bronx Posted October 26, 2002 Share Posted October 26, 2002 Cze szukalem i nieznalazem wiec poruszam :(Sluchajcie wlsnie wczoraj odbylem swoja ostatnia jazde w tym sezonie , a niezamierzam jezdzic w zimie wiec oto moje pytanie : JAK PRZECHOWAC MOTOR PRZEZ TE KILKA MIESIECY ZEBY NIC NIEUCIERPIAL NA ZDROWIU ??? Jakie utrzymac cisnienie w kolach , czy spuscic paliwo z gaznikow itp ..... ????????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piotr Posted October 27, 2002 Share Posted October 27, 2002 mam tylko kilka znanych wszystkim rad, pewnie nic nowego ale skoro pytasz to napisze co ja robię.:1. zaciśnij dopływ paliwa i wypal benzynkę z gaźników2. zatankuj bak do pełna żeby nie wdała się jakaś rdza, masz karnik podciśnieniowy, wiec pozostaw zaciśnięty przewód paliwowy.3. umyj porządnie motor, wysusz i ewentualnie spryskaj bodajrze castrol 4in1 (ale moge się mylić), generalnie czymś co ochroni elementy podatne na rdzewienie.4. ja biorę benzyne ekstrakcyjną wlewam do butelki ze spryskiwaczem, spryskuję łańcuch i myję karcherem, po takim zabiegu jest czyściutki jak z pudełka, potem parę kilometrów osuszania i pożądnie radzę spryskać motulem.5. nie przykrywaj stary folią, ja tak zrobiłem i nie mogę domyć lakieru, poza tym pod folią zbiera się wilgoć.6. słyszałem o metodzie zaslepiania wydechów, np. folią ale według mnie to nic nie da bo wilgoć nie wejdzie ale także nie wyjdzie.7. słyszałem też, że nie zaleca się zapalania "na chwile".8. trzeba wyjąć akumulator, przy okazji podładować9. ciśnienie myśle zostaw takie jakie masz jeżdząc, byle nie stała na niedocisnieniu dużym. Jezeli masz centralną to postaw na niej odciążysz nieco amortyzatory.10. poklep w dupcie, daj jej całusa i do przyszłego sezonu;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piotr Posted October 27, 2002 Share Posted October 27, 2002 słyszałem, że nie zaleca sie odpalania, kiedy motor zimuje. Dlaczego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Browarny Posted October 27, 2002 Share Posted October 27, 2002 Słyszałem kiedyś o skraplaniu się pary w bebechach (moto ciepłe a potem stygnie na mrozie) i chyba po każdym odpale wilgoć się zbiera. Myślę że o to chodzi. Quote SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sidewinder Posted October 28, 2002 Share Posted October 28, 2002 Ciśnienie w kołach spuścić - mniej więcej o 1/3 lub 1/2 i oprzeć moto tak aby nie stało na oponach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest spawacz Posted October 28, 2002 Share Posted October 28, 2002 Ja zimuję sprzęta w ogrzewanym garażu i przynajmniej raz w tygodniu odpalam i chodzi sobie z godzinkę, ale zaraz potem wjeżdżam z powrotem do ogrzewanego garażu, na mrozie nie powinien stać po nagrzaniu, za duża różnica temperatur i skrapla się para, a potem powstają drobinki lodu w chłodnicy i przewodach doprowadzających (jeśli masz chłodzenie cieczą). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Posted October 28, 2002 Share Posted October 28, 2002 słyszałem, że nie zaleca sie odpalania, kiedy motor zimuje. Dlaczego? dlatego że największe zużycie elementów powstaje przy uruchodmieniu zimnego silnika, w szczególnie silnika który długo stał nieużywany i olej ściekł do misy. Każdy taki odpał kosztuje tyle co ok 800 km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Posted October 28, 2002 Share Posted October 28, 2002 ale mimo wszystko czasami odpalam swoje sprzęty. Czasami w cylndrach skrapla sie woda i dobrze jest jak silnik popracuje raz na jakiś czas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Browarny Posted October 28, 2002 Share Posted October 28, 2002 Prawda jest taka, że kiedyś były bardzo poważne zalecenia dotyczące odstawiania sprzęta np. zalewanie cylindrów olejem, konserwowanie itd. Myślę że odpalanie co jakiś czas nie jest za zdrowe dla motocykla. Powiedzmy sobie szczerze, że nie potrafimy wytrzymać te parę miesięcy aby nie pójść od czasu do czasu do garażu i przynajmniej nie odpalić. Ja przed zimą zawsze tylko wypalam gaźniki i stawiam tak żeby oponki były w powietrzu. No i nie czekam z tym na pierwszy mróz. A do garażu to w zimie idę co najwyżej na browarka lub flaszeczkę z kumplem. I nie muszę nawet odpalać. Quote SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Posted October 29, 2002 Share Posted October 29, 2002 Ja tam łażę do garażu codziennie by choć trochę sobie posiedzieć w siodle. Ale jak będzie sucho i tak będę jeździł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noise of death Posted November 1, 2002 Share Posted November 1, 2002 Pozwolcie, ze zacytuje ksiazke "Obsługa i naprawa - motocykl JAWA": W czasie przechowywania zakonserwowanego motocykla nie wolno uruchamiac silnika, poniewaz powoduje to zroszenie wnetrza silnika, a tym samym korozje lozysk korbowodu i walu korbowego. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Posted November 1, 2002 Share Posted November 1, 2002 Jeśli zalewacie cylindry olejem to dobrze by był to specjalny olej do tego przeznaczony. Taki olej mozna np. kupić w Niemczech (u nas chyba nie), tylko do konserwacji. Uszlachetniacze zawarte w normalnych olejach mogą powodować korozję przy dłuższym unieruchomienu. To samo dotyczy smarów. Nie należy stosować smarów łożyskowych tylko wazelinę techniczną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest acideSHL Posted November 6, 2002 Share Posted November 6, 2002 Z tym zapalaniem na chwilkę to jest coś takiego, że jeśli zapalisz i nie nagrzejesz dobrze silnika, to po zgaszeniu wigloć i opary paliwa wejdą w reakcję i powstanie kwas siarkowy (!) i jego kropelki uszkodzą gładź cylindra... Nie jestem do końca pewny czy tak jest dokładnie, ponieważ nie mam przy sobie książki z której to wyczytałem. A teoria taka jest zapisana w książce "Naprawa motocykli WSK"... Jak będę ją miał przy sobie i będę na necie, to nie omieszkam zacytować fragmentu... Pozdro!! -----Dodano 13/11/2002 Już dokładnie wiem co z tym kwasem... Siarka zawarta w paliwie przechodzi do spalin i tworzy z w reakcji kwas siarkowy. Osiada on na elementach silnika i później już go tylko "wypala". Dlatego nie zaleca się zapalania silnika na krótko, bez nagrzania go do normatywnej temperatury. To tyle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buba6 Posted December 18, 2002 Share Posted December 18, 2002 z zalewaniem baku bywa różnie, ja staram się zawsze zalać i polecam dolanie denaturatu za pierwszym odpałem w lecie! To pomaga i przeczyszcza wszystkie bebechy. Staraj się stawiać motor na jakieś deski Quote Nowoczesne telewizory Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio Posted January 5, 2003 Share Posted January 5, 2003 Cześć, poza wieloma wyżej wymienionymi rzeczami, zwłaszcza jak ktoś ma mieogrzewany wilgotny garaż można moto zapakować w "CORRODOMA" właśnie takie coś kupiłem - kosztowało mnie to 40 EUR (co prawda dość drogo) Jest to worek ze specjalnej aktywnej folii, szczelnie zamknięty na zamek. Folia ma jakieś właściwości "antyjonizacyjne" czy coś takiego i nie powstaje zjawisko korozji. Podobno wystarcza na trzy zimy. Stosuje się ją przede wszystkim do pakowania drogich maszyn do transportu morskiego. Na razie zdaje zadanie.Pozdrawiam Dyzio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.