jjank Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 J.w. btw,czy jazda w terenie bez oleju w przednich lagach może się źle skończyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 J.w. btw,czy jazda w terenie bez oleju w przednich lagach może się źle skończyć? :icon_eek: A czy jazda bez oleju w silniku może się źle skończyć? :banghead: Olej w zawieszeniu nie tylko tłumi pracę amortyzatora. Olej także smaruje części i ułatwia im współpracę. A bez oleju to nawet w WSK 125 łatwo zatrzeć zawieszenie. :banghead: Pozdro. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 A co ma wspólnego tytuł tematu z treścią? :icon_eek: :eek: :banghead: Cytuj http://www.moto-batman.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Azot miałby tą zaletę że w mniejszym stopniu zmiany temperatury zmieniałyby nastawy zawieszenia. Część motocykli terenowych ma wentylki samochodowe przystosowane do współpracy z pompkami jakby to musiał być azot to by tego tak nie zrobiono. Bez oleju zatrą się w końcu rury jak ze wszystkim innym bez oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Dziwny pomysł, chcesz zrobić ze swojego moto kolaskę hrabiego czy co? :icon_mrgreen: Przednie zawieszenie bez oleju będzie się paskudnie zachowywać, nie będzie tłumić nierówności przez co przednie koło będzie często tracić kontakt z podłożem a to najszybsza droga do popisowego glebiszcza :icon_mrgreen: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Pytałem o jazdę bez oleju w lagach tylko teoretycznie,gdyby np. olej wydostał się daleko od domu,choć muszę przyznać,że myślałem,że olej pełni w lagach głównie funkcję amortyzowania,a nie smarowania. Co do tego azotu to spieram się o to z kumplem,on twierdzi,że powinno się pompować tylko azot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 w oryginalnej Hondowskiej serwisówce do XL600R nic o azocie nie ma jest tylko dopuszczalne ciśnienie przypadkowe wydostanie się oleju to chyba strasznie ekstremalny przypadek nie mogę sobie tego wyobrazić chyba że się nie dokręca śrub oraz to że tam wchodzi po 0,455l na lagę trochę dużo tego Jakby to miało nastąpić po wywaleniu uszczelniacza to oznaczałoby strasznie zaniedbanie i lekceważenie użytkownika który go nie zmienił gdy już jakiś czas zalewa mu lagi olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 to pewnie w innych motocyklach też można pompować powietrze może jeszcze ktoś się wypowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 azot to jakiś wymysł jest. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 azotem pompuja czasem kola samochodowe i jest to tylko zwykly chwyt reklamowy. bo zeby to byl czysty azot to musialo by to byc robione w prózni, bo przeciez w "pustej" oponie i tak jest powietrze. a pompowane kolo normalnym powietrzem ma i tak kolo 80% azotu (sklad atmosfery) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziele90 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 no i Mind chyba wam dostatecznie uświadomił o cho sie rozchodzi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seklet Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Witam, co do przedniego zawieszenia to raczej w crossach sie go nie pompuje a zaworki są do spuszczania ciśnienia. W wielu szosowych motocyklach pompuje się przód w celu jego utwardzenia (ciśnienia minimalne rzadko przekracza 1 atm) i wtedy normalne powietrze. Zaś tylne zawieszenie często ( w crossach ) posiada bańkę którą pompuje się koniecznie azotem - ciśnienia tam występujące to ponad 10atm (XR400 - 15atm.) a azotem by nie twożyć mieszanek wybuchowych bo przy pracy amortyzatora ciśnienie w bańce zwieksza się znacznie a mieszanki z tlenem bywają przy wysokich ciśnieniach wybuchowe. Są też amory (raczej w szosowych) z tyłu pompowane podobnie jak przód ok 1 atm w celu utwardzenia i wtedy znowu normalne powietrze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Wzorowa odpowiedź :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.