zajc Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 mnie to gówno by obchodziło co sobie myślą ludzie. dźwięk 6l v8 na wolnym wydechu wszystko by zrekompensował :D O ile by nie gasl na wolnych obrotach-co sie czesto zdarza w LPG ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 (edytowane) do 5 tys diesel na opał............nie na litere f...........star 200 :D :D :D ten silnik jeździ na niepalnym oleju transformatorowym nie trzeba dolewać oleju do opału bo on ma smarowanie jak ursus c-45 czyli częsc oleju jest spalana :D :D :D do tego ma 150KM i 7l i całkiem fajny dźwięk (inna sprawa że na 6ton masy własnej :) gaz niszczy silnik troche bo ma wyższą temperature spalania i np dełu matiz ma wtryski które średnio tolerują tą wyższa temperature spalania :D druga sprawa trzeba mieć super układ zapłonowy a jak niektóre kadzie favoritki czy transity cały życie jeźdzą na 1 komplecie świec i przewodów to pali na średnio 2-3 garów świeci sie kontrolka komputera i jeździ :D normalnie na benzynie to wielu ludzi nawet nie wie że świece sie wymienia i wszystko jest ok ... Edytowane 3 Grudnia 2008 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Aaatam. Fakt że takie buraki też są co lansują się wózkiem a na LPG latają. Mam znajomych co w UK się zarobili, nakupowali samochody typu Audi A8 czy inne Mercedesy i zakładają LPG, a samochód sam w sobie to najtańszy jaki znaleźli w sprowadzanych byle tylko wyposażenie i aluski miał. Taki zyczę 2-metrowego chója w doopę. :biggrin: Ale np. jesli chciałbym zabrać sobie z UK do Polski amerykański wózek które tu są tanie i nie trzeba cła płacić. Jesli byłby to np.7l/V8 to raczej nie będzie mnie stać na benzykę w PL a jestem miłośnikiem takich wozów i chcę za wszelką ceną utrzymać kawałek historii to LPG byłby jedynym rozwiązaniem. I waliłoby mnie co ludzie gadają bo podła polaczkowatość właśnie polega na opierdalaniu doopy wszystkim dookoła podczas gdy samemu ma się wielkie gówno. Taka Nasza natura. I robiąc na złość tym frajerom a przy okazji dając im więcej powodów do plotek (z których mam wielku ubaw po pachy) specjalnie bym założył LPG i jeszcze na tylni zderzak dałbym wielką naklejkę "Pojazd ekologiczny zasilany LPG" a pod tym byłoby oryginalne oznaczenie samochodu np. V8 HEMI. :biggrin: :buttrock: Myślę że jak ktoś wyżej wspominał - dzwięk bulgoczącego V8 na dobrym wydechu zrekompensuje mi "niedodór mocy" z powodu LPG. Zresztą podejrzewam iż taki 7l/V8 wiele powera nie straci na LPG a jeśli już to na dorbre to wyjdzie dla mojego bezpieczeństwa i trwałości opon. Ale to jest takie marzenie tylko. Narazie kupię coś extremalnie taniego w utrzymaniu co by żonka mogła śmigać do pracy i na zakupy podczas gdy ja będę odkładał gotówkę i przygotowywał się na przyjęcie w swe progi wszechmocnego V8. :buttrock: :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 (edytowane) Jeżdżę Skodą Felicią 1.3 75KM z LPG. Spala średnio 7,3 gazu, czasami z niewiadomych przyczyn potrafi wziąć 9 (może nie do końca niewiadomych bo niskie temperatury + 140 w trasie to dla tego silnika sporawo), benzyny spala 6. Dodatkowe koszty związane z LPG to bzdura, serwisuję sam, filtr gazu to 4 zł, przegląd odpada bo na wejściu do stacji proszę o nie dotykanie instalacji lpg i płacę jak za normalny przegląd. Przebieg roczny: 20 000 km przy LPG (2,2/l): 3200 zł benzyna: (4,4/l) 5200 zł przy niedawnych cenach benzyny, przy obecnych (3.3 zł) ok 4000 zł, ale nie wiadomo jak długo taka sytuacja się utrzyma więc nie warto tego brać poważniej pod uwagę. 2000 zł to spora suma pieniędzy, jeśli pomnożyć ją przez 3 otrzyma się 6000 zł co daje prawie równowartość rynkową samochodu (zależy kto na ile wycenia swój samochód, mój jest dla mnie wart znacznie więcej jak 6 tys.). Każde paliwo jest dobre, benzyna, lpg i diesel. Samochód jak pisze qurim to jak sprzęt AGD, ma być przede wszystkim ekonomiczne. To moja opinia i takie ja mam kryteria. Inni mają inne (wygoda, fun z jazdy, prestiż - ja mam benzynę, ty lpg/diesla to jesteś dziadem.). W zeszłym tygodniu podjechałem na stację zatankować gaz, podjeżdzam pod miejsce gdzie tankuje się gaz, jedno auto akurat było tankowane, nie było to 10 letnie bmw, audi czy mercedes, ale Chrysler 300C. Ci co mają benzynę, zazwyczaj zazdroszczą tym co mają gaz lub diesla. Ci co mają diesla, mówią, że LPG jest dobry do zapalniczek. A ja, właściciel LPG, mówię, że ropa dla chłopa. Stary mercedes sąsiada, który pojedzie na wszystkim co się wleje do baku klekocze, że ja będąc w domu słyszę jego klekot zanim ten wyjedzie z garażu. PS. jakbym miał pieniądze na fajny samochód, jeździłbym nim dużo - np. 40 tysięcy rocznie, to nie widzę powodu dla którego miałbym po dwóch czy trzech latach nie kupić sobie nowego motocykla pod choinkę zamiast oddawać te pieniędze na nowy kontyngent iracki?. Pomyślcie na co idą pieniądze z akcyzy za paliwo, na LPG jest póki co najniższa, oby jak najdłużej. Chociaż teraz taki debil się dorwał do władzy to może się to zmienić. Edytowane 3 Grudnia 2008 przez tmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orzeszek :) Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 ja znam takich, którzy jeżdżą nowym bmw 7, chodzą w złotych łańcuchach, mieszkają w 500-metrowych domach na hektarowych działkach w Mysłowicach na przykład i zamawiają usługę budowlaną w mojej małej firmie, po wykonaniu zlecenia, ponieważ są OSZCZĘDNI więc negocjują cenę z 5000 na 4900, ja obniżam oczywiście, bo robota już zrobiona, poza tym nie zależy mi tak bardzo na tej 100- "nie zbiednieję" myślę sobie - a oni szczęśliwi jadą i tankują lpg do swojego nowego bmw 7, bo są z natury oszczędni i zapobiegliwi, przeciez dlatego są tacy bogaci - o takich ludziach mówię i jak ładnie to gdzieś wcześniej nazwałeś: wolę jednak trzymać ch... w ręce niż być takim "oszczędnym" chyba jednak ktoś tu ma kompleksy. proponuję patrzeć na swoje "podwórko i garaż", a nie obcinać innych. chcą to niech sobie gazują, chcą to niech jeżdżą dieslem, a jeszcze inni niech tankują do pełna V-power 99+ i w czym to ci przeszkadza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 ciekawe co to będzie jak w sprzedazy będą auta jeżdżące na wodór pozyskiwany z wody wlewanej do zbiornika paliwa :banghead: Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek PO Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 (edytowane) Taaa ciekawe to wlej do nowego diesla zobaczymy jak dlugo pojezdzisz :bigrazz: Poza tym nawet do starych diesli trzeba dolewac oleju celem poprawy smarowania bo strasznie "suchy" jest opal i można zajechac zarowno pompe jak i wtryski.... Więc może przypomnę: ON i olej opałowy to jest to samo, olej opałowy powstaje po przez dodanie barwnika, który jest obojętny dla KAŻDEGO diesla nawet srupo dupo turbo SreDeTeI itp wynalazków. Olej opałowy jak wiadomo jest wolny od podatku akcyzowego. Żebyśmy meli świadomość: w kraju co się zowie Polska na ok 80-90% stacji tankujemy odbarwiany Olej Napędowy! Mafia paliwowa właśnie na tym bije mega kasę. (To że w TV zobaczycie że złapano kolejny "gang" handlujący paliwem to wiadomo że to pokazówka i złapali same płotki bo to sięga samej "góry".) Żeby było śmiesznie żadna kontrola nie wykarze iż mamy na stacji do czynienia z odbarwionym olejem napędowym. Problem w tym że auto pojedzie na tym odbarwianym napędzie ale diametralnie skraca się jego żywotność. Należy zadać sobie pytanie dlaczego faktycznie na zachodzie diesle wytrzymują do 500tyś km a u nas po 100tyś najlepiej takiego TDI szybko sprzedać... Teraz o LPG: Widziałem gościa w nowej S-ce 600 który tankował gaz i nie chodzi tu o obciach (chociaż dla mnie to obciach) a o fakt że kupując takie auto w salonie stajemy się "wyróznionymi" klientami. Dostajemy zaproszenia na zamknięte koncerty dla Vipów, zaproszenia do opery np w Barcelonie, zaproszenia do Monte Carlo na zakmniętą grę w kasynie itp. Nie muszę mówić że na takie zaproszenia lata się swoim samolotem. Dlatego uważam że ktoś kto montuje LPG w takim aucie robi profanację. To jest tak jakby założyć kratkę np do Porsche zeby odliczyć Vat. Takie auta zawsze były dla tych co naprawdę mają kasę i mają w dupie czy benzyna kosztuje 3,5 a nawet 10zł/litr. Zawsze znajdą sie tacy co mają naklejki Pioneer na szybie, wychodzą z biura z identyfikatorem na szyi, jeżdżą z zimnym łokciem i muzą na maxa, chodzą na co dzień w kreszowym dresie itp itd ale to Polska właśnie :flesje: Pozdr. Edytowane 3 Grudnia 2008 przez Maciek PO Cytuj http://maciejbanaszak.eu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oli98lite Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Więc może przypomnę: ON i olej opałowy to jest to samo, olej opałowy powstaje po przez dodanie barwnika, który jest obojętny dla KAŻDEGO diesla nawet srupo dupo turbo SreDeTeI itp wynalazków. A o czymś takim jak liczba cetanowa słyszałeś? Bo czytając Twoje posty, jestem wręcz przekonany, że nie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Więc może przypomnę: ON i olej opałowy to jest to samo, olej opałowy powstaje po przez dodanie barwnika, który jest obojętny dla KAŻDEGO diesla nawet srupo dupo turbo SreDeTeI itp wynalazków. .... Problem w tym że auto pojedzie na tym odbarwianym napędzie ale diametralnie skraca się jego żywotność.... ja specjalistą od rafinacji ropy naftowej nie jestem, ale to sie kupy nie trzyma.... Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 jak to nie trzyma sie kupy? ropa + akcyza =ON Ropa bez akcyzy + barwnik=olej opałowy I stąd różnica w cenie... A jak chcesz się pozbyć barwnika to do opału dolewasz kwasu siarkowego i masz piękniutki ON... Ze żrącą silnik siarą. Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Dlaczego spaliłbyś się ze wstydu? Jaka cecha sprawia że byłby to dla Ciebie wstyd? Owszem, Polska jest pełna buców którzy zrobią wszystko byle zaszpanować bryką pomimo iż de facto ich na nią nie stać, ale zakładanie a priori iż każdy tankujący gaz do lepszej bryki jest bucem to chyba przesada. Poza tym wstydzić się tego że jest się oszczędnym? No dajcież spokój... znam takich którzy do tanich marketów jeżdżą do innej dzielnicy żeby ich sąsiedzi nie poznali, bo to przecież nie wypada :D . Chcecie się do nich upodobnić? Ano dlatego ze naszym polskim postaw sie a zastaw sie jezdzisz S600 a tankujesz gaz bo zwyczajnie cie nie stac na taki sprzet a jest sie zwyklym bucem, ktorego fura stanowi przedluzenie tego co ma miedzy nogami :banghead: Sie nie ma miedzi sie w domu siedzi... :icon_mrgreen: Więc może przypomnę: ON i olej opałowy to jest to samo... Pozdr. :icon_eek: Stary lej do swojego TDI badz CR opal zobaczymy jak dlugo pojezdzisz :biggrin: takich bzdur juz dawno nie czytalem... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek PO Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 jak to nie trzyma sie kupy? ropa + akcyza =ON Ropa bez akcyzy + barwnik=olej opałowy I stąd różnica w cenie... A jak chcesz się pozbyć barwnika to do opału dolewasz kwasu siarkowego i masz piękniutki ON... Ze żrącą silnik siarą. Dokładnie :clap: A reszta jak kolega MOC niech wierzy ze na co dzień jeździ na czyściutkim z rafinerii ON Cytuj http://maciejbanaszak.eu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Gwoli wyjaśnienia: Olej napędowy (ON) i olej opałowy (OO) różnią się gęstością: Gęstość ON wynosi według normy od 820 do 845 kg/m3, a gęstość OO od 855 kg/m3 wzwyż. OO jest gęstszy od ON o ponad 5% [18]. Również inne własności OO i ON różnią się. Niektórzy kierowcy używają oleju opałowego zamiast napędowego co wiąże się z ryzykiem dla silnika. Nazwa "olej opałowy" używana jest też w zupełnie innym znaczeniu. Określa się tak również olej opałowy smołowy. Może to prowadzić do nieporozumień, bowiem olej ten, stosowany do opalania pieców przemysłowych ma zupełnie inne pochodzenie, właściwości i skład. Nie ma on nic wspólnego z ropą naftową, a otrzymywany jest ze smoły pogazowej i zawiera głównie różne związki aromatyczne. Wszystko jasne? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 SLuchaj co im bedziesz tlumaczyl skoro nic nie dociera, niech leja opal i niech jezdza zobaczymy kto wiecej wyda na uzytkowane pojazdy... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek PO Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Nazwa "olej opałowy" używana jest też w zupełnie innym znaczeniu. Określa się tak również olej opałowy smołowy. Może to prowadzić do nieporozumień, bowiem olej ten, stosowany do opalania pieców przemysłowych ma zupełnie inne pochodzenie, właściwości i skład. Nie ma on nic wspólnego z ropą naftową, a otrzymywany jest ze smoły pogazowej i zawiera głównie różne związki aromatyczne. Dokładnie tak, mam na myśli olej napędowy barwiony na czerwono. Jest on przeznaczony dla rolników jak i rybaków do swoich ciągników i kutrów, którzy nie płącą akcyzy gdyż są z niej zwolnieni. Cytuj http://maciejbanaszak.eu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.