Skocz do zawartości

TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO


edzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A to kilka słów z forum Hondy CBR op przeróbce Cbr 1000RR:

 

"Dziś przyszedł do mnie wydech od Edhausta

1. Wydech jak nówka 0 nagaru przebarwień itp. spawy ok laik powie ze oryginał.

2. Rozkręciłem zadupek i kilka innych rzeczy, miałem trochę problemu z exupem (egcv) ale w końcu odpiąłem linki i wywaliłem ori. komin. Oczywiście musiałem sprawdzić jak chodzi bez w garażu masakra odgłos jak w moto gp.

3 Zakręciłem wydech od Eda, linki od exupa zostawiłem nie podłączone na próbę, poza tym obawiałem się że przy złym założeniu spale silniczek i postanowiłem podjechać z tym później do mechanika.

4 Odpalenie - SZOK dźwięk tylko troszkę cichszy niż bez komina, i przyjemny gruby bas. wydawało mi się że nawet za extremalnie. Ale długo nie czekając zrobiłem jazdę próbna żeby sprawdzić co z tym dołem. Na pewno nie odczułem spadku mocy w dolnym zakresie (nie wykręciłem moto powyżej 6 tys) a nawet mogę powiedzieć że reakcja na gaz jest dużo lepsza i moto zrywniejsze, ale z wnioskami poczekam do jutra muszę to dokładnie sprawdzić. Dźwięk na wolnej przestrzeni super nie jest aż tak głośno za to basuje niesamowicie. Miażdży dźwięk 954 z przelotową puszką Ixila

 

Edzio doradzał żeby wypatroszyć kata, niestety nie miałem dobrego dostępu i odpuściłem mu (na razie). Zastanawia mnie tylko ten exup - mianowicie na starym wydechu po przekręceniu zapłonu i odpaleniu był ciągle w jednej pozycji,nie gazowałem maszyny bo była zimna. Zastanawia mnie czy ten mój exup wcześniej w ogóle działał. Czy po przekręceniu zapłonu u Was exup zmienia położenie ?? czy tylko na wysokich obrotach ?

 

5 Koszty - wydech ogri + przerobienie + wysyłka 450 zł i oczywiście kilka piwek z kumplami przy robocie.

 

6. Ogólne wrażenie bardzo dobre. Jeżeli wydech pochodzi przez dłuższy okres czasu bez awaryjnie będzie super. Jeżeli komuś tak jak mi podoba się oryginalny komin to zdecydowanie polecam EDHAUSTA !"

 

http://forum.fireblade.pl/topics25/wydech-od-edhaust-a-vt6869.htm#64301

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kilka po przeróbce Hondy Hornet z forum Horneta:

 

"Jestem po dłuższej wycieczce z przerobionym tłumikiem przed Edka, wszystkim którzy się wahają moge polecić tego fachmana. Po przeróbce tłumik lepiej słychać, tłumik nabrał basowego brzmienia i z biegiem czasu ciągle się dopala i zmienia dzwięk w pozytywny sposób. Przy redukcji, czy schodzeniu z obrotów lubi postrzelać - przyjemny dźwięk. Generalnie lepiej mi się jeździ po przeróbce"

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karbonem zajmuje się ta firma:

 

http://www.motolotnie.pl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

 

Musisz z nimi zagadać czy zrobili by Ci coś takiego.Ale dobrze by było byś miał tłumiki przelotowe by się nie grzaly tak jak seryjne.

 

A tu kilka słów po przeróbce komina z forum Fazera :

 

"Ja swój seryjny wydech z Fazera (Fzs) oddałem w dobre ręce do przerobienia na bardziej basowy i głośny. Zaopiekował nim się słynny pan Edzio Dość że szybko zrobił i wysłał to efekt.... miodzioooo !! Ten odgłos na wolnych obrotach, mruczenie podczas jazdy i basowe bulgotanie podczas wolnego schodzenia z obrotów.. ehh sama przyjemność dla ucha! Długo się zastanawiałem nad zmianą seryjnego wydechu, ale ceny ciekawych kominów są dość wysokie. Zdecydowałem się oddać wydech do pana Edzia i to był najlepszy wybór. Bardzo dobrze wykonany komin, w ogóle nie widać że było przy nim coś robione, spawy wypolerowane. Pełen profesjonalizm. Jeśli ktoś chce mieć bardziej basowy wydech to niech się nawet nie zastanawia tyle co ja tylko od razu wysyła do pana Edzia. Edhaust rządzi Jak znajdę czas to wyśle filmik przed i po przeróbce "

 

http://www.motocykl.org/thundercat/forum/viewtopic.php?f=30&t=2557&start=135

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może będzie ktoś w stanie "na odległość" pomóc :notworthy:

 

Mianowicie mój problem polega na tym, że tydzień temu wywaliłem z seryjnego wydechu końcówkę coś ala "db-killer", ponieważ dźwięk był taki nijaki - dużo głośniejsza była praca silnika. Po wywaleniu tej końcówki, od razu silnik zaczął inaczej pracować oraz dźwięk się polepszył, czyli nieco głośniejszy, ale przy tym większy pomruk.

 

Patrząc z tyłu tłumika wgłąb, rzucały się w oczy przegrody, które były poprzepalane i generalnie w słabym stanie, więc dzisiaj postanowiłem je wywalić i...tu się zaczęły schody, ponieważ teraz praktycznie w ogóle nie tłumi dźwięku, a więc praca silnika i dźwięk jest taki jakby nie było w ogóle tłumika :bigrazz:

 

Co w takiej sytuacji zrobić ? Na pewno poprzedni właściciel coś grzebał i chciał wywalić to wszystko, ale widocznie na połowie "wybebeszania" zmienił pomysł i postanowił wszystko spawać, tak jakby było to fabrycznie zrobione (nie wyszło mu).

 

Poniżej zdjęcie, jak wygląda cały wydech :

1_hnprrnw.jpg

 

Sprawa się natomiast komplikuje, ponieważ zaznaczyłem - czerwone pole z kropkami, które oznacza, że w tamtym miejscu jest blacha perforowana z dziurami, natomiast w drugiej części (bez czerwonego koloru) nie ma tych dziur.

 

Pytanie więc, jak ta budowa tłumika została zaplanowana, skoro konstrukcja jest nieco "dziwna" i trudno cokolwiek mi wymyślić, ponieważ z jednej strony są te dziury, z drugiej strony nie ma.

 

Chciałem zrobić coś takiego :

2_hnprxpa.jpg

 

Jednak nie rozbiorę tłumika, bo nie ma jak. Widoczne będą na chromie momentalnie spawy itd.

 

Proszę o rady, jak go wygłuszyć. Dziwi mnie fakt, że znajomy podłożył tłumik od Hondy 600ccm (nie pamiętam modelu) i ten dźwięk był rewelacyjny, a jego tłumik był zupełnie pusty, niczym zupełnie nie obłożony, on sam twierdził, że mój jest o niebo lepszy pod względem budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie chcesz go rozbierać a chcesz go tylko przyciszyć to musisz wspawać zwężkę w tylny wylot coś na wzór Db-Killera:

 

http://w946.wrzuta.pl/obraz/powieksz/9rARnqCHS57

http://w946.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1bbj2bh4Pbn

 

 

Nie rozbierając nie ściszysz za bardzo ,poprawiając dźwięk na niskotonowy

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Taka zwężka chyba nie będzie do roboty na 10 minut, zgadza się ? Co będzie potrzebne do jej wykonania ? I jak się do tego zabrać.

 

2. Nie ma innych opcji wyciszenia w podobny sposób ? - Czy to nie "przydusi" silnika, że znowu będzie cichy jak seria ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnika takie coś nie przydusi skoro taki db-Killer jest wystarczający na pojemność 500cm.Taką zwężkę robiąc musisz pokombinować -może poszukać coś na kupce złomu,może w Castoramie,może trzeba ukształtować jakiś kawałek rury lub blachy-kombinuj.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak taki db killer miał wyglądać do bmw 1100? Zwiększona średnica + dłuższy odcinek rury z otworami? Wydech do którego miałby być ten db-killer ma dwie końcówki także potrzeba dwa takie. Można prosić o jakąś podpowiedź, albo nie wykonałby Pan czegoś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://w946.wrzuta.pl/obraz/powieksz/1bbj2bh4Pbn

http://w946.wrzuta.pl/obraz/powieksz/9rARnqCHS57

 

Dorobić do jednego wylotu a drugi zaślepiać całkowicie.Ja bez tłumika takiego Db-killera nie dorobię bo nie będzie pasował jak będzie wykonany tylko wg wymiarów.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po raz pierwszy miałem okazję przerabiać seryjny układ wydechowy w BMW R1200GS. Usunąłem katalizator z kolektora,w tłumiku zastosowałem wytłumioną komorę rozprężającą i przelot o średnicy 55mm z wytłumieniami wokół oraz dużym eliptycznym wylotem zamiast 2-ch małych seryjnych rurek.Komin jedzie do Włocławka.Ciekawe jak to będzie chodziło.

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...