Skocz do zawartości

CBR 600 F2 Dusi się na pełnym gazie


wamnok
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupilem niedawno CBR 600 F2, motorek chodzi spoko, pali na dotyk czy zimny czy ciepły, silnik ładnie pracuje, ładnie się wkręca na obroty i w ogóle jest zrywny. Kiedy postanowilem sprawdzić go na trasie okazało się, że gdy na 6 biegu odkręcę do końca gaz aby się bujnąć ponad 200km/h to po chwili zaczyna się dusić (tak przy około 190km/h), objaw taki jak wtedy gdy braknie paliwa, puszczam wówczas gaz na chwile i po chwili znowu mogę jechać, tak jakby paliwo już doszło. Dzieje się tak i w pozycji kranika ON i RES. W motocyklu jest sportowy tłumik, ale chyba to nie ma nic do rzeczy. Wiecie co może być przyczyną takiego zachowania motocykla?

Edytowane przez wamnok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim trzeba przejrzeć układ zasilania, zalecam także zmierzenie sprężania- tak na wszelki wypadek.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz wykręcał tą pompę to przy okazji wyczyść bak, najczęściej przy pompie paliwowej jest żur tym bardziej że zakupiłeś moto nie dawno, paliwo nie zawsze czyste jest...

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na każdym biegu tak się muli motocykl? Bo jeśli tak to koledzy dobrze piszą, że to zapchany filtr paliwa (w kraniku i na zewn. jeśli jest) wyczyść je i wypłukaj zbiornik i napisz jak efekty. To żeby na zimę zalać paliwka pod korek to wiesz na pewno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje sie tylko na 6-tce kiedy ją chwile przytrzymam na pełnym gazie aby rozbujać, dochodzi do około 200km/h i potem jakby paliwa brakło, na chwilę wtedy popuszczę gaz, poczekam i znowu mogę jechać, itd. Na niższych biegach dochodzi do odciącia zapłonu ładnie, rwie na koło z jedynki, pali na dotyk, silnik ładnie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupilem niedawno CBR 600 F2, motorek chodzi spoko, pali na dotyk czy zimny czy ciepły, silnik ładnie pracuje, ładnie się wkręca na obroty i w ogóle jest zrywny. Kiedy postanowilem sprawdzić go na trasie okazało się, że gdy na 6 biegu odkręcę do końca gaz aby się bujnąć ponad 200km/h to po chwili zaczyna się dusić (tak przy około 190km/h), objaw taki jak wtedy gdy braknie paliwa, puszczam wówczas gaz na chwile i po chwili znowu mogę jechać, tak jakby paliwo już doszło. Dzieje się tak i w pozycji kranika ON i RES. W motocyklu jest sportowy tłumik, ale chyba to nie ma nic do rzeczy. Wiecie co może być przyczyną takiego zachowania motocykla?

 

Jeżeli układ paliwowy jest sprawny to całą winę na siebie bierze sportowy tłumik prawdopodobnie firmy HGW.

Jeżeli nie wierzysz to wymontuj tłumik i zrób jazdę testową w takich samych warunkach a wtedy się przekonasz że sam tłumik w tym motocyklu nie służy jedynie do obniżenia hałasu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli układ paliwowy jest sprawny to całą winę na siebie bierze sportowy tłumik prawdopodobnie firmy HGW.

 

Nie przeczę, że to wina tłumika ale dlaczego to się dzieje na 6-tce czy chodzi o przełożenie tego biegu i to że motocykl minął już max moment i ... nie wiem nie wiem, o co chodzi ?!

PS. podoba mi się nazwa firmy tłumika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje sie tylko na 6-tce kiedy ją chwile przytrzymam na pełnym gazie aby rozbujać, dochodzi do około 200km/h i potem jakby paliwa brakło, na chwilę wtedy popuszczę gaz, poczekam i znowu mogę jechać, itd. Na niższych biegach dochodzi do odciącia zapłonu ładnie, rwie na koło z jedynki, pali na dotyk, silnik ładnie pracuje.

 

 

 

spotkałem się z czymś takim u qumpla, jak jechał konkretnie na niższych biegach to nigdy nic nie było, ale jak tylko wrzucił najwyższy bieg, zaraz tak dziwnie pyrkała i muła dostawała. Zdjęliśmy bak, pompa do czyszczenia, bak do czyszczenia, cały układ paliwowy przedmuchany. Potem złożyło się i problem zniknął jak ręką odjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem dziś większe rozeznanie w temacie. Zbiornik czysty, kranik czysty, filtr powietrza ok. Zauważylem, że jest tam kranik podciśnieniowy, z gaźnika idzie rurka do kranika i dopiero kiedy w tej rurce jest podciśnienie to ono otwiera membrane w kraniku i pozwala przepływać benzynie. Zauważyłem też, że z każdego gaźnika wychodzą takie rurki, każda z nich jest zaślepiona, oprócz tej w jednym gaźniku do której jest rurka prowadząca własnie do kranika, ale chyba to narmalne i tak ma być. Kumple mówili mi, że to na pewno nie wina tłumika. Ale podjechałem do serwisu motocyklowego i koleś powiedział, że właśnie jest to wina tłumika, jest założony jakiś arrow, chyba przelotowy. Powiedział, że przy tym tłumiku ucieka podciśnienie i tak będzie się działo. Zostaje albo kupić inne dysze i wyregulować moto pod ten tłumik albo kupić i założyć oryginalny wydech. Co wy o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpię że to wina tłumnika, teoria uciekania podciśnienie (jeśli nic nie przekręciłeś) jest dość ciekawa i odkrywcza. Pusty tłumnik może mieć negatywny wpływ na pracę silnika w zakresie niskich obrotów silnika. Na wysokich to nawet lepiej gdy jest pusty. (to bardzo ogólne stwierdzenie). Kiedy w tym motocyklu było coś robione, jakiś serwis, wymiana świec, filtrów? Pompka paliwa działa?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpię że to wina tłumnika, teoria uciekania podciśnienie (jeśli nic nie przekręciłeś) jest dość ciekawa i odkrywcza. Pusty tłumnik może mieć negatywny wpływ na pracę silnika w zakresie niskich obrotów silnika. Na wysokich to nawet lepiej gdy jest pusty. (to bardzo ogólne stwierdzenie). Kiedy w tym motocyklu było coś robione, jakiś serwis, wymiana świec, filtrów? Pompka paliwa działa?

A Ty masz w ogóle jakiś motocykl czy tylko tak sobie myślisz na klawiaturze?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja gaźnikow byla robiona (tylko już z tym sportowym tłumikiem), filtr powietrza był zmieniany, świece chyba nie ale to odpada raczej, olej z filtrem wymieniany, układ paliwowy czysty, pompy paliwa tam nie ma z tego co zauważyłem. Pozostaje tylko ten tłumik, jedyna rzecz nie fabryczna w tym motocyklu. Tylko zastanawia mnie jak inni zakładają sportowe tłumiki i śmigają a u mnie miałoby coś nie grać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...