Arbiterpl Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Historię i zdjęcia umieściłem na stronie http://moto.arbiter.pl/galeria/ktm.kaput myślę że szkoda dublowac tu opis a jest tego sporo, zadam tylko pytania Jaki klucz i metodykę możecie polecić do odkręcenia śruby imbusowej 8 trzymającej głowicę:http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15903.Klucz...recenia.glowicy Jaki klucz i metodykę możecie polecić do odkręcenia nakrętki 15mm trzymającej cylinder?http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15905.tanie...u.nie.daja.rady Jakich konsekwencji spodziewalibyście się po tym http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15892.Zawory.w.glowicy ? Ja spisałem już przed rozbiórką nicasil i tłok na straty z myślą że padło łozysko na swożniu tłoka i się wsypało na gładź. Patrząc na to co jest mam jeszcze cichą nadzieję, że układ tłok-cylinder-korba jest cały. A jak Wy myślicie, co tam mogło się jeszcze stac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Ad 1. - klucz pneumatyczny, lub koncowka na szesciokat odpowiedniego rozmiaru podlaczona do 1/2 calowej grzechotki z krotkim przedluzaczem.Ad 2. - dokladnie klucz ze zdjecia, tyle ze profesjonalny.Ad 3. - jezeli gora ( klawiatura, walek i sprezyny zaworowe ) sa OK to spodziewam sie ze reszta kulek lezy na dnie miski olejowej i zadnych specjalnych szkod nie wyrzadzily. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Jeżeli wysypało ci sie łożysko z jednej strony to podpora z drugiej jest zniszczona.A jak widze z drugiej wałęk łozykowany jest ślizgowo bezpośrednio w głowicy. Troche dupa bo prawdopodobnie trzeba bedzie całą głowice wymienic. Przez wyrobioną podpore bedzie padać szybciej łozysko kulkowe wałka. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Do każdej naprawy należy używać tylko i wyłącznie markowych narzedzi.Klucze z marketu nie dość że się łamią to jeszcze niszczą śruby,a po takiej ingerencji to żaden porządny klucz już nie pomoże.Niestety musisz zainwestować w porządne klucze lub oddać sprzęt do warsztatu.Na każdą śrubę jest sposób ale podstawą są dobre narzędzia. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arbiterpl Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Jeżeli wysypało ci sie łożysko z jednej strony to podpora z drugiej jest zniszczona.A jak widze z drugiej wałęk łozykowany jest ślizgowo bezpośrednio w głowicy. Troche dupa bo prawdopodobnie trzeba bedzie całą głowice wymienic. Przez wyrobioną podpore bedzie padać szybciej łozysko kulkowe wałka.Druga strona wałka jest ułozyskowiona przez łożysko igiełkowe.Przyjrzę się jak z wyrobieniem gniazda. Ad 1. - klucz pneumatyczny, lub koncowka na szesciokat odpowiedniego rozmiaru podlaczona do 1/2 calowej grzechotki z krotkim przedluzaczem.Ad 2. - dokladnie klucz ze zdjecia, tyle ze profesjonalny.Ad 3. - jezeli gora ( klawiatura, walek i sprezyny zaworowe ) sa OK to spodziewam sie ze reszta kulek lezy na dnie miski olejowej i zadnych specjalnych szkod nie wyrzadzily. Co do Imbusa to poszukam czegoś takiego. CZy widziales aby były takie klucze pasujące do klucza udarowego? POszukam dobrago klucza oczkowego w takim układzie. A co jak się nie bedzie dało odkrecic sruby i "zjadę" ją? Do każdej naprawy należy używać tylko i wyłącznie markowych narzedzi.Klucze z marketu nie dość że się łamią to jeszcze niszczą śruby,a po takiej ingerencji to żaden porządny klucz już nie pomoże.Niestety musisz zainwestować w porządne klucze lub oddać sprzęt do warsztatu.Na każdą śrubę jest sposób ale podstawą są dobre narzędzia. Zgadza się - zarówno imbus jak i oczkowy to najgorsze z narzędzi które mam (typowe jednorazówki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Srube zalej penetratorem typu WD40 i poszukaj klucza oczkowego sześciokątnego.Po takim zestawie musi puścic. Jezeli klucz sie nie mieści to niestety przecinak i młotek i odkręcasz wbijajac sie w krawędź śruby tak aby próbować ja przekręcic we własciwa strone. Są nasadki z imbusami, mozna tez dorwać nasadke-gniazdo na bity imbusowe(używam przy rozkręcaniu lag jezeli wkład sie kręci razem ze śrubą). Mozliwosci multum. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Ja tam widzę skrzywiony zawór ssący. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 (edytowane) Ten ślizg łańcucha rozrządu ma dziurę?? Obstawiam że jeśli przeskoczył łańcuch to zablokowało silnik, masz pogięte zawory a reszta to być może wynik reakcji łańcuchowej. http://moto.arbiter.pl/zdjecie/15908.Napin...ncucha.rozrzadu Daj fotki napinacza łańcucha rozrządu. Edytowane 15 Października 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 yo! cytuje: Jezeli klucz sie nie mieści to niestety przecinak i młotek i odkręcasz wbijajac sie w krawędź śruby tak aby próbować ja przekręcic we własciwa strone. super sposob :icon_mrgreen: cale podejscie do tego remontu widze w tym klimacie :biggrin: powodzenia zycze :D pzdr szynszyllxtz750 p.s. uwazam ze tym silnikiem powinien zajac sie ktos kompetentny - uszkodzenia ktore wystapily sa zbyt powazne na takie 'dlubactwo' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Arbiter, ten pierścień jest taki jaki powinien być. Śruby imbusowe w głowicy to na 99% jakiś "tuning", bo normalnie powinny być bodajże 13 na klucz nasadowy. Ja bym kupił na to porządnego imbusa. Co do nakrętki, zrób tak jak radzą Ci przedmówcy - kup markowy klucz oczkowy sześciokątny. Zdjąłeś już cylinder? Ja będziesz miał więcej możesz walić na gg, sporo pamiętam z mojego remontu. Pozdro i powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arbiterpl Opublikowano 16 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Koledzy,dziekuje za wszystkie odpowiedzi które pojawiły się w watku. Teraz kolej na zakup narzędzi. NIe prowadzę warsztatu więc nie posiadam profesjonalnych narzędzi. Ale nie mam problemu by kupić lepsze jeśli są potrzebne. Jedyna komplikacja to gdzie kupic. Yosarian, nie zdjalem jeszcze głowicy, Greedo, ślizg który widac przez okienko jest z tego co pamiętam pęknięty. Część którą wyciagnalem przez okienko (z zapadkami) jest nieruszona szynszyll, silnikiem moze i zajmie się ktos kompetentny na razie postanowiłem go rozebrać by ocenić czy jest sens naprawiać Piotr Dudek, po czym wnosisz że zawór jest wygięty - czy obserwujesz to przez kolektor? Jestem w skłonny w to uwierzyc bo przy kopaniu tłok zapierał się o coś więc moze własnie o zawór.. janosikkk, sprawdziłem podporę przy łozysku igiełkowym i gołym okiem nie widac tam nadmiernych luzów, choć jak jest to się okaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 yo! cytuje: Jezeli klucz sie nie mieści to niestety przecinak i młotek i odkręcasz wbijajac sie w krawędź śruby tak aby próbować ja przekręcic we własciwa strone. super sposob :) cale podejscie do tego remontu widze w tym klimacie :) powodzenia zycze :D pzdr szynszyllxtz750 p.s. uwazam ze tym silnikiem powinien zajac sie ktos kompetentny - uszkodzenia ktore wystapily sa zbyt powazne na takie 'dlubactwo'Szynszyl przeczytaj całego posta zanim cos pierdolniesz bo nie od przecinaka zacząłem ;] Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Koledzy,dziekuje za wszystkie odpowiedzi które pojawiły się w watku. Teraz kolej na zakup narzędzi. NIe prowadzę warsztatu więc nie posiadam profesjonalnych narzędzi. Ale nie mam problemu by kupić lepsze jeśli są potrzebne. Jedyna komplikacja to gdzie kupic. Yosarian, nie zdjalem jeszcze głowicy, Greedo, ślizg który widac przez okienko jest z tego co pamiętam pęknięty. Część którą wyciagnalem przez okienko (z zapadkami) jest nieruszona szynszyll, silnikiem moze i zajmie się ktos kompetentny na razie postanowiłem go rozebrać by ocenić czy jest sens naprawiać Piotr Dudek, po czym wnosisz że zawór jest wygięty - czy obserwujesz to przez kolektor? Jestem w skłonny w to uwierzyc bo przy kopaniu tłok zapierał się o coś więc moze własnie o zawór.. janosikkk, sprawdziłem podporę przy łozysku igiełkowym i gołym okiem nie widac tam nadmiernych luzów, choć jak jest to się okaże Jeśli ma taką dziurę to obawiam się że nie napinał łańcuszka. Pytanie tylko czy to było przyczyną awarii. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Obejrzalem reszte zdjec i Piotrek ma racje, jeden z zaworow wyraznie krzywy. Jak widze czerwony silikon, to wiadomo ze jakies "polskie" remonty tam byly. Zapytaj o cene zaworow, to pewnie bedzie najdrozszy element do wymiany ( x4 ). Mam nadzieje ze tlok jest w porzadku.Niestety wszystko trzeba rozbebeszyc i dokladnie poskladac wymieniajac wszelkie uszkodzone czy zuzyte czesci.Popatrz na ceny silnikow uzywek na niemieckim Ebay / Mobile.de Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Cześć Arbirter Całkiem nie dawno rozbebeszałem LC4...Może ci to coś pomoże:Połóż sobie silnik na płasko bokiem niech jedna osoba ci go dociska do stołu a ty walcz z tym byle normalnymi narzędziami (zwłaszcza imbus) Ceny silników na ebay zaczynają sie realnie tak od 600eu (razem z wysyłką).... Może do 600-ty ciut taniej ja patrzyłem do 620....Jeśli masz korbę do wymiany, styrany nicasyl tłok, rozlataną głowicę... Bardzo szybko przekroczysz te 600 eu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.