał:

O ja pierdziu!!! Co Wy wyprawiacie na tych maszynach na drogach publicznych, ze brakuje wam niutona przyczepności tylnej opony, 2 stopni celsjusza jej temperatury i 0,05 więcej współczynnika tarcia nawierzchni :icon_mrgreen: ? Chciałbym mieć takie problemy...

 

:clap: :notworthy: :lalag: :buttrock:

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...