Skocz do zawartości

Dobijające zawieszenie ? zx6r 2005


wayne2up
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z przednim zawieszeniu w kawie zx6r ( 636) z 2006roku, mianowicie podczas mocnego gwałtownego zachamowania lub proby postawienia na kolo przednia zawiecha dobija sie do konca i słychać styk i puk , no i mocno czuc to uderzenie. Dodam ze regulowalem juz ta zawieche na wszystkie sposoby i nic. Nadal tosamo. Sprezyny skrecone na maksa, twardos tez poskrecalem i tosamo.

 

Moze ktoś ma jakis pomysł jaka jest tego przyczyna i co z tym zrobic, tylko prosze bez głupich tekstow typu, wymien se lagi itp.

 

A jak jest w w waszych kawach w tym modelu?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z przednim zawieszeniu w kawie zx6r ( 636) z 2006roku, mianowicie podczas mocnego gwałtownego zachamowania lub proby postawienia na kolo przednia zawiecha dobija sie do konca i słychać styk i puk , no i mocno czuc to uderzenie. Dodam ze regulowalem juz ta zawieche na wszystkie sposoby i nic. Nadal tosamo. Sprezyny skrecone na maksa, twardos tez poskrecalem i tosamo.

 

Moze ktoś ma jakis pomysł jaka jest tego przyczyna i co z tym zrobic, tylko prosze bez głupich tekstow typu, wymien se lagi itp.

 

A jak jest w w waszych kawach w tym modelu?

 

Pozdrawiam

 

Opisane objawy mogą wskazywać na plastyczne odkształcenie przeciążonych sprężyn lub ich mechaniczne uszkodzenie (połamanie i zachodzenie na siebie zwojów w czasie hamowania). Myślę, że bez wyjęcia ich nie dowiesz się co im dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyną takich lekkich stuków bardzo często są tarcze pływające, mogą też być zużyte łożyska przedniego koła i kilka przyczyn by się znalazło.

wypada teraz ustalić co stuka i wtedy podjąć odpowiednie kroki. no chyna że jesteś na 100% pewny że to jest wina zawieszenia. ale nie polecam rozbierania takiego zawieszenia jeśli nie masz w tym doświadczenia. to jest zawieszenie z pelną regulacją i nie jest prostą sprawą je rozebrać nie mówiąc o złożeniu.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez motobandyta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisane objawy mogą wskazywać na plastyczne odkształcenie przeciążonych sprężyn lub ich mechaniczne uszkodzenie (połamanie i zachodzenie na siebie zwojów w czasie hamowania). Myślę, że bez wyjęcia ich nie dowiesz się co im dolega.

 

Lagi juz zorebralem i nic dziwnego nie stwierdzilem, sprezyny cale, bez sladow ciec koncowek, co by swiadczyklo o skroceniu , olej tez jest wniare czysty.

 

 

przyczyną takich lekkich stuków bardzo często są tarcze pływające, mogą też być zużyte łożyska przedniego koła i kilka przyczyn by się znalazło.

wypada teraz ustalić co stuka i wtedy podjąć odpowiednie kroki. no chyna że jesteś na 100% pewny że to jest wina zawieszenia. ale nie polecam rozbierania takiego zawieszenia jeśli nie masz w tym doświadczenia. to jest zawieszenie z pelną regulacją i nie jest prostą sprawą je rozebrać nie mówiąc o złożeniu.

 

Pozdrawiam

TO napewno lagi, sprawdzone, dziwna sprawa bo poprostu dochodza do końca, a chyba nie powinny.

Stuk jest z tego ze podczas gwaltownego zachamowania dochodza do końca.

Edytowane przez wayne2up
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbyś nie miał w kompie polskich znaków?

Tego nie da się czytać. :banghead:

Wymień sprężyny na twarde i zastosuj olej 30W.

 

czyli jest możliwość ze ktoś wstawił sobie miekie sprężyny, w normalnej jezdzie to nie przeszkadza, ale podczas stawiania na kolo mozna sie wystraszyc czy coś sie nie popsuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten motocykl został skonstruowany do jazdy na obu kołach i jazda na jednym nie była brana pod uwagę przez konstruktorów tak jak w motocyklach cross czy enduro.

Miękkie sprężyny mają zapewniać komfort jazdy na autostradzie a skrócenie ich do minimum to efekt oszczędności materiału i cięcie kosztów dlatego jest ona tak krótka a resztę zastępuje odcinek cieńkościennej rury. Brak tłumika końcowego dobicia to już tylko sprawa niskich kosztów produkcji.

Inną sprawą jest dobijanie do końca po lądowaniu i nie jest to wina konstrukcji tylko totalny brak umiejętności miękkiego lądowania.

Jeszcze tylko kilka takich twardych przyziemień i będziemy mieli nowy temat o rysach na aluminiowej ramie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze myślałem że Ninja to typowo sportowy motocykl i stosowane jest tam - jak to zazwyczaj w sportach - twarde zawieszenie w celu zapewnienia lepszego lepszej kontroli trakcji kosztem komfortu kierowcy.

człowiek uczy się całe życie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...