Skocz do zawartości

TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO


edzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie w związku z przeróbką tłumika... Obiekt- fabryczny tłumik mojego Thundercata, wstawiony w środek czysty przelot 50mm, bez przegród.

Rzecz w tym, że zostawiłem końcowe denko fabryczne, a jest w nim db-killer o średnicy wylotu 30 czy 35mm i z 15cm długości, no i tłumik jest za cichy po prostu, oczekiwałem czegoś nieco głośniejszego :/ Zastanawiam się nad wywaleniem samego kilera, wtedy miałbym przez cały tłumik 50mm przelot, a w końcowym denku zwężke do 30-35mm- tylko czy wtedy nie zrobi się na tyle głośny, że niebiescy mogliby się czepić? :/

 

Mam nadzieje że po tym opisie da się jakoś sensownie ogarnąć co mam na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj a zobaczysz ale jak to badziewie usuniesz na bank będzie głośniejszy i w końcu basowy .Jest ryzyko że będzie za głośny a i średnica 50mm mała nie jest ,najwyżej dorobisz sobie mocowanego na śróbawkę Db-Kilera demontowalnego. Ale z natury te silniki Yamahy głośne nie są.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś na stole miałem do naprawy kominy akcesoryjne przelotowe aluminiowe VIPER.Zamontowane były na Suzuki TL1000s,nie wiadomo ile miały przejechane ale niestety był w połowie puste-wydmuchana i wełna mineralna i wełna stalowa ,0 innej ochrony przed wydmuchiwaniem.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po raz pierwszy miałem okazję walczyć z seryjnym ukałdem wydechowym w BMW R1200C -BOND :crossy: .Wywaliłem katalizatory.W moto poprawiłey się parametry silnika (moc i moment obr.)na wolnych obrotach jest głośniejszy i zrobił się pierdząco strzelający.W górnym zakresie obr.głośność została jak przed modyfikacją.Jutro będę go poprawiał,z samych tłumików wywale seryjną zawartość i przerobie je po swojemu -rura perforowana i wytłumienia.Mam nadzieje że zacznie on chodzić jak prawdziwy czoper :notworthy: a nie jakaś popierdułka :banghead: .

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po raz pierwszy miałem okazję walczyć z seryjnym ukałdem wydechowym w BMW R1200C -BOND :crossy: .Wywaliłem katalizatory.W moto poprawiłey się parametry silnika (moc i moment obr.)na wolnych obrotach jest głośniejszy i zrobił się pierdząco strzelający.W górnym zakresie obr.głośność została jak przed modyfikacją.Jutro będę go poprawiał,z samych tłumików wywale seryjną zawartość i przerobie je po swojemu -rura perforowana i wytłumienia.Mam nadzieje że zacznie on chodzić jak prawdziwy czoper :notworthy: a nie jakaś popierdułka :banghead: .

 

No i mam wieści z pierwszej ręki-Bond chdzi z daleka jak jakaś Vałka.Wiem że znajomi właściciela jeżdżący :crossy: Bondami będą następni chętni :icon_biggrin: .

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio trafiła się przeróbka w takim wynalazku trójkołowym jak Can-Am Spyrer.Całkiem fajnie to wyszło bo miałem możliwość posłuchać-miejscowy.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W rzeczywistści brzmi znacznie lepiej.

 

Chciałem poinformować wszystkich iż zakupiłem w końcu Sonometr.Zapraszam wszystkich moich klijentów miejscowych i przejeżdżających nie daleko na bezpłatny pomiar ilości Decybeli jakie udało się uzyskać z moich przeróbek.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem okazję przerabiając tłumiki na poczekaniu sprawdzić ilość decybeli przed i po przeróbce.Jakie było zaskoczenie jak okazywało sie po przeróbce tłumiki mieściły się lub prawie w Polskiej normie:

 

HONDA CBF500

Przed -88dB

Po -92dB

 

Kawasaki VERSYS coś jak ER6

Przed -93dB

Po -97dB

 

Ale już CAN-AM SPYDER mierzyłem tylko po przeróbce -101dB

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edzio mam pytanie..Czy robisz takze wydechy w całosci na zamówienie,nie przeróbki?

Chodzi o to ze mój oryginalny wydech jest po crashu i juz sie nie nadaje do niczego..chodzi o yamahe FZS 600. Chciałbym wydech przede wszystkim krótszy od oryginalnego..i lekko basowy nie musi byc mega głosny tak srednio starczy.

CZy to sie da zrobic ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...